Raskaus ja kuiva emätin
Onko muilla ollut raskaana kuiva emätin, joka ei kostu ollenkaan. Täällä ollaan seksittä eletty jo kaksi kuukautta ja raskautta on vielä kolme kuukautta jäljellä. En vain enää kostu ja kiihotu mistään. Ennen raskautta olin enemmänkin jopa liian märkä. Onko muilla ollut samanlaista kuivuutta? Tuntuu, että kaikki ovat panokoneita raskaana ja olen ainoa tällaisen ongelman omaava. Eikö tämän pitänyt tapahtua vasta synnytyksen jälkeen. Mieskin tykkää, kun saa olla nyt ilman siksi varmaan 10 kuukautta.
Kommentit (11)
Itsellä oli samaa ongelmaa varsinkin vipalla kolmanneksella ja pari kuukautta syntymästä. Itse käytin vagisan sarjan pesuainetta ja voidetta. Tuo pesuaine ei siis pakollinen, olen vaan tottunut aina käyttämään intiimisaippuaa, mutta tuo vagisanin hoitovoide auttoi hyvin. Seksin aikana kannattaa käyttää runsaasti liukuvoidetta. Meillä ainakin näin onnistu seksi hyvin ja useasti.
Mulla ei raskausaikana ollut kuivuusongelmaa, mutta synnytyksen jälkeen kyllä. Ja yhä, nyt 6kk synnytyksestä on emätin kuin hiekkapaperilla vuorattu vaikka olisi millaiset esileikit ja mieli niin kiihottunut kuin mahdollista.
Tosin ei tämä seksittömyyttä tarkoita, liukkaria vaan kehiin - meillä oikeastaan käytössä äitiyspakkausesta tullut babyoil. Ja kyllä liukuu :-)
Voi kyllä. Oli niin kuivat paikat, että tunne alapäässä oli epämukava ilman seksiäkin. Kannattaa käydä apteekissa ja ostaa jotakin hoitovoidetta, joka toimii myös liukkarina. Sitä siis voi laittaa alapäähän kosteuttamaan ja helpottamaan oloa muutenkin kuin liukuvoidetarkoituksessa.
Me kokeiltiin liukkarilla mutta itselle jäi siitä henkisesti paha olo. En ole enää toista kertaa halunnut sen kanssa ja kun en kahden tunnin esileikilläkään kostu, niin seksi on jäänyt kokonaan. Lisäksi kosketus tuolla alapäässä ei tunnu miltään. Vähän niin kuin kättä silittäisi. Olen yrittänyt kyllä itsekin saada itseni kostumaan mutta kuivaa on kuin Saharassa.
Neuvolalääkäri sanoi, ettei niitä hoitovoiteita saisi käyttää raskaana. Siis intiimiöljyä saa mutta ei mitään, jossa on lääkeaineita. Kysyin nimittäin viimeksi, olisiko tähän mitään lääkettä olemassa.
Ennen olen ollut meidän parisuhteessa se seksuaalisesti aktiivisempi osapuoli mutta nyt sitten ihan kykenemätön :(
Vagisan-salvaa apteekista, voi voidella koska tahansa pimppaan ja auttaa kosteusongelmassa :)
Tuota vagisania saa näemmä oikeasti käyttää. Mutta ei kai sekään tuo takaisin sitä luonnollista kostumista.
Minulla kans samanlainen tilanne kuin sulla ap. Alkuraskaudessa tuntui kuin olisin vuotanut kuin seula. Ei tarvinnut kuin suudella, niin oli housut jo ihan litimärät.
Nyt ollaan menossa 24+6 ja laskettuun aikaan on siis vielä reippaat 3 kuukautta. Olen kuin saharan aavikko vaikka kuinka tekisi mieli. Seksin jälkeen koskee ja kirvelee, ihan kuin paikat ois yhdynnän jälkeen täynnä haavaumia. En uskalla enää edes haaveilla seksistä, vaikka kuinka tekisi mieli.
Meidän suhteessa minä oon ollut just se osapuoli joka haluais "kokoajan" ja on ns. "Aina valmiina". Ja juurikin nyt sitten täysin kykenemätön.
Ahdistaa oikein urakalla tämä.