vertaistukea - miehen saamattomuus?
Ollaan neljä vuotta asuttu talossa, joka on uusi. Verhotankoja ei ollut, eikä tietty kylppärissä telinettä shampoita ja muita varten. Olen neljä vuotta pyytänyt että poraisi telineen kiinni. En osaa porata enkä ainakaan uskalla kylppäriin kaakeliin porata mitään. Mies työn puolesta poraa vähän väliä kylppäreissä. Ostin eka sellaisen telineen, mikä on pitkä ja ylä- ja alaosastaan painaa kattoa ja lattiaa ja siten pitäisi pysyä kiinni. Ei pysynyt pystyssä kun siihen laittoi tavaraa. Ostin kaksi telinettä, jotka ovat imukupilla kiinni. Pysyivät n vuoden. Enää eivät pysy. Sain kohtauksen tänään kylppärissä ja vihdoin nyt mies asentaa sitä alkuperäistä telinettä joka on 4v odottanut kylppärin nurkassa. Verhot puuttuvat kahdesta huoneesta koska mies ei ole laittanut verhotankoja. Yhdessä huoneessa ei ole kattolamppua. Miksi aina pitää saada raivari ennen kuin mitään tapahtuu??? En mä nyt siitä telineestä joka päivä sanonut mutta aika usein. Vessan lavuaarin tukoksen avasi monen päivän jälkeen vasta kun sanoin että soitan putkimiehelle. Hän on itse putkimies.
Miksi AINA täytyy pahalla mielellä tehdä ku aiemmin ei tapahdu mitään??!!
Kommentit (19)
Lamppuja olen koittanut laittaa, en osaa :/ kädetön näissä käytännön jutuissa.
ap
1. Pyydä miestästi opettamaan poraaminen ja lampun vaihtaminen (eiköhän ala itse tehdä). 2. Olitpa saanut oppia tai et, ala tehdä töitä kovaäänisesti kolistellen ja tavaroita tiputellen (eiköhän mies ala itse tehdä). 3. Kerro puhelimessa äidillesi, isällesi tai kaverillesi, että nyt pitää lopettaa, kun pitää lähteä korjaamaan sitä ja sitä (eiköhän ala mies tehdä). (4. Jos mies ei tee edelleenkään mitään, tee itse.)
Entäs jos ihan keskustelisitte asiasta, kunnolla? Kysy miekkoselta, miten hänen mielestään tuollaiset asiat tulisi hoitaa.
Täytyy kyllä myöntää, että koski sydämmeen. Täällä on sama vika - tosin oon kyllä tumpelo kädestäni, lukuunottamatta turpaanlyöntejä.
Mitä helvetin ulinaa tämä on? Etkö ämmä itse osaa mitään tehdä, kun pitää miestä käskyttää? Itse ei tulisi mieleenkään ruveta ukolleni huutamaan omista ongelmistani, tai sitten tekisin seksissä miehen tykkäämiä vähän oudompia juttuja, jos haluaisin häneltä apua (annan toki hänen tehdä muutenkin melkein mitä hän vaan haluaa, koska kuitenkin rakkain). Tuollaisten ämmien takia en edes ihmettele, miksi lehdissä puhutaan perheväkivallasta. Teksi mieli tulla täältä näytön läpi lyömään itsekin turpaan.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:37"]
1. Pyydä miestästi opettamaan poraaminen ja lampun vaihtaminen (eiköhän ala itse tehdä). 2. Olitpa saanut oppia tai et, ala tehdä töitä kovaäänisesti kolistellen ja tavaroita tiputellen (eiköhän mies ala itse tehdä). 3. Kerro puhelimessa äidillesi, isällesi tai kaverillesi, että nyt pitää lopettaa, kun pitää lähteä korjaamaan sitä ja sitä (eiköhän ala mies tehdä). (4. Jos mies ei tee edelleenkään mitään, tee itse.)
[/quote]
onko näin ärsyttäviä akkoja oikeasti olemassa? hyi saatana.
Olen samaa miletä kuin vastaaja numero 2: sanot miehelle, että menet nyt asennushommiin ja heiluttelet porakonetta siinä hänen nenänsä edessä. Siinä voi käydä niin, että sinä huomaatkin osaavasi tehdä homman itse (motivaatiosta on kysymys, ei muusta). Jollei käy niin, halkaiset pari kaakelia ja päästät tukkeutuneen lavuaarin valumaan sata litraa vettä lattialle. Eiköhän se mies silloin ala tehdä itsekin jotain.
Pyydä miestäsi tekemään jotain, mitä sinä normaalisti teet (esim. laittamaan ruoka) koska sinä laitat nyt lamppua kattoon/poraat reikiä kylppäriin.
Tukoksen avaaminen ei ole vaikeaa. Mutta onko tosiaan niin, että ette tunne muita ihmisiä, jotka voisivat jeesata? Vaikka ruokapalkalla tai muulla "oravannahalla"? Miksi kärsiä lamputtomuutta ja verhottomuutta 4 vuotta jos on kaveri, joka voi auttaa? Siis ellei itse osaa eikä jostakin syystä voi opetella.
Jos mies ei halua "tuoda töitä kotiin", niin varmaan se ärsyttää, mutta on se kyllä ymmärrettävääkin.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:39"]
Mitä helvetin ulinaa tämä on? Etkö ämmä itse osaa mitään tehdä, kun pitää miestä käskyttää? Itse ei tulisi mieleenkään ruveta ukolleni huutamaan omista ongelmistani, tai sitten tekisin seksissä miehen tykkäämiä vähän oudompia juttuja, jos haluaisin häneltä apua (annan toki hänen tehdä muutenkin melkein mitä hän vaan haluaa, koska kuitenkin rakkain). Tuollaisten ämmien takia en edes ihmettele, miksi lehdissä puhutaan perheväkivallasta. Teksi mieli tulla täältä näytön läpi lyömään itsekin turpaan.
[/quote]
Ai yhteinen asunto on "naisen oma ongelma"? Toisekseen tässä tapauksessa mies osaa hommat hyvin ja ap ei, joten ihan kohtuullista olettaa miehen hoitavan ne. Jos perheessä ei kukaan osaa, voidaan kutsua ammattilainen.
Meillä ihan sama, samat vuodet ja samat hommat. Tosin tää nyt ei työkseen mitään poraile mutta periaatteessa saisi hyvin helposti asiat selville. Jos puhutaan asiasta niin mies tuo esille miten se menee kuitenkin huonosti ja siksi en ole uskaltanut itsekään yrittää, koska saisin siitä pahimmassa tapauksessa haukut kun seinä tai kylppärin kaappi on pilalla tai systeemit aivan väärässä paikassa. Kohta on mennyt niin kauan aikaa ja pyyhekoukut yms. hautuneet laatikoissa, että laitan ne kuitenkin itse ja tuskin enää kehtaa valittaa.
Mä nyt vaan oon niin käsi näissä. Ikean jutut kokoan itse mutta vaikka miten kyttään ohjeita ja keskityn, joku menee AINA pieleen. Yhdessä kirjahyllyssä alin hylly ruma reuna huoneeseen päin, jo liimattu. Viimeksi lipaston yhteen laatikkoon meni yksi väärä ruuvi ja laatikko ei mene kunnolla kiinni. Oikea ruuvi oli mennyt väärään paikkaan enkä löytänyt sitä enää. Että yritystä on mutta ei vaan suju. :/ yksinasuessa kiinnitin kattolampun mutta väärin sekin meni.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:33"]Lamppuja olen koittanut laittaa, en osaa :/ kädetön näissä käytännön jutuissa.
ap
[/quote]
No tämä kertoo kaiken saamaton akka joka ei osaa edes lamppuja vaihtaa. miehesi on vain lopen uupunut olemaan se joka hoitaa kaiken koska kädetön vaimo ei osaa yhtään mitään
Osaanhan mä sen lampun VAIHTAA mutta siis en osaa kiinnittää kattoVALAISINTA koska en niistä liitännöistä ymmärrä. Mies katsoi sitä ja sanoi että voi laittaa mutta koska ei ole (jossain?) maadoitusta niin joku pitää myöhemmin vaihtaa. Ja aiemmin ruuvi oli ruuvi, nykyään sentään tiedän että on kyprokki(?)ruuveja, mutta meidän seinissä pitää laitteella katsoa missä menee seinän tukipuu tms seinän sisässä että ruuvi menee oikeaan kohtaan. Tätä laitetta meillä ei ole vaan mies sen on lainannut tarvittaessa.
Ap
Ihan tuttua, mies lupaa tehdä, mutta ei saa aikaiseksi. Vasta kun minä teen, hän herää ja sanoo, että olisi hänkin sen voinut tehdä.
Siksi en niitä verhotankojakaan itse ole laittanut.
ap
Saamattomuudesta. Mä oon kyllästynyt ainaiseen siivottomuuteen, niin talossa kuin pihassa. Mitään ei tapahdu ilman raivaria. Jos toi mies jotain tekee (aika pitkän "suunnittelun" jälkeen), itse homma tulee mahdollisesti valmiiks, mutta siihen liittyvät siivoukset ja tavaroiden viemiset paikoilleen jää kesken. Ja mikä helvetinmoinen mölyäminen ja itsesääli, jos mä sille siitä sitten jossain vaiheessa mainitsen, kun oon tarpeeks kattonu paskaa lattioilla ja joitain lainakamoja likoomassa mutasessa vedessä. Tänään viimeks ajattelin avioeroa, sillä en halua olla koko loppuelämääni pahalla päällä. Ei ole mun hommani raivata aikuisen miehen sotkuja. Eihän??
Aloitat tekemään vaan, kyllä se mies mukaan tulee kun tarpeeksi pahalle alkaa kuulostaa. Lamput sun muut voit ihan itse laittaa paikoilleen, ei ole liikaa pyydetty...