Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hiukset lähtee, auttakaa!

Vierailija
19.10.2014 |

Olen kolmen viime viikon aikana huomannut, että minulta irtoaa hirveästi hiuksia. Ennen paksu ja tuuhea tukka on muuttunut hetkessä ohueksi hiirenhännäksi. Kuopus on 3 vuotta joten imetyksestä ei johdu. Mitkä sairaudet voivat tätä aiheuttaa? Onko olemassa mitään valmistetta jolla vahingon voi pysäyttää? Olen 35 vuotias, tietääkseni terve ja normaali nainen. Apua!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko alkanut harrastaa fitnesstä? 

Vierailija
2/13 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemia. Stressi. Hiusten käsittelyt. Miestyypin kaljuuntuminen naisillakin. Ihotaudit ja sieni-infektiot.

Anemia kannattais ihan oikeasti ensimmäisenä käydä tarkistuttamassa. Sitten tiedät, onko kyse esim. raudanpuutteesta, ettet ala turhaan popsimaan piitä ja sinkkiä yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy, menee ohi aikanaan, ei voi pysäyttää. Älä ainakaan syö A-vitamiinivalmisteita, niillä lähtee loputkin. Tavallinen reaktio on ruveta vetämään nimittin vitamiinipillereitä kourakaupalla ja niistä kertyy liikaa A:ta. Ilman A-vitamiiinia olevia pillereitä voit ottaa, mutta eivät ne auta. Osa sun tukasta on mennyt telogeenivaiheeseen, eikä sitä sieltä mikään pelasta takaisin. Ihan normaalia, mutta joskus sen huomaa hiustenlähtönä jos pitkään aikaan ei ole juuri hiuksia mennyt telogeenivaiheeseen.

Imetyksen aikana sulta varmaan lähti tukkaa, mutta sen jälkeen se tasoittui, nyt tulee vaan uusi luonnollinen isomman hiustenlähdön vaihe. Yleensä joka toinen vuosi on tällainen aika.

Vierailija
4/13 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hormonaalista ehkäisyä käytössä?

Vierailija
5/13 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ongelmia kilpirauhasen tominnan kanssa. Mene lääkäriin.

Vierailija
6/13 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aloittanut uusia harrastuksia. Parisuhde on ollut vaikea viimeisen vuoden ja on paljon stressiä. Seköhän minun hiukseni vie? Menen huomenna apteekkin, mitä vitamiineja ja shampoita suosittelette? Sukuni naiset eivät ole kaljuuntuneet, eikä miehetkään. Hirvittää, olen aina ollut niin ylpeä kauniista hiuksistani.

Vierailija
7/13 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena on.

Vierailija
8/13 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö enemmän kalaa, pähkinöitä ja siemeniä ym.. Kuulemma auttavat, hyvät rasvat.

Vierailija
9/13 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00517

Toki voit mennä apteekkiin ja ostaa sen tyhjäksi, mutta se on turhaa.

T:4

Vierailija
10/13 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos se on alopeciaa (pälvikaljua, niitä on monia erilaisia), niin sehän on autoimmuunisairaus ja siihen ei auta mikään, korkeintaan aika. Itse olen kärsinyt jo puolitoista vuotta hiustenlähdöstä, mutta ei lääkärikään pysty auttamaan, kun ei pysty tekemään mitään kokeita millä pystyisi selvittämään mikä on. Verikokeita joitain on otettu, mutta eipä niistä mitään ole selvinnyt. Yli puolet on hiuksista lähtenyt ja nyt ne vähät yritän pitää päässä vitamiineilla, hivenaineilla, monipuolisella ruokavaliolla ja hiuksia pesen luonnonmukaisilla tuotteilla ja en käsittele niitä millään aineilla tai laitteilla. Mutta siis, jos mullakin on tuota alopeciaa, niin nämä mun yrityksetkin on ihan turhia.

Vierailija
11/13 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Olipa mielenkiintoinen artikkeli. Laihdutin alkukesällä nopealla tahdilla raskauskilot pois (1,5 kk/10kg) voihan tämä olla seurausta siitäkin näköjään. Höh, täytyy toivoa, että vielä kasvaa takaisin. (ei kilot kuitenkaan)

Vierailija
12/13 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 00:44"]

Kiitos! Olipa mielenkiintoinen artikkeli. Laihdutin alkukesällä nopealla tahdilla raskauskilot pois (1,5 kk/10kg) voihan tämä olla seurausta siitäkin näköjään. Höh, täytyy toivoa, että vielä kasvaa takaisin. (ei kilot kuitenkaan)

[/quote]

Tottakai kasvaa! Kuten sanottu, ihan normaali ilmiö ja ohimenevä vaikutus. Kukaan muu kuin sinä ei edes huomaa hiustesi ohentuneen. Ei mullakaan olisi huomannut, mitä nyt mun hiuksia oli lähes kaikessa ruuassa mitä laitoin... Mulla akuutin telogeenisen hiustenlähdön laukaisijana oli E-pillerien lopettaminen yli vuosikymmenen jälkeen. Kävin ihotautilääkärillä, joka ei katsonut tarpeelliseksi edes ottaa mitään verikokeita, kun mulla ei ollut mitään muita oireita. Sanoi vaan, että tää on selvä homma ja hiukset kasvaa takaisin. Näin tapahtui. Hiustenlähtövaihe kesti  n. 3-4kk (tätä lekuri veikkasikin) ja paniikissa silti söin kaikenmaailman biotiinit sun muut vitamiinit, tuota A:ta vältellen, kun sen ihotautilääkäri erikseen muisti mainita.

:)

Vierailija
13/13 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 00:35"]

Mirena on.

[/quote]

Sivuvaikutuksena voi olla hiustenlähtö, Bayer luokittelee "harvinaiseksi", mutta ei sitä tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän