Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän tyttöystävä raskaana

serandom
09.09.2021 |

Minun vanhempani ovat siis tässä nyt viitisen vuotta sitten eronneet ja isällä on nyt sitten uusi tyttöystävä. Ja hänhän tuli raskaaksi tässä helmikuussa. Aloin epäillä raskautta, koska löysin hänen avatun ovulaatiotestipakkauksen. He eivät tietenkään ketoneet tästä minulle (asun siis edelleen viikko viikko vanhempieni luona, Olen 2004 vuonna syntynyt). Nyt pari kuukautta sitten olin varma raskaudesta. Ajatteli odottaa heidän kertovan minulle, mutta ei mitään kuulunut. Menin siis kysymään ja vastaus oli myöntävä.

Eli varsinainen kysymys oli, Mitä tehdä kun isän tyttöystävä on raskaana, etkä pidä naisesta.

kiitos

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että tuo tilanne voi tuntua jopa ällöttävältä. Mikset muuta äidillesi? Olet sen ikäinen, että saat itse päättää. Oli miten oli, kauaa ei mene, kun olet täysi-ikäinen ja lennät tuosta pesästä uusperheen tieltä pois, mitä he varmaan toivovatkin. 

Vierailija
22/38 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurja paikka sinulle AP, ja ymmärrän harmituksesi. Miksi pitää tehdä se rakkauden hedelmä oman lapsen hyvinvoinnin kustannuksella.

Hohhoijaa, ap on jo itsenäisyyden ja aikuisuuden kynnyksellä, eikä mikään vaippaikäinen.

kalenteri-ikä voi olla hyvinkin erilainen kuin hänen henkinen ikänsä. Moni 17 vuotias voi olla henkisellä tasoltaan hyvinkin 12 vuotiaan tasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa auta kuin ottaa chillisti ja pyytää, ettei tarvi enää olla 50% ajasta isällä kun sinne tulee vauva huutamaan. Olen ollut samassa veneessä, mutta minä vain olin jo muutenkin muuttanut enimmäkseen äidin luo asumaan. Ikäeroa iskän puolen pikkuveljeen 16 vuotta. Vanhempani onneksi tiesivät, että en tykkää vauvoista yhtään, joten minua ei yritetty pakottaa vauvanhoitoon.

Ihan parasta tässä koko jutussa oli lopulta se, että isän vaimo on oikeasti mukava nykyään. 17 vuotta äitiyttä ja henkistä kasvua on tehnyt hänelle ihmeitä :D

Olet ymmärtänyt asian väärin. Se olet sinä, joka on kasvanut.

Vierailija
24/38 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:ta haukkuvat ovat varmasti itse uusperheellisiä aikuisia, jotka haluavat äkkiä toisen lapset pois nurkistaan ja aloittaa kokonaan uuden perheen.

Niin lapsia annetaan jopa huostaan sen uuden onnen tieltä. Aloittajalla ei sentään sitä uhkaa ole.

Vierailija
25/38 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ethän sille oikein mitään voi tehdä. Ainoa mihin voit itse vaikuttaa, on se millaisen suhteen rakennat pikkusisarukseesi. 

Vierailija
26/38 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:ta haukkuvat ovat varmasti itse uusperheellisiä aikuisia, jotka haluavat äkkiä toisen lapset pois nurkistaan ja aloittaa kokonaan uuden perheen.

Kaikki tälläiset ketjut vain vahvistavat mielikuvaani siitä, että en koskaan haluaisi uusperhettä.

Vierailija
27/38 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurja paikka sinulle AP, ja ymmärrän harmituksesi. Miksi pitää tehdä se rakkauden hedelmä oman lapsen hyvinvoinnin kustannuksella.

Oma lapsi se seuraavakin on. Minusta on outoa, että joku kuvittelisi kaikkien pikkusisarien olevan vain joku rakkauden hedelmiä, koska se on jotenkin pois esikoiselta...

Ihan itse päätät, haluatko olla sisaresi elämässä mukana vai et. Mikäli et halua, tai haluat olla etäinen, voit kysyä, jos saat muuttaa äidillesi kokoaikaisesti. Tai sitten pyydät vanhemmilta tukea siihen, että muutat omillesi.

Mikään pakko ei ole isän tuttöystävästä pitää, mutta turha sitä on vauvalle kostaa. Toisaalta sinun ei tarvitse myöskään olla ilmainen lapsenvahti, mikäli joku sitä odottaa.

Vierailija
28/38 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tälläiset ketjut vain vahvistavat mielikuvaani siitä, että en koskaan haluaisi uusperhettä.

Näissä lapset häviää käytännössä aina. Ilkeät äitipuolet haluavat potkia käenpojat pois pesästä, että pääsevät itse leikkimään kuningatarta.

Vierailija
29/38 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu tilanteesta isäsi kanssa ja kerro hänelle miltä sinusta tuntuu se että hän ei sinulle kertonut tyttöystävänsä (puolisonsa) raskaudesta jne.

Vierailija
30/38 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on outoa, että Ap:n isä ja isän naisystävä eivät itse kertoneet jo pitkällä olleesta raskaudesta, vaan ap:n pito itse sitä kysyä.

Heh, ja mistä sinä tiedät milloin ap sai tietää raskaudesta?

Vierailija
31/38 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma lapsi se seuraavakin on. Minusta on outoa, että joku kuvittelisi kaikkien pikkusisarien olevan vain joku rakkauden hedelmiä, koska se on jotenkin pois esikoiselta...

Ihan itse päätät, haluatko olla sisaresi elämässä mukana vai et. Mikäli et halua, tai haluat olla etäinen, voit kysyä, jos saat muuttaa äidillesi kokoaikaisesti. Tai sitten pyydät vanhemmilta tukea siihen, että muutat omillesi.

Mikään pakko ei ole isän tuttöystävästä pitää, mutta turha sitä on vauvalle kostaa. Toisaalta sinun ei tarvitse myöskään olla ilmainen lapsenvahti, mikäli joku sitä odottaa.

On miehen oma lapsi kyllä, mutta näissä tapauksissa (kuten tämäkin ketju todistaa) vanha lapsi koetaan nimenomaan sen uuden ja auvoisen perheidyllin esteeksi, mistä pitää päästä mahdollisimman nopeasti eroon. AP on todennäköisesti itse se niin sanottu aito rakkauden hedelmä, uusperheiden kohdalla tätä nimitystä käytetään usein ivallisesti.

Vierailija
32/38 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on outoa, että Ap:n isä ja isän naisystävä eivät itse kertoneet jo pitkällä olleesta raskaudesta, vaan ap:n pito itse sitä kysyä.

Isä tiesi, että ap kiukuttelee kuin pikkulapsi, jolta on viety kaikki lelut ja karkit?

Vierailija
33/38 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20-vuotias ja vanhempani ovat edelleen yhdessä. Jos joskus saisin lapsen ja eroaisin, en ikinä perustaisi uusperhettä, niin kamalia nämä uusperheitä koskevat ketjut ovat. Voisin ehkä halutessani seurustella jonkun kanssa, mutta en haluaisi, että lapseni joutuisi asumaan jonkun vieraan aikuisen kanssa tai vielä kaikenlisäksi sietämään jotain vauvaa.

Vierailija
34/38 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On miehen oma lapsi kyllä, mutta näissä tapauksissa (kuten tämäkin ketju todistaa) vanha lapsi koetaan nimenomaan sen uuden ja auvoisen perheidyllin esteeksi, mistä pitää päästä mahdollisimman nopeasti eroon. AP on todennäköisesti itse se niin sanottu aito rakkauden hedelmä, uusperheiden kohdalla tätä nimitystä käytetään usein ivallisesti.

Voi pyhä jeesus, aloittaja on 17 vuotias, jolla on ihan oma elämässä edessä, eikä tuo lapsi ole mitenkään häneltä pois.

Vierailija
35/38 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sanoi, että isän tyttöystävä tuli raskaaksi helmikuussa ja pari kuukautta sitten ap kysyi asiasta. Eli raskaus on kestänyt jo 5-6 kk.

Vierailija
36/38 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sanoi, että isän tyttöystävä tuli raskaaksi helmikuussa ja pari kuukautta sitten ap kysyi asiasta. Eli raskaus on kestänyt jo 5-6 kk.

*oli kestänyt

Vierailija
37/38 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa miten moni täällä vihjaa 17-vuotiasta ap:ta jo muutamaan pois kotoaan, toivoen samalla, että oman puolison edellisen liiton lapsi tekisi jo samoin, että pääsisi vihdoin leikkimään sitä oikeaa kotia. Oma lapsi voi kuitenkin asua kotonaan vähintään 25-vuotiaaksi, ja kaikissa muissa perheissä missä lapset muuttavat aikasemmin pois on jotain vikaa ja ongelmia.

Kyllä jossain muussa se ongelma on jos roikkuu 25 vuotiaaksi asti vanhempien nurkissa. Oikea aika muuttaa pois kotoa on lukion/ammattikoulun jälkeen, pojilla armeijan jälkeen.

25 vuotiaaksi vanhempien nurkissa, kiesus sentään.

Vierailija
38/38 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi surullinen ketju.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä