kuulumisten kysyminen
Jos ja kun lähimmät ystäväsi kysyy että mitä mieltä olet jostain asiasta tai mitä sinulle kuuluu. Vastaatko rehellisesti miten menee vai vastaatko että hyvinhän meillä.. Nyt nimittäin minulta kysyttiin että lähdenkö illan viettoon mukaan. Vastasin että tunnen itseni ulkopuoliseksi joten jää kotiin mieluummin. Ystäväni tuntuivat tästä suuttuvan ja kertoivat että "tunnen väärin" . Mitä minun olisi pitänyt vastata jos kerran tunnen niin..
Kommentit (10)
Mun vika jos porukalla on sisäpiiri juttuja joita pitää just sillon kikatelle ha joita ei voi kuitenkaan muille kertoa. Mun vika kun en ole ollut mukana juuri sillä kanarian reissulla tai tallina reissulla mistä nämä todella hauskat pikkuläpät ovat peräisin.. Ap
mitä ihme ystäviä sulla oikeen on? ensinnäkin, jos sanoisin omille ystävilleni noin he olisivat tosi pahoillaan ja koittaisivat kaikin tavoin korjata asiaa. vika kyllä harvoin on 'ulkopuolisessa', ryhmän on sata kertaa helpompi ottaa yksi ihminen huomaansa kuin sen yhden änkeä itsensä mukaan väkisin. ja toiseksi, ystäväni eivät koskaan ole kohdelleet minua noin. ei se ole mitään oikeaa ystävyyttä jos asioista ei puhuta suoraan ja täytyy olla jotenkin kohtelias koko ajan. ihania ihmisiä on ja ihanuuden voi myös useimmista kaivaa esiin! ota rohkeasti tunteesi esiin, perustele kantasi ja kerro haluavasi teille vain avoimet välit.
-Nainen 19v-
Kiitos kauniista viestistäsi. Tämän porukan olen tuntenut jo kakarasta asti ja vuoden verran jo tuntenut noin ja nyt kun uskalsin sanoa äänen asian olenkin porukan pahis. No täytyy vain jatkaa elämää ja etsiä uusia ystäviä vaikka se ei kyllä ole kauhean helppoa täällä pikkukylässä.
Ihan oikein teit. Eivätpähän kutsu enää sua illanviettoihin. On oikeasti ärsyttävää, jos joutuuvain velvollisuuden vuoksi esittämään kutsuja ihmisille, jotka eivät kuitenkaan halua osallistua.
Mulla oli just tommosia kavereita. Ollaan tietenkin tuttuja vieläkin. Mutta jos pitäisi valita, menisinkö "porukkaan" niiden kanssa vai jäisinkö vaikka mielummin yksin istumaan kotia ja itkemään, niin valitsisin jälkimmäisen.
Riippuu ihan kysyjästä. Jos "moi, mitä sulle kuuluu?" tarkoittaa pelkästään tervehtimistä (hi, how are you?) niin vastaan, "kiitos, hyvää kuuluu". Jos kysyjä on läheinen ystävä, niin vastaan kertomalla mitä oikeasti kuuluu.
Kyllähän tuo hieman marttyyrimaiselta kuulostaa, jos valittaa ulkopuolisuuden tunnetta ja sitten jättäytyy pois porukasta. Ystäväsi varmasti tarkoittivat ihan hyvää pyytämällä mukaansa eivätkä tajunneet, miksi et voinut lähteä. Mahtoivatko he käyttää juuri noita sanoja "tunnet väärin"? Ehkä he muutoin ilmaisivat ihmettelynsä moisesta ulkopuolisuuden tunteesta, mitä he itse eivät ole havainneet.
Kukaan ei tietenkään voi sanella sinulle, kuinka sinun pitäisi tuntea. Sinun kannattaisi kuitenkin yrittää paremmin kertoa, mistä tuo ulkopuolisena olo tulee, jotta he ottaisivat sinut jatkossa paremmin huomioon.
Kyllä kerroin heille minkätakia tunnen itseni ulkopuoliseksi ja ne oli nämä sisäpiiri läpät. Silti heidän mielestä "tunnen väärin".
Ymmärrän tuon hyvin. Mulla on ystävä joka kutsuu mukaan illanistujaisiin. Olen ollutkin ainoa, jota ystäväni ei ole tuntenut kouluiästä asti. Kivahan siinä on kuunnella kun muut juttelevat 30 vuoden takaisia juttuja ja naureskelevat ihmisille ja heidän tekemisilleen, ja kaikilla, outoa kyllä, sattuu olemaan erittäin "hauska" lempinimi. Vähemmästäkin tuntisi itsensä ulkopuoliseksi. En siis enää osallistu noihin muistelutilanteisiin.
Jos tuntee itsensä porukassa ulkopuoliseksi niin onko porukasta jättäytyminen ratkaisu? Tollasella meiningillä sulla ei oo kohta enää yhtään kaveria. Rehellinen voi olla, muttei typerä. Sun ulkopuolisuuden tuntemukset johtuu vaan susta itestäs ja kun ilmaisit asian kavereilles noin, kuulostaa siltä kun se ois niiden vika. En ihmette jos on vika kerta kun ne sua pyytää mukaansa