Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

33v tulot 56 000e

Vierailija
09.09.2021 |

Tuloni ovat vähän päälle 50 000e vuodessa ja kyse on palkka- ja keikkatyötuloista. Olen siis 33v nainen ja ihmisalalla. Mitä akateemista ammattia kannattaisi tavoitella, kun haluaisin vielä paremmat tulot eli palkka noin 5000e kk? Mutta en ole erityisen pätevä matematiikassa enkä kemiassa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok tulot. Itselläni samat tulot vuosikymmenessä. Raskasta kausityötä

Vierailija
2/31 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijoita bitcoiniin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sulla on veroprosentti?

Vierailija
4/31 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 69.000 euroa voitolla kryptoista viimeisen 2 kuukauden ajalta.

Vierailija
5/31 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Itse teen vaativia it-alan suunnitteluhommia ja palkka on n. 40000e/v. Työkokemusta n. 30 vuotta.

Vierailija
6/31 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen 43v ja olen jo tähän mennessä vuotta tienannut tuon summan.

Tekniikan ala.

Vierailija
7/31 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvä tulo työttömälle. laskitko lapsilisät ja miehesi työttömyysrahat itsellesi, taisi lipsahtaa myös asumistuki ja leipäjonokassit samalle tilille.

Vierailija
8/31 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö ulkonäkö hu oraamiseen? Voisit alkaa tienaamaan...

Vierailija
9/31 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahoitusala, kv myynti, kv politiikka, fysiikka jne. Onhan noita. Vaatii asiantuntemuksen kasvattamista ja ahkeraa työpaikan vaihto. Joku ihan spesiaali taito olis hyvä. Tuttava puhuu arabiaa (joku valtamurre, en muista sitä), japania ja kiinaa ja hänellä on sekä kauppatieteiden maisteritutkinto että logistiikasta amk-tutkinto. Toimii yrityksensä kautta joka on rekisteröity Gibraltarille. Veroja maksaa 0 euroa, voi pyytää mitä lystää ja vientiyritykset maksaa. Tienaa tosi hyvin alle nelikymppiseksi naiseksi, 200 000-300 000 euron tienoilla. Suomen valtiokin on muuten välillä ostanut häneltä tulkkauspalveluita.

Vierailija
10/31 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen verotasolla tuolla ei kummoistakaan elintasoa ylläpidetä. Samaa luokkaa itselläkin.

Lisätulot kannattaa rakentaa muilla keinoilla kuin palkkatyöllä. Sijoittaminen, säästäminen. Verottomat tulonlähteet. Verosuunnittelu ja verotuksen optimointi.

Vierailija
11/31 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät tulot tai riippuu ammatista. Itsellä yli 15 vuoden työkokemus, DI ja palkka hieman pienempi. Ei tällä teknisellä alalla rikastumaan pääse. Johonkin 5 tonnin tuloihin voi vielä päästä niukasti, jos hyvin käy, mutta sen jälkeen tekee tiukkaa. Asia erikseen, jos olet johtaja, myyntitehtävissä tms. mutta perus asiantuntija/suunnittelutyöt diplomi-insinöörinä ei takaa hyviä tuloja.

Vierailija
12/31 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina nämä rahan perään kyselijät ilmoittavat heti etteivät osaa sitä harvinaista taitoa josta maksetaan? 

Miksi maksettaisiin jos työvoimaa tulee ovista ja ikkunoista?

Vierailija
13/31 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina nämä rahan perään kyselijät ilmoittavat heti etteivät osaa sitä harvinaista taitoa josta maksetaan? 

Mikä on se harvinainen taito, josta maksetaan? En itse tiedä tällaista taitoa. Jos toimit vaikka yritysjohdon konsulttina, saat hyvää palkkaa. Jos toimit perussuunnittelija, et saa. Sitten, kun kerrot niin opettelen sen harvinaisen taidon ;D. Olen hyvä matemaattisesti ja analyyttisesti, ehkä jossain voidaan maksaa tästä jotain mutta ei näissä tehtävissä, joissa itse olen toiminut. Tunnen paljon henkilöitä, jotka tienaavat hyvin, mutta en ole kenelläkään havainnut mitään erityistä taitoa. Jotkut heistä ovat itsevarmoja, röyhkeitä ja eivät kovin luotettavia. Ovatko nämä niitä eritystaitoja? ;D

Vierailija
14/31 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se harvinainen taito, josta maksetaan?

Se mitä aloituksessa sanottiin, matemaattiset aineet.

Vierailija
15/31 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Muista säästää ja sijoittaa myös. Tuloista kannattaa nauttia ja elää hyvää elämää mutta iän karttuessa prioriteetit muuttuvat. Ajattele taloutta pitkällä tähtäimellä sortumatta kuitenkaan liialliseen pihiyteen.

Vierailija
16/31 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautaan et mitään saa, vaikka raha on kiva juttu, se ei ole silti se mitä ajattelet kuolinvuoteella.

Vierailija
17/31 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se harvinainen taito, josta maksetaan? En itse tiedä tällaista taitoa. Jos toimit vaikka yritysjohdon konsulttina, saat hyvää palkkaa. Jos toimit perussuunnittelija, et saa. Sitten, kun kerrot niin opettelen sen harvinaisen taidon ;D. Olen hyvä matemaattisesti ja analyyttisesti, ehkä jossain voidaan maksaa tästä jotain mutta ei näissä tehtävissä, joissa itse olen toiminut. Tunnen paljon henkilöitä, jotka tienaavat hyvin, mutta en ole kenelläkään havainnut mitään erityistä taitoa. Jotkut heistä ovat itsevarmoja, röyhkeitä ja eivät kovin luotettavia. Ovatko nämä niitä eritystaitoja? ;D

Hyville koodaajille maksetaan hyvin. Ja ne hyvät on just matemaattisesti lahjakkaita ja analyyttisiä. Se matemaattinen lahjakkuus ja analyyttisyys ilmeisesti auttaa siinä, että kehittyy noissa hommissa hyväksi. Ja noissa hommissa tuottavuuserot työntekijöiden välillä voi olla suuria, siksi niille hyville voidaan maksaa ihan järjettömän tuntuisia palkkoja. 

Omalta mieheltäni jäi aikanaan opinnot kesken, nykyisen kandin verran opiskeli tietotekniikkaa Otaniemessä. Reilut 25 vuotta on ollut töissä eikä ikinä missään esimiestehtävissä, että sen puolesta voisi sanoa että rivikoodaaja. Hän kuvailee itseään generalistiksi, eli ei ole edes mitään tiettyä erityisaluetta jossa hänellä olisi harvinaista osaamista. Mutta on matemaattisesti todella lahjakas ja tykkää työstään ja tienaa vähän päälle kymppitonnin kuussa. 

Tunnen myös yhden nuoren miehen (21v) joka ei ole tainnut paljon ehtiä edes opiskella, mutta ahkerasti on koodaillut ja sitä kautta joutui jonkun jenkkifirman haaviin, tienaa 80% työajalla 80000USD vuodessa (työskentelee Suomessa). Hänellä on tietty niche mitä hän tekee ja mistä hänelle maksetaan. (Hädin tuskin ymmärrän itse, niin en osaa selostaa.) Mutta on kuulemma myös ihan käsittämättömän nopea koodaaja. 

Vierailija
18/31 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

17, tuohon nähden TODELLA huono liksa koodaajaksi. Sorry.

Vierailija
19/31 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok. Itse teen vaativia it-alan suunnitteluhommia ja palkka on n. 40000e/v. Työkokemusta n. 30 vuotta.

Ei taida olla kovin vaativia hommia, jos juniorin kerran palkkaa maksetaan. Jos on vaativia hommia, niin miksi suostut? Tuollaisia palkkoja maksetaan vähän päälle parikymppisille koodaajille, jos osaavat edes jotain.

Vierailija
20/31 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautaan et mitään saa, vaikka raha on kiva juttu, se ei ole silti se mitä ajattelet kuolinvuoteella.

Eikä niitä muitakaan asioita hautaan mukaan saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi