Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko eronnut avioliitosta omasta aloitteestasi?

Vierailija
19.10.2014 |

Oletko tyytyväinen ratkaisuusi? Vaikeita päätöksiä...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ei kaduta. Mies (syntyjään suomalainen) ei halunnut asua Suomessa, mutta minulla on ammatti, jota ei voi harjoittaa muulla kielellä. Aika mahdottomaksi meni. Avioliiton kaksi viimeistä vuotta asuttiin eri maanosissa. Muitakin syitä oli kyllä.

Vierailija
2/9 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 13:50"]

Jos erohakemus tulee vain toisen osapuolen aloitteesta, niin eihän siinä mitään harkinta-aikaa oikeastaan ole. Ei kai se jätetty aviopuoliso haluaa enää sellaisen kanssa olla puolen vuoden kuluttua, joka yksin päättänyt erosta. 

[/quote]

No ei ole aina totta. Juurikin oma mies pakkasi eilen kamansa ja muutti muualle, nyt otetaan vähän etäisyyttä toisimme. Tämä ero siis miehen aloitteessta, molemmissa on kyllä ollut vikaa tässä suhteessa.

Itse menen nyt terapiaan käsittelemään näitä asioita ja omia ongelmiani sekä päätin irtisanoutua toisesta työstäni koska se tuo liiaka stressiä arkeeni, joka on myös heijastunut kotona pahana olona (minulla siis kaksi osa-aikatyötä, toisen palkalla pärjää ihan ok, mikäli en uutta löydä). Mikäli mies käsittelee myös omia ongelmiian harkinta-ajan puitteissa, näen että voisimme vielä palatakin yhteen.

Mies on samoilla linjoilla ja rakkautta meillä on molemmilla, vaikka arki ei olekaan pitkään aikaan yhdessä toiminut. Ei ole helppoja päätöksiä, ei, mutta tavallaan jopa arvostan miestä että hän uskalsi lähteä kun ei meillä kummallaakaan ole ollut hyvä olo suhteessa. Mikäli saamme päämme ja elämämme kuntoon erillään, ehkä joskus vieloä voimme jatkaa yhdessäkin. Suhteessa vain ruokimme toistemme ongelmia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen. Tyhmyyksissäni ahdistuin ja perseilin ja niin päästin hyvän miehen menemään. Vituttaa vieläkin, vaikka tästä on jo 8 vuotta aikaa.

Vierailija
4/9 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. 8 vuotta sitten. En ole katunut hetkeäkään. 

Vierailija
5/9 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Pikaistuksissani, liian hätäisin periaattein ja tyyliin "minä olen oikeassa"

Aikaa tästä 5 vuotta ja ottaa vahvasti pattiin. Tyhmä olin ja omahyväinen paskapää.

Ymmärrän sinua nro.2.

Vierailija
6/9 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syyt eroon on esim. "meillä ei enää ole intohimoa suhteessa" tai "miestä ei kiinnosta kodin sisustaminen lainkaan" tai "minä haluan lomalla nykiin ja mies thaikkuihin" NIIN SAATTAAPI OLLA ETTÄ TULET KATUMAAN.

Vierailija
7/9 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se harkinta-aika olisi hyvä käyttää todellakin harkintaan, ei juhlimiseen ja uuden metsästykseen.

Vierailija
8/9 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos erohakemus tulee vain toisen osapuolen aloitteesta, niin eihän siinä mitään harkinta-aikaa oikeastaan ole. Ei kai se jätetty aviopuoliso haluaa enää sellaisen kanssa olla puolen vuoden kuluttua, joka yksin päättänyt erosta. 

Vierailija
9/9 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. 5vuotta sitten.  En ole katunut pätkääkään. Erosin, koska mies ei pitänyt lupauksiaan, juominen paheni vuosien mittaan ja mies ei enää huomioinut minua. Syytti pummiksi, kun olin äitiyslomalla mm. Kiitti, riitti ja hyvä niin.