Intrum veloittaa ref-merkinnän ilmoittamisesta 20 € per velka!!!
Intrum veloittaa 20 € per velka, jos pyytää heitä ilmoittamaan luottotietorekisterin pitäjille velan maksusta. Eli että velka on maksettu kokonaan ja maksuhäiriömerkinnän perään saa ref-merkinnän eli velka maksettu. Se ei poista merkintää, mutta voi lyhentää merkinnän voimassaoloaikaa ja toimia muutenkin lieventävänä asianhaarana.
Muut perintätoimistot ovat ilmoittaneet ihan suopein mielin asiasta luottotietorekisteriin, eivätkä ole perineet mitään maksua siitä. No, ilmoitin maksusta itse maksukuitti todisteena, säästyypähän tuo kulu useamman velan kohdalla.
Kommentit (5)
En tiennytkään. Mutta eipä minulla ole maksuhäiriöitäkään. Älä sinäkään hanki!
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään. Mutta eipä minulla ole maksuhäiriöitäkään. Älä sinäkään hanki!
Joo, ei olisi kannattanut. Vaan elämä ei mennytkään kuten kuvitteli. Olisi tosin pitänyt ryhdistäytyä silloin aikaisemmin. No, nyt on onneksi velat maksettu.
Ap
Juuri sain heiltä viestin jossa tosiaan sanottiin että 20-30€ per merkintä. Tosin minulle eivät suostu tekemään sitä edes rahalla, koska en tiedä ketä ovat olleet alkuperäiset velkojat. Käskettiin katsoa omaintrumista laskuista tiedot. No eihän siellä ole mitään laskuja, koska kaikki on maksettu ulosoton kautta pois. Ja velkojana luottotiedoissa lukee Intrum. Vaikeaksi menee. Lowell laittoi iloisesti mukisematta ref merkinnän kyllä. Onkohan tuo tollanen toiminta ihan laillista?
up