Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaisitteko kassajonossa edellänne olevan 86 euron ostokset?

Vierailija
18.10.2014 |

Kassalla ei erään naisihmisen kortti toiminut (ei muistanut pin-koodia/oli lukkiutunut tjsp), eikä hänellä ollut henkkareita mukana jotta pinin olisi voinut ohittaa. Edelläni oleva henkilö tarjoutui maksamaan tämän naisen 86 euron (!) ostokset, eli lainaamaan tuikituntemattomalle rahat.

Tekisittekö näin? Mulle tuli vaan mieleen, että tällä joka olis lainannut on sitä rahaa sitä myös löytyy... Omalla tilillä en ikinä uskaltais lainata/maksaa kenenkään ostoksia :D

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kykenisi.

Vierailija
2/43 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ikinä :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi varaa.

Vierailija
4/43 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en pystyisi.

Vierailija
5/43 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi sen verran ison loven budjettiin, etten lähes satasen summaa maksaisi. Pienemmän summan voisin, jos ostokset olisivat jotain ruokaostoksia tmv. "välttämättömän" oloista.

Vierailija
6/43 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tehdä noin. Ulkomailla lainasin ventovieraalle suomalaiselle 60 e ja annoin tilinumeroni johon voi maksaa takaisin.

Vierailija
7/43 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin nuoren äidin ostokset,97€ viime viikolla. Oli tuttelia,vaippoja,soseita,hanskat....

Vierailija
8/43 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteests. Jos olisi kyseessä selvästi erittäin vähävarainen henkilö ja ruuasta kyse (ei kaljasta), niin saattaisinpa jopa maksaakin :).

Vierailija
9/43 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi varaa, niin kyllä.

Vierailija
10/43 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain jos olisi kaunis nainen ostamassa siideriä

Vierailija
11/43 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noin isoa summaa mutta 20 euron laskun voisin kuitata, jos selvästi pulaa rahasta.

Vierailija
12/43 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä tutulla kävi näin, että joku maksoi. Oli kyllä pienempi summa kysessä. Muistaakseen pari kolme kymppiä. Rahaa ei ollutkaan. En nyt muista syytä miksi ei ollut, mutta luuli oikeasti että oli rahaa. Ostokset olivat ruokaa. Joku mies maksoi tuolle nuorelle pojalle ruoat.

Itse en oikein osaisi sanoa mitenkä tekisin tuossa tilanteessa. Pienen summan kyllä varmasti. Noin isoon ei olisi varaa.

Vierailija
13/43 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin jos olisin rikas.

Vierailija
14/43 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta; miksi alapeukutatte sitä että autoin suomalaisperheen pulasta ulkomailla lainaamalla 60 e? Mikä siinä oli huonoa/väärin? Ettekö haluaisi että teitä autettaisiin jos tuollainen tilanne tulisi?

Vierailija
15/43 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 21:10"]

Ihan mielenkiinnosta; miksi alapeukutatte sitä että autoin suomalaisperheen pulasta ulkomailla lainaamalla 60 e? Mikä siinä oli huonoa/väärin? Ettekö haluaisi että teitä autettaisiin jos tuollainen tilanne tulisi?

[/quote]

En alapeukuttanut, mutta jäin miettimään. Maksoiko koskaan takaisin?

Vierailija
16/43 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty, kykyne, eikä voi..

Vierailija
17/43 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon bussissa maksanut, jos on vähän jäänyt uupumaan. Se menee muuten kuskin omasta palkasta pois jos kassa ei täsmää. 

Vierailija
18/43 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut edessäni olevan mummelin ostokset joitain vuosia sitten. Oli ihan pihalla, muistihäiriöinen tms. ja mulla oli kiire. Muilla kassoilla sietämätön jono.

Vierailija
19/43 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pisti minut oikein miettimään, periaatteessa minulla olisi varaa, vaikka nettotuloni ovat 1800€/kk, epäilen että olisin a. moukka, b. pihi, c. ymmärtämätön, d. itsekäs, että en maksaisi. Mietin miten suhtaudun jos noin tulee käymään etten olisi kaikkea edellistä.

Vierailija
20/43 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä olisi varaa. Tai siis periaatteessa olisi kyllä, mutta tekisi liian ison loven kuukausittaiseen budjettiini että en pystyisi. Jos edelläoleva vaikuttaisi oikeasti vähävaraiselta, ja ostokset olisi ruokaa/vauvanruokaa/vaippoja/hygieniatarvikkeita, sekä yhteissumma alle 30e niin voisin harkita. Vähän tilannekihtaisesti kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi