Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varpajaiset, kun äiti vielä sairaalassa?

Vierailija
19.10.2014 |

Tuleva isä haluaisi järjestää varpajaisensa vaikka heti syntymäpäivän iltana, kun mä olen vielä sairaalassa. Mua ajatus loukkaa ja ahdistaa. Sanoo kyllä, että vain siinä tapauksessa, että synnytyksessä kaikki on mennyt hyvin. Mutta tiedän kyllä, että tässä tapauksessa vauvan ja mun pitäis joutua teholle, että miehen mielestä jokin olisi mennyt pieleen = ei varpajaisia syntymäpäivän illalle.

Miehen kanssa jo 2 viikkoa sitten asiasta sovittiin, ettei varpajaisia pariin päivään syntymän jälkeen. Loukkaa jo pelkästään sekin, että ukko on "unohtanut" asian. Lisäksi en vaan voi sille mitään, että ahdistaa ajatus, että jos vauva syntyy perjantaina klo 16, niin mies lähtisi siitä parin tunnin päästä ryyppään kavereiden kanssa. Eli synnytyslaitoksella ukon mielessä pyörisi vain kekkereiden järjestely.

Muutenkin pelottaa synnytys ja kaikenlaista stressiä muutenkin, niin sitten vielä tämä.... :( jos mies pitää varpajaisensa heti syntymän jälkeen, johtaa se siihen, että saan olla sairaalassa yksin seuraavan päivän ja vielä siivota ryyppyremmin sotkut kun tulen vauvan kanssa kotiin. 

Lisätietona vielä, että ollaan molemmat aika iäkkäitä näihin vauvahommiin, ja lapsia on jo useampia. Huusi mulle asiasta kuin leijona ja ilmoitti, ettei pidä varpajaisia sitten ollenkaan. Sanoin siihen, että sitten pidät myös lupauksesi, etkä taas vaihda mielipidettäsi. Korostan vielä, että ehdotin miehelle, että pitäisi varpajaisensa sitten, kun synnytyksestä on kulunut ainakin 3 päivää.

Mielelläni kuulisin jotain lohdun sanoja :( olenko jotenkin kohtuuton?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:21"]

Meillä neljä lasta ja mies on aina pitänyt polttarit silloin, kun olemme olleet sairaalassa. Synnytykseni ovat olleet erittäin vaikeita ja sairaalassa olen joutunut olemaan pitkään. Mies on ollut vauvaa hoitamassa sairaalassa, esikoista nyt tietenkin eniten, sillä muutenhan häntä on tarvittu kotona hoitamassa pikkuisia isoja sisaruksia. En käsitä miksi polttarit pitäisi olla joku kännäysjuhla, meillä se ainakin oli tapa onnitella isää ja nauttia pari lasia konjakkia. Ei todellakaan kapakkaa ja aamuyölle örveltämistä.

[/quote]

Siis varpajaiset:D tässä pyörii mielessä jo ystäväpariskunnan häät:)

[/quote]
juu, kiitos nauruista ;)

Vierailija
82/90 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:41"]

Varpajaiset on vaan niin huono tekosyy juomiselle. Nainen ensin kantaa lasta kuukausia sisällään ja synnyttää lapsen, hormoonitoiminta heittää,henkinen ja fyysinen väsymys painaa päälle ja kipuja on synnytyksen jälkeenkin (ainakin itselläni oli). Ja sitten mies menisi ryyppäämään sen sijaan, että siivoaisi kodin uutta perheenjäsentä varten, että äidinkin on stressittömämpi olo tulla kotiin.

Itse olen onnekas, mieheni on keskittynyt kodin laittoon,kun itse olen vauvan kanssa ollut sairaalassa, ja mieheni on osallistunut lasten hoitoon aina. Ja tunnen miehiä, jotka ovat varpajaiset järjestäneet ja olleet myöhemminkin oman edun kannattajia, lastenhoito jäänyt vaan naisen vastuulle ja vielä on vaimoakin petetty.

[/quote]

Kuullostat todelliselle pirttihirmulle sekä huumorintajuttomalle tapaukselle. Miehesi taitaa olla lapanen?

Sinällään outoa, että varpajaiset olisivat joku ryyppyjuhla? Voihan sitä pitää selvinpäinkin, herkutella, pitää hauskaa?

Onneksi oma avokkini osaa antaa omaa rauhaa myös itselleni ja vastavuoroin taas annan hänelle vapautta irrotella jos menoja on.

[/quote]

Mä olen kyllä siivonnut kodin ihan itse ennen sairaalaan lähtöä, eikä se mies sitä parissa päivässä saa siivottavaan kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuore isä tarvitsee sellaista vertaistukea, että pitää ryypätä sen sijaan, että viettäisi aikaa perheensä kanssa. Sillä aikaa äiti makaa kipeänä sairaalassa alapää tai vatsa tikattuna, yrittää saada maidon nousemaan ja hoitaa vauvaa, olipa lapsen isä tukemassa tai ei.

Jos se vauva on juhlimisen arvoinen, miksi isä ei vietä sitäkin aikaa vauvan ja äidin kanssa hoitamassa jälkeläistään sen sijaan, että ryyppää muualla?

Vierailija
84/90 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 tässä

Jos olisit lukenut kirjoitukseni kunnolla, niin olisit ehkä huomannut, että minä en ole kieltänyt miestäni varpajaisia pitämästä, vaan mieheni ei itse ollut niistä kiinnostunut, että se siitä sinun pirttihirmuteoriastasi.

Kysyin vielä, että pidätkö, mutta ei halunnut.

Vierailija
85/90 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:28"]

Kyllä tuore isä tarvitsee sellaista vertaistukea, että pitää ryypätä sen sijaan, että viettäisi aikaa perheensä kanssa. Sillä aikaa äiti makaa kipeänä sairaalassa alapää tai vatsa tikattuna, yrittää saada maidon nousemaan ja hoitaa vauvaa, olipa lapsen isä tukemassa tai ei.

Jos se vauva on juhlimisen arvoinen, miksi isä ei vietä sitäkin aikaa vauvan ja äidin kanssa hoitamassa jälkeläistään sen sijaan, että ryyppää muualla?

[/quote]

Miten se isä viettää yöllä aikaa perheensä kanssa, jos hänen täytyy poistua sairaalasta vierailuajan päätyttyä?

Vierailija
86/90 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni mies livisti varpajaisiin 3 h sen jälkeen, kun siskoni palasi sairaalasta toipilaana kotiin, kun ei ollut nukkunut neljään päivään. Inhoan kyseistä ukkoa sydämeni pohjasta. Siskoni oli toipilas, kuolemanväsynyt, nelipäiväinen vihainen esikoinen ja ukko huitelemassa ties missä. Palasi vasta seuraavana päivänä, eikä ollut välissä vaivautunut edes kertomaan missä menee. Olisi hiihdellyt edes silloin, kun sisko oli sairaalassa...

Vierailija
87/90 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en viettänyt varpajaisia, mutta en myöskään siivoillut kotona. Vietimme leikki-ikäisen kanssa vähän ratkiriemukkaan sunnuntain ja nyt on kaikkialla afrikantähden nappuloita ja serpenttiiniä.

Jos olisin viettänyt varpajaiset niin olisin tähän aikaan krapulassa siivoamassa jälkiäni ja kohta kävisin kaupassa. Tekisin jotain hyvää ruokaa. Nyt tuntuu siltä ettei minun tarvitse. Mikään ei syyllistä siivoamaan. Odotan vain että saan nähdä tyttären.

Vierailija
88/90 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:41"]Varpajaiset on vaan niin huono tekosyy juomiselle. Nainen ensin kantaa lasta kuukausia sisällään ja synnyttää lapsen, hormoonitoiminta heittää,henkinen ja fyysinen väsymys painaa päälle ja kipuja on synnytyksen jälkeenkin (ainakin itselläni oli). Ja sitten mies menisi ryyppäämään sen sijaan, että siivoaisi kodin uutta perheenjäsentä varten, että äidinkin on stressittömämpi olo tulla kotiin. Itse olen onnekas, mieheni on keskittynyt kodin laittoon,kun itse olen vauvan kanssa ollut sairaalassa, ja mieheni on osallistunut lasten hoitoon aina. Ja tunnen miehiä, jotka ovat varpajaiset järjestäneet ja olleet myöhemminkin oman edun kannattajia, lastenhoito jäänyt vaan naisen vastuulle ja vielä on vaimoakin petetty. [/quote] Mä taas tunnen miehiä, jotka ovat varpajaisia järjestäneet ja olleet myöhemmin erinomaisia osallistuvia isiä eivätkä ole eksyneet vieraille pesille

[/quote]

Näin minäkin. Esikoisen aikaan miehen veli halusi mieheni pitävän varpajaiset. En edes osannut ajatella, että se olisi joku paha juttu. Ei mies saanut olla sairaalassa yötä ja samassa huoneessa oli muutenkin kolme äitiä. En ymmärrä, miksi miehen olisi pitänyt kotona olla yksinään, jos veljensä ja paras kaverinsa halusivat juhlistaa miehen isäksi tuloa. Mies tarjosi veljelleen ja kaverilleen muutaman naukun kotona ja olivat istuneet muutaman tunnin meillä viettäen iltaa. Kapakkaan eivät olleet viitsineet lähteä.

Muiden lasten syntymän jälkeen ei ole varpajaisista ollut puhetta. Oli isompien lasten kanssa kotona, kun minä olin sairaalassa ja kävi heidän kanssaan siellä katsomassa minua ja vauvaa.

Mutta hyvä isä on ollut, vaikka muutaman konjakkipaukun ottikin veljensä ja kaverinsa kanssa esikoisen synnyttyä. En muutenkaan olisi tykännyt, että mies olisi istunut sängyn vieressä sen pari päivää, mitä olin sairaalassa. En kyllä tykännyt koskaan itsekään, jos viereisen sängyn äidillä oli puoli sukua kylässä koko päivän hoivaamassa. Itse ainakin kaipasin unta ja rauhaa sen pari päivää vauvan kanssa, ennen kuin tulin kotiin. 

Vierailija
89/90 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:38"]

Siskoni mies livisti varpajaisiin 3 h sen jälkeen, kun siskoni palasi sairaalasta toipilaana kotiin, kun ei ollut nukkunut neljään päivään. Inhoan kyseistä ukkoa sydämeni pohjasta. Siskoni oli toipilas, kuolemanväsynyt, nelipäiväinen vihainen esikoinen ja ukko huitelemassa ties missä. Palasi vasta seuraavana päivänä, eikä ollut välissä vaivautunut edes kertomaan missä menee. Olisi hiihdellyt edes silloin, kun sisko oli sairaalassa...

[/quote]

Minulle on ainakin tärkeä irrotella aina kun uusi lapsi syntyy. Irrottelen paraillaan, tai otan alkupaukkuja. Vaimo on synnärillä ja minä poika lähden diskoon!

Vierailija
90/90 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en henkilökohtaisesti ymmärrä paria konjakkipaukkua. Tai ei se minulla ainakaan niihin pariin jäisi. En ole koskaan ymmärtänyt "muutamaa paukkua".

Mielellään vedän pään täyteen niin että desipelit soi ja hymy on herkässä. Ei kuitenkaan oksennus kuntoon tai sellaiseen että tullaan raput alas ja pää auki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme