Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia neurolepti-lääkkeistä?

Vierailija
09.09.2021 |

Kellään huonoja kokemuksia neurolepteistä? Kuukauden ajan ollut itsellä käytössä (latuda) ja järkyttävä väsymys sivuoireena sekä ajottain huimausta.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistutus, että ketiapiini (Ketipinor, Seroquel) tuhoaa aivokudosta ja pienentää aivojen tilavuutta. Googlettakaa "quetiapine brain shrinkage" 

Muistutus myös että unettomuus tuhoaa elämäsi jo lyhyessä ajassa. Kannattaa laittaa asiat oikeaan kontekstiin. 

Vierailija
42/51 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön Ketipinoria 300mg annostuksella ja olantsapiinia 5mg. Alussa nuo väsyttivät vaan ei enää. Oli levottomia jalkoja, painajaisia ja inhottavaa voimattomuutta. Tosiaan voi mennä muutama kk kun noihin tottuu. Olen syönyt 1 ½ vuotta noita ja en enää oikein huomaa mitään vaikutuksia. Näin siis mulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor pelasti minun unet ja elämän .

Meinas jo miettiä että köyden jatkoksi kun ei koskaan saa levättyä. Masennus siihen sitte päälle kun mieli meni kehää unta etsiessä.

Vierailija
44/51 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino nousi olantsapiinista (annostus muistaakseni oli 5 mg) n. 30 kg todella lyhyessä ajassa (olen aina ollut laiha, kevytruokainen ja liikunnallinen). Kaikki tunteet katosivat. Nukuin n. 10 h yöunet ja päivänokoset siihen vielä päälle, muulle ei sitten työpäivinä oikein aikaa jäänytkään. Olantsapiinin lopetin 4 v. sitten, enkä vieläkään ole saanua painoa aivan takaisin lähtölukemiin.

Vierailija
45/51 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistutus, että ketiapiini (Ketipinor, Seroquel) tuhoaa aivokudosta ja pienentää aivojen tilavuutta. Googlettakaa "quetiapine brain shrinkage" 

Muistutus myös että unettomuus tuhoaa elämäsi jo lyhyessä ajassa. Kannattaa laittaa asiat oikeaan kontekstiin. 

Muistutus, että on parempiakin unilääkkeitä kuin aivoja tuhoavat psykoosilääkkeet.

Vierailija
46/51 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuutta ei missään nimessä kannata yrittää pitää kurissa haitallisella psykoosilääkkellä, vaan terveemmillä elintavoilla (ruokavalio ja liikunta erittäin tärkeitä) ja terapialla, jotta saadaan unettomuuden taustalla olevat syyt korjattua.

Vierailija
47/51 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistutus, että on parempiakin unilääkkeitä kuin aivoja tuhoavat psykoosilääkkeet.

Todellakin. Esim. trisykliset masennuslääkkeet pienellä annostuksella. Itselläni käytettiin trimipramiinia (Surmontil). Trisykliset eivät aiheutaa juurikaan sivuvaikutuksia, kun annostus on pieni.

Vierailija
48/51 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat tärisi ja kädet vatkasi. Ketipinor oli lääke.

Vierailija
49/51 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor pelasti minun unet ja elämän .

Meinas jo miettiä että köyden jatkoksi kun ei koskaan saa levättyä. Masennus siihen sitte päälle kun mieli meni kehää unta etsiessä.

Sama tilanne täällä. Nyt vuosikausia käyttänyt Ketipinor 25mg iltaisin eli pienin mahdollinen annostus. Nukun hyvin ja ei sivuvaikutuksia. Toisaalta mietityttää voiko tulla ongelmia (vielä) pitemmällä aikavälillä ja pystyisinkö edes lopettamaan noita enää.

Vierailija
50/51 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutus, että on parempiakin unilääkkeitä kuin aivoja tuhoavat psykoosilääkkeet.[/quote]

Ja mitä nämä ovat? Melatoniini ei auta monilla ja bentsojohdannaisiin tulee riippuvuus sekä toleranssit saattavat nousta.

Vierailija
51/51 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä nämä ovat? Melatoniini ei auta monilla ja bentsojohdannaisiin tulee riippuvuus sekä toleranssit saattavat nousta.

Terveelliset elämäntavat ennen kaikkea. Omalla kohdalla illalla otetut tryptofaani (1,5g) , magnesium (500mg) ja teaniini (400mg) ovat auttaneet vaikeaankin unettomuuteen.

Jos on oikein vaikea unettomuus ettei nuokaan auta, niin jopa eräs laiton yrttikin (tai siitä tehty CBD-öljy, joka ei päihdytä) on parempi vaihtoehto, kuin kirjaimellisesti aivoja tuhoavat "lääkkeet". Ketipinorin käyttö on kirjaimellisesti kemiallista lobotomiaa, mutta jos joku masokisti haluaa niin tehdä niin kukapa minä olen tuomitsemaan.