Miten saada puoliso syömään pienempiä määriä?
Laitan ruokaa ihan kunnollisen määrän, nytkin 2-3 litran kattilallinen josta söisi varmaan useampi henkilö. Vaan tämänkin kokoinen kattila meillä tyhjenee hetkessä. Mies syö useimmiten puolikkaansa kerralla. Itse otan osan ja laitan loput jääkaappiin. Toisinaan mies on sitten nälkäänsä syönyt sen minunkin loppuosan.
Tarvitseeko aikuinen mies muka noin paljon kerrasta? Olen kateellinen teille joilla kattilallisesta/pannullisesta syödään parikin päivää -ei onnistu meillä. Välillä kun kyllästyn, käsken laittamaan itse itselleen ruokaa. Lihana syömme enimmäkseen vain pihvilihaa lähitilalta, joka on kyllä paljon täyttävämpää kuin markettiliha. Lisänä perunaa, makaronia, riisiä ja juureksia/kasviksia vaihtelevasti eli ihan normikotiruokaa. Eikö mikään määrä riitä?
Kommentit (11)
Syötä lisäksi papuja, pähkinöitä, siemeniä ja rahkaa. Vaihda ruokalautaset pienempiin.
Tee vähemmän ruokaa, jotta yksi satsi riittää yhteen ruokailukertaan.
Syötte vain pihvilihaa lähitilalta? Mitäs jos joskus kokeilisit niitä halvempiakin ruhon osia ja kalaa ja tekisit ruokaa riittävästi?
Miehet usein kuluttavat enemmän kuin naiset, varsinkin jos vähänkään liikkuvat.
ja oikeesti, se markettiliha on ihan yhtä täyttävää kuin lähitilan liha, usko pois. Samaa protsuka se on. Maussa voi olla eroa, mutta täyttävyydessä ei.
Taidan kokeilla vinkkejänne. Mies on urheilijataustainen, nykyään vähemmän kylläkin. Pitänee taas patistaa lenkille tai ehkä vielä parempi, mennä yhdessä :)
Eettisistä syistä syömme pihvilihaa. Ei sen kummempaa :) ja sitä saa monenlaisena, jauhelihaan ym jota meillä kuluu eniten. Suosittelen kaikille, tiedätte silloin mitä syötte. -ap
Ei helvetti mikä possu! :'o
Miun mies syö saman verran kuin minä (eli ruoan kanssa ruhtinaallinen tasajako) ja on minua isompi (olen itse lievästi alipainoinen). Hyvin hän pärjää tavallisella kotiruoalla töissä sekä treeneissä (tosin syö töissä myös lämpimän ruuan). c:
tee mautonta ruokaa. ei tee mieli syödä kuin sen verran että nälkä lähtee.
Tekeekö mies fyysisesti rankkaa työtä? Tai harrastaako aktiivisesti? Noista jompi kumpi voi selittää valtavan energiantarpeen. Ellei sitten ole ylipainoinen, silloin on jo jonkin asteisesta ongelmasta kyse.