33v tulot 56 000e
Tuloni ovat vähän päälle 50 000e vuodessa ja kyse on palkka- ja keikkatyötuloista. Olen siis 33v nainen ja ihmisalalla. Mitä akateemista ammattia kannattaisi tavoitella, kun haluaisin vielä paremmat tulot eli palkka noin 5000e kk? Mutta en ole erityisen pätevä matematiikassa enkä kemiassa.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 69.000 euroa voitolla kryptoista viimeisen 2 kuukauden ajalta.
Heikkoa... oma saldo on reilut 2 miljoonaa tältä vuodelta.
Kuolinvuoteella et silti ajattele paljon olet tienannut ja miten vähän sulla on enää aikaa ELÄÄ, ja kertoa kaikille miten välität, rakastat, suret kokematta jääneitä asioita, hetkiä... Voi kun ihmiset ymmärtäisi miten pelkästään raha vaikuttaa elämään siis mitä kaikkea ihminen tekee pelkästään rahan takia.
Raha pyörittää elämää, tapaa elää, ihmissuhteita, päätöksiä kaikkea.
Todella surullista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina nämä rahan perään kyselijät ilmoittavat heti etteivät osaa sitä harvinaista taitoa josta maksetaan?
Miksi maksettaisiin jos työvoimaa tulee ovista ja ikkunoista?
Mikä on se harvinainen taito, josta maksetaan?
Se mitä aloituksessa sanottiin, matemaattiset aineet.
Kemia, matematiikka... ei. Jos toimit rahoitus/sijoitusalalla, talousjohtajana, näistä tehtävistä maksetaan. Monet firmat ovat täynnä matemaattisesti keskivertoa lahjakkaampia henkilöitä kuten diplomi-insinöörejä, mutta ei sulle rivimiehenä/naisena makseta kummoisesti. Itse olen keskivertoa selvästi parempi matemaattisesti, pärjään palikkatesteissä, mutta ei se ole mikään sellainen taito, josta suoraan maksetaan ja miksi pitäisi ;D. Pitäisi löytää jokin sellainen tehtävä tai työpaikka, joka on spesiaali tai toimit sellaisissa tehtävissä, joille löytyy tarvetta paljon, muttei osaajia/tekijöitä. Perussuunnittelijoita/asiantuntijoita on paljon, heille ei makseta, vaikka olisit matemaattisesti ylivertainen.
Ei lahjakas mitään palkkaajaa tarvitse :D
t. Mark Zuckerberg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina nämä rahan perään kyselijät ilmoittavat heti etteivät osaa sitä harvinaista taitoa josta maksetaan?
Mikä on se harvinainen taito, josta maksetaan? En itse tiedä tällaista taitoa. Jos toimit vaikka yritysjohdon konsulttina, saat hyvää palkkaa. Jos toimit perussuunnittelija, et saa. Sitten, kun kerrot niin opettelen sen harvinaisen taidon ;D. Olen hyvä matemaattisesti ja analyyttisesti, ehkä jossain voidaan maksaa tästä jotain mutta ei näissä tehtävissä, joissa itse olen toiminut. Tunnen paljon henkilöitä, jotka tienaavat hyvin, mutta en ole kenelläkään havainnut mitään erityistä taitoa. Jotkut heistä ovat itsevarmoja, röyhkeitä ja eivät kovin luotettavia. Ovatko nämä niitä eritystaitoja? ;D
Hyville koodaajille maksetaan hyvin. Ja ne hyvät on just matemaattisesti lahjakkaita ja analyyttisiä. Se matemaattinen lahjakkuus ja analyyttisyys ilmeisesti auttaa siinä, että kehittyy noissa hommissa hyväksi. Ja noissa hommissa tuottavuuserot työntekijöiden välillä voi olla suuria, siksi niille hyville voidaan maksaa ihan järjettömän tuntuisia palkkoja.
Omalta mieheltäni jäi aikanaan opinnot kesken, nykyisen kandin verran opiskeli tietotekniikkaa Otaniemessä. Reilut 25 vuotta on ollut töissä eikä ikinä missään esimiestehtävissä, että sen puolesta voisi sanoa että rivikoodaaja. Hän kuvailee itseään generalistiksi, eli ei ole edes mitään tiettyä erityisaluetta jossa hänellä olisi harvinaista osaamista. Mutta on matemaattisesti todella lahjakas ja tykkää työstään ja tienaa vähän päälle kymppitonnin kuussa.
Tunnen myös yhden nuoren miehen (21v) joka ei ole tainnut paljon ehtiä edes opiskella, mutta ahkerasti on koodaillut ja sitä kautta joutui jonkun jenkkifirman haaviin, tienaa 80% työajalla 80000USD vuodessa (työskentelee Suomessa). Hänellä on tietty niche mitä hän tekee ja mistä hänelle maksetaan. (Hädin tuskin ymmärrän itse, niin en osaa selostaa.) Mutta on kuulemma myös ihan käsittämättömän nopea koodaaja.
Ok, näin voi hyvin olla. Taas jollain peruskemialla et tule tienaamaan suunnittelu/asiantuntijatehtävissä hirveitä summia, neljä tonnia.. ehkä viisi. Itse Otaniemestä valmistunut 15 vuotta sitten. Monet isot suunnittelufirmat ovat täynnä meitä "samanlaisia" henkilöitä. Ei meille kaikille voi hirveitä summia maksella. Kuulostaa hienolle, iso kansainvälinen firma, olet konsultti ja ihan ok, ei mitään, mutta kymppitonnin palkat voi kyllä unohtaa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se harvinainen taito, josta maksetaan?
Se mitä aloituksessa sanottiin, matemaattiset aineet.
Kemia, matematiikka... ei. Jos toimit rahoitus/sijoitusalalla, talousjohtajana, näistä tehtävistä maksetaan. Monet firmat ovat täynnä matemaattisesti keskivertoa lahjakkaampia henkilöitä kuten diplomi-insinöörejä, mutta ei sulle rivimiehenä/naisena makseta kummoisesti. Itse olen keskivertoa selvästi parempi matemaattisesti, pärjään palikkatesteissä, mutta ei se ole mikään sellainen taito, josta suoraan maksetaan ja miksi pitäisi ;D. Pitäisi löytää jokin sellainen tehtävä tai työpaikka, joka on spesiaali tai toimit sellaisissa tehtävissä, joille löytyy tarvetta paljon, muttei osaajia/tekijöitä. Perussuunnittelijoita/asiantuntijoita on paljon, heille ei makseta, vaikka olisit matemaattisesti ylivertainen.
Ei lahjakas mitään palkkaajaa tarvitse :D
t. Mark Zuckerberg
No ei... lahjoista mitään makseta vaan siitä mitä teet :)
Vierailija kirjoitti:
Kuolinvuoteella et silti ajattele paljon olet tienannut ja miten vähän sulla on enää aikaa ELÄÄ, ja kertoa kaikille miten välität, rakastat, suret kokematta jääneitä asioita, hetkiä... Voi kun ihmiset ymmärtäisi miten pelkästään raha vaikuttaa elämään siis mitä kaikkea ihminen tekee pelkästään rahan takia.
Raha pyörittää elämää, tapaa elää, ihmissuhteita, päätöksiä kaikkea.
Todella surullista
Samoin hormonit pyörittävät. Tehdään vain mikä itseä kiinnostaa ja esim. oma lisääntymistarve saa tekemään lapsia huonoihin oloihin kärsimyksen keskelle ja isompi määrä kuin mitä on henkisiä tai taloudellisia voimavaroja. Tämä kostetaan viattomille lapsille.
27, monella "köyhällä" lapsella on paljon "rikkaampi" elämä ja sitä ei mitata rahassa.
Moni lapsi unohtuu sinne leluvuoren alle kun vanhemmat tekee rahaa.
Surullista.
28, ei poista kokemustani, eikä poista sitä että usein on päinvastoin.
Usein täysin kehittymättömät ihmiset eivät pääse tienesteille tai vaikka pääsisivätkin niin ei ole mitään hajua miten rahaa käytetään ja kohta ollaan taas köyhiä.
29, noin ajattelee ihminen, kenen elämää ohjaa raha. Ne ketkä on tuon yläpuolella ei arvosta rahaa.
Monet arvostaa läheisiä, lapsiaan, elämäntapaa, luontoa ja ennenkaikkea aikaa.
Lapsi ei tarvitse päiväkotia kuin siksi, että isi ja äiti tarvitsee rahaa, kun lapsi tarvitsisi äidin ja isän läheisyyttä ja opetusta ja mallia.
Ihmiset arvostaa eriasioita.
30, täysin kehittymätön ihminen ei arvosta mitään, ehkä korkeintaan itseään.