Katson halveksuen vähäosaisia ihmisiä
Sillä vaikka itsekin olen laiska paska enkä edes käy töissä (20v opiskelija), niin en ymmärrä miten joku voi olla vähäosainen. Itse olen saanut elämässä kaiken ja tehnyt kymmeniä ja taas kymmeniä matkojakin vaikka en itse ole tienannut mitään. Lisäksi ajan yli 40000e arvoisella autolla, ostan kaupasta vain kalleimpia tuotteita ym. Eli jos mullaki rahat riittää vaikken ole töitä tehnyt niin en ymmärrä miten teillö muilla ei riitä, puhumattakaan niistä jotka tekevät töitä :'D koen itseni vain paremmaksi.
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 15:53"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 15:43"]
Unohdin mainita että katsoin eilen jollain laskurilla mihin kymmenestä tuloluokasta faija kuuluu, no kymppiin tietty. Ap
[/quote]
Vai ykköseen?
[/quote]
Tuloluokka 10. Näinpäin se oli :'D eli yli 51 tuhatta vuodessa tienaavat. Toki tuo 51k ei todellakaan riitä. Ap
[/quote]
No ei tietenkään riitä. Kylläpä sä olet iloinen. Se on hauskaa se. Ajatteletko koskaan ilahdutatko toisia vai poljetko? Elämässä on muutakin tärkeää kuin raha, eli rakkaus. Tulla hyväksytyksi omana itsenään. Toivottavasti sulla ei ole ikinä raskaita sydänsuruja tms. Ne kun ei katso kukkaron sisältöä tai pankkitilin muhkeutta.
[/quote]
No jos tulisi sydänsuruja voisin ostaa vaikka huippuhuoran viikoks mun yksityiskäyttöön lohduttas mua ja purkasin paineitani sen sisää minkä kerkiän.
[/quote]
Eihän se sydänsuruihin auta! Jos tää oli ap niin aika pihalla olet.
Ilmeisesti ymmärrät olla tyytyväinen hyväosaisuudestasi? Sitä iloa ei nimittäin ole kovin monella tulevien polvein suomalaisilla ja hienoa, että sinulla se on. Koita myös ymmärtää käyttää kaikki hyväosaisuuden tuomat mahdollisuudet, sillä niitä on todella paljon. Jos sulla on omaa lahjakkuutta ja potentiaalia, voit saada vielä lisää hyväosaisuutta. Laiskuus on huono juttu, mutta siitä voi opetella pois ja tekemällä sen pystyt luomaan lisää hyväosaisuutta lähimmäisillesi. Itse asiasssa vähemmistö hyväosaisista on laiskoja, suurin osa on tehnyt ainakin jossain vaiheessa elämäänsä hyvin paljon työtä ja vieläpä ahkerasti. Työllä en tarkoita välttämättä mitään 24/7 duunarihommaa vaan esimerkiksi ahkeraa opiskelua tai sinnikästä innovaatioiden parissa suorittamista.
Onko ap mies? Ilmeisesti nyt iskenyt se tosiasia eteen, ettei löydy tyttöystävää, VAIKKA on 40 000 euron auto. Vöi vöi. Katkeralta ap minusta lähinnä kuulostaa, ei vain ilkeältä, vaikka toki katkeran puheet ovat lähinnä ilkeään vertautuvia.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 15:54"]
Unohdin mainita että katsoin eilen jollain laskurilla mihin kymmenestä tuloluokasta faija kuuluu, no kymppiin tietty. Ap
[/quote]
Vai ykköseen?
[/quote]
Tuloluokka 10. Näinpäin se oli :'D eli yli 51 tuhatta vuodessa tienaavat. Toki tuo 51k ei todellakaan riitä. Ap
[/quote]
No ei tietenkään riitä. Kylläpä sä olet iloinen. Se on hauskaa se. Ajatteletko koskaan ilahdutatko toisia vai poljetko? Elämässä on muutakin tärkeää kuin raha, eli rakkaus. Tulla hyväksytyksi omana itsenään. Toivottavasti sulla ei ole ikinä raskaita sydänsuruja tms. Ne kun ei katso kukkaron sisältöä tai pankkitilin muhkeutta.
[/quote]
No jos tulisi sydänsuruja voisin ostaa vaikka huippuhuoran viikoks mun yksityiskäyttöön lohduttas mua ja purkasin paineitani sen sisää minkä kerkiän.
[/quote]
[/quote]
Auttaa ku on joku kelle puhua ja saa läheisyyttä. Ap
Ööh, 51000 vuodessa ei ole edes erityisen paljon. Siihen pääsee reilun neljän tonnin kuukausipalkalla, jollainen on esim. aika monella asiantuntijalla. Lääkärit, erityisasiantuntijat, johtajat yms yms saavat aika paljon isompia palkkoja vielä.
Mutta, anyway, jos olet tosissasi, niin taidat olla aika lapsi, kun pitää toisten ihmisten ansioilla kehuskella. Itse olisin sinuna vaan ihan hiljaa, ettei muiden tarvitse kokea myötähäpeää.
Ap on ehkä masentunut? Tää laiskuus vain toi mieleen.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 15:50"]
[/quote]
Vai ykköseen?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jonne! Takaisin sinne ylilaudalle! Puuros jäähtyy....
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 15:54"]
[/quote]
Vai ykköseen?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Auttaa ku on joku kelle puhua ja saa läheisyyttä. Ap
[/quote]
Ai viikon?
Ööh, 51000 vuodessa ei ole edes erityisen paljon. Siihen pääsee reilun neljän tonnin kuukausipalkalla, jollainen on esim. aika monella asiantuntijalla. Lääkärit, erityisasiantuntijat, johtajat yms yms saavat aika paljon isompia palkkoja vielä. Mutta, anyway, jos olet tosissasi, niin taidat olla aika lapsi, kun pitää toisten ihmisten ansioilla kehuskella. Itse olisin sinuna vaan ihan hiljaa, ettei muiden tarvitse kokea myötähäpeää.
[/quote]
Olihan se enemmän kuin 51 000. Et lukenut kunnolla.
Ei ap.
Ööh, 51000 vuodessa ei ole edes erityisen paljon. Siihen pääsee reilun neljän tonnin kuukausipalkalla, jollainen on esim. aika monella asiantuntijalla. Lääkärit, erityisasiantuntijat, johtajat yms yms saavat aika paljon isompia palkkoja vielä. Mutta, anyway, jos olet tosissasi, niin taidat olla aika lapsi, kun pitää toisten ihmisten ansioilla kehuskella. Itse olisin sinuna vaan ihan hiljaa, ettei muiden tarvitse kokea myötähäpeää.
[/quote]
Sanoinkin että tuohon PARHAIMPAAN TULOLUOKKAAN KUULUU KAIKKI YLI 51 000 VUODESSA TIENAAVAT JA FAIJA TIENAA "HIEMAN" ENEMMÄN KUIN SEN :DDDDD
[/quote]
Vai ykköseen?
[/quote]
[/quote]
Luetun ymmärtäminen...?
Mutta silti sulla on ongelmia. En usko, että sisimmässäsi tunnet olevasi muiden yläpuolella, vaan olet katkera toisille, jostain. Ja sitten sua lohduttaa, että ainakaan sun ei tarvitse huolehtia toimeentulosta.
Mun tausta on tavallaan vähän kuin sinun, silti mulla on ollut elämässä paljon ongelmia nimenomaan ihmissuhteisiin liittyen. Sen sijaan mun mies, joka on vähäosaisesta perheestä lähtöisin on tyytyväisin ja tasapainoisin ihminen, jonka tiedän. Vaikkei heillä ollut paljon, mun miehestä on aina pidetty hyvää huolta ja hänestä on välitetty sellaisena kuin hän on. Hänen ei tarvitse hakea huoria, keille puhua, koska hänellä on ystäviä.
Tietysti voi olla myös köyhä ja vähäosainen, EIKÄ onnellinen ja tasapainoinen, ja se onkin paljon karmaisevampi juttu, mutta ei toi nyt NIIN ihmeellistä ole, että sulla ei taloudelliset huolet paina, kun elämässä on niin paljon muutakin, mistä pitää selviytyä.
Selvä juttu. Älä vaan sitten suututa vanhempiasi, muuten voi käyttörahat loppua.
[/quote]
Älä ainakaan murhaa ketään.
Ylin tuloluokka ei silti todellakaan ole > 51 000, vaan > 100 000 euroa vuodessa [Lähde: Tilastokeskus, Tulot ja kulutus 2012]. Tämä muutaman viikon välein toistuva aloitus on kyllä kovin säälittävää settiä muutoinkin.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 16:20"]
Ylin tuloluokka ei silti todellakaan ole > 51 000, vaan > 100 000 euroa vuodessa [Lähde: Tilastokeskus, Tulot ja kulutus 2012]. Tämä muutaman viikon välein toistuva aloitus on kyllä kovin säälittävää settiä muutoinkin.
[/quote]
Ai, tässä linkissä se on vielä pienempi: "X tulokymmenys (suurituloisin) yli 40 584 € (3382- €/kk)"
Vastaajan 39 linkki Ilta-Sanomien uutiseen koskee nettotuloja, ei bruttotuloja.
Halveksin itse kaltaisiasi ihmisiä, jotka eivät ole itse saavuttaneet mitään, mutta silti lauotaan mielipiteitä työttömien "laiskuudesta" ja opiskelijoiden "valituksesta". Yritä joskus itse tulla toimeen opintotuella ja selvitä ihan omillasi, et varmaan pitkälle pötkisi noilla älynlahjoilla, mitä sinulle aloituksesta päätellen suotu.