Mitä tekisit elämässäsi, jos sinulla ei olisi sitoumuksia
Jos et olisi esim. työpaikassasi, ostanut/vuokrannut asuntoasi, et olisi parisuhteessasi, hankkinut lapsia jne., niin mitä tekisit elämässäsi? Jos siis olisit täysin vapaa valitsemaan, missä ja miten aikasi käytät?
Kadutko tästä näkökulmasta jotakin sitoumustasi?
Kommentit (8)
Minulla on työpaikka, oma asunto ja parisuhde. Olen silti täysin vapaa valitsemaan mitä teen. Olenhan ihan itse valinnut sen työpaikan, asunnon ja kumppaninkin. En siis ymmärrä kysymystäsi.
Ihan samaa tekisin kuin nytkin, jokaisesta omasta sitoumuksesta pääsen helposti eroon milloin vain.
Täysin samaa kuin nytkin. Olen tyytyväinen elämääni.
Mikä sitoumus vuokra-asunto on? Senhän voi irtisanoa koska vain ilman perusteita.
No vanhenisin kohti vääjäämätöntä kuolemaa kuten nytkin.
Minulla oli vuosituhannen vaihteessa jo omistusasunto ja työpaikka. Silti otin vuorotteluvapaata, laitoin asuntoni vuokralle ja muutin ulkomaille. Se oli elämäni paras päätös. Näin maailmaa, opin kieltä, sain uusia kavereita ja löysin vaimon.
Nyt taloudellinen tilanne on sellainen, että voisin tehdä sen uudelleen. Pidän kuitenkin tästä nykyisestä elämästäni, joten suuret muutokset eivät ole ajankohtaisia.
Hengaisin vapaa-ajalla. Järkkäilisin kaikenlaista, kuten nyt työttömänä. Työ loppui juuri. Olisipa hienoa elämää.
Eipä mainitsemistasi mikään muu kuin lapset ole sellaisia sitoumuksia, joista pääsee halutessaan hyvinkin helposti eroon.