meniko tuttipollot pilalle?
Keitan joka iltaa tuttipulloja noin 2min. Mutta tänä iltana unohdin ja ne oli yli puoli tuntia kiehumassa. Menikö pilalle pullot tai voisinko käyttää niitä enää. Asiani koskee Mam Anti colic pulloa. Kiitos.
Kommentit (13)
No HALOOOOOOOOO. Näyttääkö se normaalilta? Ei sulanut tai muuttanut muotoaan? Jos näyttää samalta kuin ennenkin, se todennäköisesti myös on sitä. Ainoa, mitä pulloille voi liian pitkässä kiehutuksessa käydä on sulaminen. Jos pullosi ei siis sulanut, niin mikähän voisi olla este ettei sitä voi enää käyttää? Onko sen sisään mönkinyt demoneja vai ilmestyykö siihen teksti "minua keitettiin 3min sijaan 30min, APUA!"?
Oikeesti nyt, vaikka on pienen vauvan (?) äiti, niin voi niitä aivoja edes pyrkiä käyttämään silti...
Eivät sulaneet onneksi. Mietin vain muutuko muovin rakenne liiallinen kuumentaaminen takia haitalliseksi.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 22:55"]
Eivät sulaneet onneksi. Mietin vain muutuko muovin rakenne liiallinen kuumentaaminen takia haitalliseksi.
[/quote]
no ei muutu. Onneksi meillä on tiukat eu-direktiivit, joiden ansioista esimerkiksi tuttipullot eivät sisällä mitään mikä olisi tai muuttuisi normaalissa käytössä vaaralliseksi. Normaalia käyttöä on myös tuttipullojen keittäminen, sillä niissä erikseen mainitaan tuotteen kestävän keittämistä.
Kiitos. Ne pullot kestää kehittämisestä mutta suositeltu keittää vain muutama minuuttia ennen ensimmäistä käyttöä.
Voin minä uudet ostaa mutta yöllä on pakko antaa vauvalle korvikkeita.
Joo no ei kannata uusia ostaa kuitenkaan. Vähän hysteriaa pienemmälle nyt, ei ne miksikään mene.
Unohdin joskus vauvan tutit ja tuttipullon liedelle niin, että kaikki vesi haihtui pois. Mikään ei kuitenkaan ehtinyt sulaa. Ja täysissä voimissaan tuo vauva vieläkin mennä porskuttaa :-)
Ne Mam-pullot voi myös mikrossa desifioida, 3 minsassa.
Ei ne siitä pilalle mene. Mä keitin usein varttitunnin, kerra oli tunninkin kun kävin välissä imettämässä vauvan ja unohdin pullo+tuttikattilan liedelle. Onneksi ei vesi kiehunut kokonaan pois. Olipahan ainakin puhtaita :D
Miks ihmeessä keitit niitä, kun mikrokin on keksitty
Meillä teiniikäisiä kotona, ne aina sotkevat mikron paskaksi. Helppo upota pullot kattilaan muutamaksi minuutiksi.
Kyllä meilläkin on pullot kiehuneet ainakin 20 min, ei käynyt mitään.