Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Suomessa kampaamoissa tehdä kuohkeaa ”blow dry” -kampauksia?

Vierailija
09.09.2021 |

Eli siis sellaista pöyheää pyöröharjalla tehtyä kuivausta, jonka seurauksena tukka on kuin 80-luvun Cindy Crawfordilla? Aina kampaamoissa eka hiukset laitetaan täyteen silotusaineita, kuivataan hiukset lättäharjalla päätä myöten (ei siis edes juuresta alkaen mikä saisi aikaan kuohkeutta) ja vielä suoristetaan, ja seurauksena lättätukka. Johtuuko tämä siitä ettei Suomen hiuslaadusta muka saa pöyheää (mitä en usko) vai siitä, ettei kampaajat vaan jostain syystä osaa tai muusta syystä vaan tee sellaista kuohkeaa kuivausta ja aina seurauksena sama siloteltu lättäkuivaus?

Itselläni vieläpä paksu hiuslaatu, eli kuohkean kyllä saisi, mutta aina tulos on lättä. Tekee mieli pestä hiukset heti ja laittaa itse. Ulkomaillahan naiset käy pelkästään pesettämässä ja kuivaamassa hiukset kampaajalla ihan vaan tuon blow dry -kampauksen takia, mutta ei tulisi mieleenkään Suomessa.

Vai onko itselläni syytä vain vaihtaa kampaajaa, jos muilla ei tätä ongelmaa?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi käyn kampaajalla vain Tallinnassa tai Tukholmassa. Varsinkin Tallinnassa on mielettömän taitavia kampaajia ja osaavat laittaa naisten hiukset. Pari kertaa olen käynyt myös Prahassa laittamassa. Tukholmassa kannattaa olla varuillaan kenelle menee, sieltä saattaa saada suomalaisia leikkauksia ja laittoja.

Vierailija
42/68 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen blowdry. Kirjoita suomeksi niin pihtiputaan mummokin ymmärtää. Jos siis kuohkeaa föönikampausta halajat, niin suomalainen ohut ja rasvoittuva tukka ei sellaisena montaa minuuttia pysy. Rahan tuhlausta olisi sellaisen laittaminen.

Holynpolya. Minulla on ihan Suomessa syntynyt tukka joka osataan leikata ja laittaa USAssa juuri sellaiseksi kuohkeaksi kampaukseksi joka kestaa koko paivan.

Tilaan aina ajan ihan perus leikkaukselle ja kuivaamiselle, ei mitaan kommervenkkeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt vuosia! Minulla on paljon tukkaa, ylettyy olkapäiden alapuolelle ja juuri tuollainen ilmava, kaunis ja naisellinen tukka olisi ihana. Kampaajani värjää ja leikkaa hyvin ja kun kihartaa latvoja, tulos on kiva. Mutta yleensä tuo aineiden paljous, föönäys ja suoristus saavat aikaan sen, että hiukset menevät päätä pitkin ja näyttää ihan tyhmältä. Kotona ensimmäisenä aina täytyy fiksailla itse.

Vierailija
44/68 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te urpot osaa etsiä ammattitaitoista kampaajaa? Otatte ensimmäisen ja halvimman amisjannun, sen jälkeen ulisette siitä täällä.

Vierailija
45/68 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh hei, mä käyn 2 kertaa vuodessa tasoittamassa latvat pitkästä tukasta. Viimeisen 10 vuoden aikana on muuten joka ikinen kerta vedetty suoraksi suoristusraudalla. Mulla on vielä iso pää ja no paljon naamaa niin se liru tukka häviää mun päähän ja näytän ihan kynityltä. Laitan aina heti ponnarin kun pääsen ulos. Tykkäisin kyllä sellaisesta kuohkeasta tukasta, jossa latvat käännelty, mut ei täällä taida osata.

Vierailija
46/68 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te urpot osaa etsiä ammattitaitoista kampaajaa? Otatte ensimmäisen ja halvimman amisjannun, sen jälkeen ulisette siitä täällä.

Kerrohan sitten, missä kampaajalla käyt? Suosittele!

Vierailija
47/68 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kampaajat tule ketjuun kertomaan totuutta?

Vierailija
48/68 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hyvin samanlainen hiuslaatu kuin videon naisella lähtötilanteessa. Suoristetulla körttitukalla lähden aina kampaajalta. En ikinä sovi mitään menoja ennen kuin olen saanut itse hiukset pestyä.

”Suoristettu körttitukka” 😆 Joo niinpä, sepä se. Ja kun katsoo kampaamoiden instagram-sivuja niin aina samat ”lasihiukset” (siis lättänät körttihiukset) siellä on tusinablondina perä perään, että ehkä joo itselläni osaamaton kampaaja mutta uskon että myös jokin suomalaisten kampaajien perisynti myös.

Ap

Puhuitko toiveista

Vierailija
49/68 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm vahvistaa sen, mikä ollut mielessä, Suomessa vaan mennään aina yli siitä mistä aita matalin. Asiakas ei kehtaa vaatia eikä valittaa. Lähde sit lirutukkasi kanssa, vika on AINA asiakkaassa ja hänen surkeassa tukassaan, kampaajahan on aina HUIPPU.

Vierailija
50/68 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kuulu kampaajien koulutukseen? Outoa jos ei kuulu…

Vierailija
51/68 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajat ohoi, kommentteja?

Ap

Vierailija
52/68 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei tehdä mitään mikä olisi seksikästä:D niin yksinkertaista se on. Eivät edes osaa leikkaa kerrokset. Teen ite kaiken kotona paitsi värjäyksen.. sen osaavat.

Vierailija
53/68 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on karhea, pörröinen, laineille menevä hiuslaatu. Yleensä kampaajat vain föönaavat hiukseni kuivaksi pörrökasaksi, ja siksi olen yleensä pyytänyt suoristusta, jotta edes näyttäisin siltä kuin olisin käynyt kampaajalla. Tasan kerran olen Suomessa ollut kampaajalla, joka kyseenalaisti haluni suoristaa, koska hän kyllä pystyisi föönaamaan hiuksiin muotoa ja liikettä.

Vierailija
54/68 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat luonnonkiharat ja karheat hiukseni osattiin vielä parikymmentä vuotta sitten föönata sileiksi, mutta silti ilmaviksi. Kampaaja ei lätrännyt montaa ainetta hiuksiini niinkuin nykyään. Nykyisin hiuksiini laitetaan pinnan silottajaa tai jotain pörrönpoistajaa, rakennepaikkaajaa, lämpösuojaa ja jos jonkinlaista "hoitotököttiä". Kaiken päälle vielä lakkaa liimaamaan kaikki yhteen. Kampaus on nykyisin aina se sama lättänä suorana roikkuva liimaletti minkä saan vaikka pyytäisin ilmavaa ja kuohkeaa kampausta.

Hiukseni ovat kotiin päästyä rasvaisen näköiset ja roikkuvat nippuina kuin niitä ei olisi pesty viikkoon vaikka kampaaja juuri pesi ne. Ennen ei tarvinnut pestä hiuksia pariin-kolmeen päivään kampaajalta tultua (ja kampaus kesti ja näytti hyvältä) ja nyt saa olla viimeistään seuraavana päivänä pesemässä niitä aineita pois.

Vierailija
55/68 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat luonnonkiharat ja karheat hiukseni osattiin vielä parikymmentä vuotta sitten föönata sileiksi, mutta silti ilmaviksi. Kampaaja ei lätrännyt montaa ainetta hiuksiini niinkuin nykyään. Nykyisin hiuksiini laitetaan pinnan silottajaa tai jotain pörrönpoistajaa, rakennepaikkaajaa, lämpösuojaa ja jos jonkinlaista "hoitotököttiä". Kaiken päälle vielä lakkaa liimaamaan kaikki yhteen. Kampaus on nykyisin aina se sama lättänä suorana roikkuva liimaletti minkä saan vaikka pyytäisin ilmavaa ja kuohkeaa kampausta.

Hiukseni ovat kotiin päästyä rasvaisen näköiset ja roikkuvat nippuina kuin niitä ei olisi pesty viikkoon vaikka kampaaja juuri pesi ne. Ennen ei tarvinnut pestä hiuksia pariin-kolmeen päivään kampaajalta tultua (ja kampaus kesti ja näytti hyvältä) ja nyt saa olla viimeistään seuraavana päivänä pesemässä niitä aineita pois.

Pesen yleensä samana iltana, en vai kestä mennä nukkumaan pää tököttejä täynnä.

Vierailija
56/68 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun näihin lehmännuolemiin, olen 33:n ikävuoteni aikana käynyt varmaan toistakymmentä kampaajaa läpi siinä toivossa, että joskus lähtisin ovesta itsetuntoa uhkuen upean tukan ansiosta. Eipä ole vielä käynyt. Suurin osa vetäisee päähän sileän, päätänuolevan värikypärän. Monet kampaajat ovat ihastelleet, miten terveennäköiset hiukset he ovatkaan saaneet aikaan silitellen kiiltäviä, suoristettuja hiuksiani samalla, kun itse näen piikkisuoraa lättänää kuin mikäkin kaislan alta sukeltanut sammakko.

Vierailija
57/68 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut ikinä pyytää tuollaista? Itse kyllä uskon, että se on erillinen palvelu, josta joudut pulittamaan lisää.

Miksi pitäisi maksaa lisää? Ihan sama aika siihen menee, tekniikka vain on erilainen.

”Salon blowout” (/blowdry) on siis käsite, mikä muualla maailmassa automaattisesti tarkoittaa kuohkeaa ja ilmavaa kampausta. Suomessa jostain syystä ”kampaamokuivaus” tarkoittaa tuota lättäkuivausta. Ihmettelen vain siis miksi Suomen kampaamoissa tavoite on vain saada tukka kuivaksi ja sileäksi, sen sijaan että se pyrittäisiin saamaan mahdollisimman ilmavan näköisiksi - kuohkeat ja paksun näköiset hiukset lienee kuitenkin aika universaali hiusihanne oikeastaan pituudesta riippumatta?

Tässä vielä mistä siis kyse:

Vastasit itse omaan kysymykseesi, koska suomalaiset eivät ole valmiita maksamaan palveluista. Kampaajalle aika on rahaa ja tuohon kuluu aikaa.

Voisin ihan mainiosti elää ilman kampaajan tekemää hiuspohjan hierontaa ja vaihtaa sen blow dry -kampaukseen.

En tykkää hieronnasta eikä siitä tule miellyttävä olo.

Vierailija
58/68 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut ikinä pyytää tuollaista? Itse kyllä uskon, että se on erillinen palvelu, josta joudut pulittamaan lisää.

Miksi pitäisi maksaa lisää? Ihan sama aika siihen menee, tekniikka vain on erilainen.

”Salon blowout” (/blowdry) on siis käsite, mikä muualla maailmassa automaattisesti tarkoittaa kuohkeaa ja ilmavaa kampausta. Suomessa jostain syystä ”kampaamokuivaus” tarkoittaa tuota lättäkuivausta. Ihmettelen vain siis miksi Suomen kampaamoissa tavoite on vain saada tukka kuivaksi ja sileäksi, sen sijaan että se pyrittäisiin saamaan mahdollisimman ilmavan näköisiksi - kuohkeat ja paksun näköiset hiukset lienee kuitenkin aika universaali hiusihanne oikeastaan pituudesta riippumatta?

Tässä vielä mistä siis kyse:

Vastasit itse omaan kysymykseesi, koska suomalaiset eivät ole valmiita maksamaan palveluista. Kampaajalle aika on rahaa ja tuohon kuluu aikaa.

Voisin ihan mainiosti elää ilman kampaajan tekemää hiuspohjan hierontaa ja vaihtaa sen blow dry -kampaukseen.

En tykkää hieronnasta eikä siitä tule miellyttävä olo.

Sama! Siinä pesupaikalla tehtävä hieronta on ihan kamala, niskaan sattuu ja odottaa vaan että olis jo ohitse.

Vierailija
59/68 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kampaaja hieroi niin kovakouraisesti että oli pakko pyytää lopettamaan, ei ole mikään nautinto.

Ja kiva huomata etten ole ainoa joka lähtee kampaajalta littatukassa, omaan kuunaamani kanssa aivan hirveä yhdistelmä, näyttää ettei tukkaa ole lainkaan. Olen luullut ettei kampaajia kiinnosta laittaa vanhemman ihmisen hiuksia nätisti mutta tämähän onkin yleistä. Kampaamon ulkopuolella sit möyhin hiuksia itse.

Vierailija
60/68 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kampaajana 34v ja föönaan asiakkaiden hiukset aina pyöröharjalla ellei toisin pyydetä. Meille tulee paljon vastavalmistuneita, yksikään ei osaa. Ei ole kuulemma koulussa opetettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän