Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tukea äitiyteen, kun mies haukkuu?

Vierailija
18.10.2014 |

Mieheni muuttuu ihan täysin vauvan synnyttyä. Vauva on ollut haastava, kärsinyt koliikista ja nukkunut pienissä pätkissä koko elämänsä ajan. Olen hoitanut lähes kaiken yksin enkä ole moneen kuukauteen nukkunut tuntia pidempää pätkää. Olen väsynyt ja kaipaisin jonkinlaista tukea, mutta mies vähättelee tuntemuksiani. Tyypillisiä lauseita hänen suustaan ovat: "sun on pakko jaksaa", "sä oot nyt äiti", "onko joku muka sanonut, että se on helppoa", "älä valita kaikesta", "jos sä et pysty huolehtimaan vauvasta, niin hae apua".

Kyse ei todellakaan ole siitä, ettenkö pystyisi huolehtimaan vauvasta, mutta mies vauvan myös halusi, joten en tajua miksi näin haastavassa tilanteessa kaikki vastuu jää minulle. Miten ihmeessä minä voin muuttua joksikin yli-ihmiseksi, joka jaksaa valvoa yöstä toiseen ja hyssyttää ja kanniskella koko ajan? Mies saa aikaiseksi kyllä niin huonon olon, on jo sanonutkin, että olen huono äiti enkä tiedä vauvoista mitään (hänellä kuulemma on paljon kokemusta).

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon nyt suoraan, että se on mies joka määrittelee kuinka raskas vauvavuodesta tulee ja syy miksi erotaan, kun lapset on pieniä. Käytä ehkäisyä ja koeta kestää. Toimi tilanteen mukaan, olet nyt yksin, tai näin se yleensä konkretisoituu.

Vierailija
2/7 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei myös ala ottaa vastuuta lastenhoidosta, jätä se! Tommosten urpojen ei pitäisi tulla edes isiksi.. Odottavat vain niitä helppoja aikoja, kun voi pelailla konsolilla ja rakennella legoja. Vaadi osallistumaan lastenhoitoon, valvomaan puolestasi pari yötä vkossa/kkssa (ehkä riippuen työstä), ei sinun kuulu yksin kantaa koko kekoa! Mutta jos hän ala hoitamaan osuuttaan, pärjäät kyllä yksinkin :) vauvavuosi menee nopeasti ja sitten alkaa helpottaa valvomisten yms. suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been there. Meillä perheasianneuvottelukeskus ja anopin pitämä puhuttelu auttoivat.

Vierailija
4/7 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinäkin olet muuttunut saatuasi lapsen. Olethan väsynyt jne. teidän pitää katsoa kuvio uusiksi. Kauanko tunsitte ennen lapsen saantia, ehdittekö kohdata yhtään arjen nurjaa puolta?

Vierailija
5/7 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ylitin itseni lapsen saatuani. En olisi koskaan uskonut kuinka jaksan vaikka tuntuu että maailma kaatuu päälleni. Ilman muuta sinun pitää muuttua yli-ihmiseksi, ei lapsen kanssa muuten pärjää, jos mieskään ei auta. Nyt alat leikkimään yksinhuoltajaa ja viis veisaat mitä mies sanoo, aja se ulos tai leffaa, jos ei osaa auttaa.

Vierailija
6/7 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on hoidettava, jos mies ei sitä halua tehdä, sinä teet.

Vierailija
7/7 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä haaskaa energiaasi siihen mieheen. Sulje korvat ja huolehdi lapsesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi