Miksi ihmeessä flunssainen menee päivystyksessä muiden edelle?
On todella tuskastuttavaa ja epäreilua joutua aina jonottamaan tuntikaupalla esimerkiksi mahakivun kanssa, kun toisilla vähän nenä vuotaa. Eihän flunssalle edes voi tehdä arvauskeskuksessa mitään, kun se on virustauti! Onnetonta touhua, varmaan umpilisäkkeidenkin annetaan vain puhjeta että räkätautiset saavat superkiireellisen saikkulappunsa.
Kommentit (8)
Ainakin meillä ilmoittautumisen jälkeen saa mennä kotiin odottamaan, jos jono lääkärille on pitkä. Vastaanotosta sanotaan, milloin pitää tulla takaisin, kyllä ne suunnilleen osaa arvioida ajan.
No minun "flunssainen" lapseni pääsi viimeksi päivystyksessä jonon ohi koska hänellä oli vaikea hengittää. Hengitysvaikeudet pitää katsoa aina.
Ei tainnut sairaalan lääkäri tarkoittaa, että haimatulehdus paheni ihan käsittämättömästi siellä terkkarissa, vaan että miksi potilas oli odottanut kaksi viikkoa, ennen kuin haki apua.
Se miksi joku flunssapotilas pääsee jonon ohi, voi johtua esim. siitä, että hänellä on joku perussairaus, joka pahenee flunssasta tai joka pahentaa flunssaa. Sairaanakin voisi olla tuijottamatta vain omaa napaansa.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 17:08"]
No minun "flunssainen" lapseni pääsi viimeksi päivystyksessä jonon ohi koska hänellä oli vaikea hengittää. Hengitysvaikeudet pitää katsoa aina.
[/quote]
Kunpa meilläkin infektioastmainen pääsisi hengitysvaikeuden takia, mutta rollaattorimummut menee aina edelle.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 17:18"]
[/quote]
Kunpa meilläkin infektioastmainen pääsisi hengitysvaikeuden takia, mutta rollaattorimummut menee aina edelle.
[/quote]
rollaattorimummulla ei voi olla infektioastmaa?
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 17:21"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 17:18"]
[/quote]
[/quote]
rollaattorimummulla ei voi olla infektioastmaa?
[/quote]
Aika harvoin sitä on aikuisilla ylipäätään. Varmaan ymmärsit kuitenkin mitä tarkoitin?
Vaasasan terkkarissa kaikki toisiaan hakanneet narkkarit ja juopot sekä ruotsinkieliset ja mamut hoidetaan aina ensin tuli mitä tuli. Jos erehtyy suomea puhumaan vastaanotossa niin hoppsan, ihan sama mistä ahistaa tai kulkeeko henki tai ei, sinne joudut jonon hännille ja odotusaika vähintään 8 tuntia. Mutta annas olla kun ruotsinkielinen tulee niin menee saman tien vastaanotolle muiden ohi. Tämänhän on kaupunki myöntänytkin että ruotsinkielisille on oma "ohituskaista"
jep...itsellä oli haimatulehdus sappikivistä,tulehdusarvot pilvissä.Odottelin 3h jonossa kun korvatulehdus/räkätauti potilaat menivät ekana.olin oksennellut 2vkoa ja ollut kuumeessa.Pääsin sitten arvauskeskuksesta sairaalaan jossa kirurgi huusi punaisena että miksei aikaisemmin minua hoidettu...
no jouduin päivystysleikkaukseen ja ab tippaan moneksi päiväksi.