Säälitkö lihavia ihmisiä?
Minua säälittää lihavat ihmiset. Suurin osa tietty itse aiheuttanut tilansa, mutta sääliksi käy kun elämä on hankalaa, puuskuttavat eivätkä mahdu normaaleihin vaatteisiin, vievät tilaa kulkuvälineissä enemmän kuin normaalit ihmiset. Varmaan myös elämä on aika rankkaa muiden asenteiden vuoksi. Aika moni taitaa ajatella, että lihavat ovat laiskoja ja vähän tyhmiäkin. Minä en voi olla ajattelematta, että miten tuokin on päästänyt itsensä tuollaiseen kuntoon - kun näen lihavan ihmisen. En siis tarkoita hieman ylipainoisia vaan ihan oikeasti tosi lihavia, painoindeksi 30 ja yli. Luulisi ettei tee mieli työntää naamaa sipsipussiin kun näkee höllyvät läskinsä peilistä?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 15:25"]
Audimies on jo täällä, samoin Arjalainen diplomi-inssi, tautipelottelija myös ja muutama muu vakihysteerikko. Läskiensäälijä enää puuttuikin. Tervetuloa sinäkin, nyt saatiin taas yks vakiväännön aihe lisää.
[/quote]
Imetyshullu puuttuu vielä, samoin amis vs lukio -aiheesta jankuttavat. Mut eiköhän ne ilmaannu jossain vaiheessa iltaa, kun saavat muutaman siiderin kitusiinsa.
Miksi säälisin? Ennemminkin säälisin ihmistä, joka on noinkin kiinnostunut muiden vyötäröiden koosta.
Säälittää ne lukuisat sipsi- ja karkkipussit, pizzat ja hampparit. Voi poloisia!
AP tässä! Taisin ilmaista itseni huonosti aloituksessa! Tarkoitin lähinnä sitä, että minulla on paha mieli lihavien puolesta, kun elämä on heille varmasti vaikeampaa kuin normaalikokoisille ihmisille. En tarkoittanut mollata lihavia, vaikka ihmettelenkin välillä mikseivät he tee itselleen mitään.
mua säälittää lähinnä ihmiset jotka ottaa paineita muiden ulkonäöstä.
mun bmi on 31 ja mahdun ihan kaupan tavallisiin vaatteisiin. ei tarvi mennä "isojen tyttöjen osastoille". mahdun myös bussissa omalle paikalleni, en vyöry sun päälle. en myöskään puuskuta tai haise.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 15:44"]AP tässä! Taisin ilmaista itseni huonosti aloituksessa! Tarkoitin lähinnä sitä, että minulla on paha mieli lihavien puolesta, kun elämä on heille varmasti vaikeampaa kuin normaalikokoisille ihmisille. En tarkoittanut mollata lihavia, vaikka ihmettelenkin välillä mikseivät he tee itselleen mitään.
[/quote]
Teen kyllä, se vaan ei yhdessä yössä tapahdu. Älä suotta sääli, olen hyvinkin onnellinen ja ei, elämä ei ole yhtään sen vaikeampaa. Voit siis lopettaa stressaamisen meidän raukkojen takia.
T. BMI 36
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 15:21"]
Minua säälittää lihavat ihmiset. Suurin osa tietty itse aiheuttanut tilansa, mutta sääliksi käy kun elämä on hankalaa, puuskuttavat eivätkä mahdu normaaleihin vaatteisiin, vievät tilaa kulkuvälineissä enemmän kuin normaalit ihmiset. Varmaan myös elämä on aika rankkaa muiden asenteiden vuoksi. Aika moni taitaa ajatella, että lihavat ovat laiskoja ja vähän tyhmiäkin. Minä en voi olla ajattelematta, että miten tuokin on päästänyt itsensä tuollaiseen kuntoon - kun näen lihavan ihmisen. En siis tarkoita hieman ylipainoisia vaan ihan oikeasti tosi lihavia, painoindeksi 30 ja yli. Luulisi ettei tee mieli työntää naamaa sipsipussiin kun näkee höllyvät läskinsä peilistä?
[/quote]
Meinaat että lihavat ei ole normaaleja ihmisiä??
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 15:47"]mun bmi on 31 ja mahdun ihan kaupan tavallisiin vaatteisiin. ei tarvi mennä "isojen tyttöjen osastoille". mahdun myös bussissa omalle paikalleni, en vyöry sun päälle. en myöskään puuskuta tai haise.
[/quote
Samoin:Dt. edellinen bmi36
Kyllä vaan. Säälin myös yksinkertaisia ihmisiä, alkoholisteja, epäsiistejä, likaisia, heikosti koulutettuja, pyrkyreitä, aggressiivisia henkisesti sairaita, sivistymättömiä, tupakoijia, narkomaaneja ja heikon kuntonsa vuoksi huonosti pärjääviä vanhuksia ja invalideja.
Peiistäni katsoo tappavaan syöpään saamieni rankkojen hoitojen ja vaikeiden lääkkeiden vuoksi turvonnut otus, joka puolitoista vuotta sitten oli näytti huomattavasti ikäistään nuoremmalta ja oli hoikka ja hyväkuntoinen. Minulla ei ole kaulaa, niskassani on kyttyrä ja kortisoni kasvatti minulle valtavan vatsan. Olen vanhentunut lyhyessä ajassa kymmeniä vuosia ja näytän jonkun elähtäneeltä ja juopolta isoäidiltä. Lihoin kuukaudessa kymmenen kiloa saatuani kortisonia. Ainetta, joka ei sovi minulle lainkaan, mutta jota on pakko ottaa. Seuraavat kymmenen kiloa kertyivät vuoden aikana, koska olin niin heikko, uupunut ja sairas, etten päässyt ulos kotiovesta.
Olen absolutisti, en polta, olen koko ikäni liikkunut paljon, elän terveellisesti ja liikun niin paljon kuin voin. Olin tunnollinen ja kunnollinen työntekijä, joka tuurasi jatkuvasti sairastavia työkavereita vuosikaudet. Minut irtisanottiin syöpäni vuoksi yt-neuvotteluissa, joten olen nyt työtön. Tosin sairauslomalla, mutta ajattelepa tulevaisuuttani: elähtäneeltä näyttävä läski JA työtön.
Mielipiteesi oli hauska lukea. Toivottavasti pääset vielä joskus nauttimaan tilanteesta, jossa sinulta ei kysytä yhtään mitään terveytesi muuttumisesta ja heikkolahjaisen nuorison herjattavaksi päätymisestä. Toivotan samaa tilannetta muillekin läskiherjaajille.
BMI 30 - 35 on vielä "ihmisten mitoissa", varsinkin miehillä kun ovat pidempiä ja rotevampia. Jos on muuten ok mut löytyy mahakumpua, on BMI helposti jotain tuolta väliltä.
Itse ymmärsin APn pointin, mutta minulle tämä ei ole niin yksinkertaista että vain sääliä herättäisi läskit. Säälin lisäksi tunnen myös inhoa ja vihaa, projisoin vahvasti omaa itseinhoani näihin lihaviin. Mutta samalla ihan törkeän lihavien ihmisten näkeminen tuo myös hyvänmielen, että itse ei ole noin laiska yms negatiiviset termit mitä voi keksiä. Kärsin paino-ongelmista itse, olen normaalipainon ylärajoilla siksi löytyy paljon projisoitavaa itseinhoa :(
Tarkoitin niitä lihavia, jotka eivät oikeasti tee mitään. Esim. sukulaismies jonka tunnen hyvin, on sairaalloisen ylipainoinen. Todettu 2-tyypin diabetes, kolesterolit, verenpaineet, tehty leikkauksia tuki- ja liikuntaelinvaivojen vuoksi. Joka kerta kun hänet tapaan, hän syö monta grillimakkaraa, juo olutta sikspäkin ja sipsejä päälle. Minua vain säälittää ja tulee paha mieli, ettei toinen yhtään näytä välittävän itsestään ja terveydestään! Samalla tavalla säälittää esim. alkoholia liikaa käyttävät. Ihmisenä he ovat ihan yhtä arvokkaita ja ihania kuin kuka tahansa, en sitä tarkoittanut!!
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 15:21"]
[/quote]
Meinaat että lihavat ei ole normaaleja ihmisiä??
[/quote]
Tarkoitin "normaalilla" ns. normaalikokoisia vaatteita (naisilla jonnekin 44-46 asti) ja normaalipainoa (bmi alle 25)
Pakko myöntää, että minuakin säälittävät jotkut reilusti ylipainoiset. Joku 10 liikakiloa nyt ei haittaa mitään, mutta jos ihan pelkkä kävelykin alkaa tuottaa vaikeuksia, niin ei se kivalta tunnu toisen puolesta. Muutenkin jos näkee, että joku häpeää/ yrittää peitellä kilojaan, niin sääliksi käy. :/
Toi "sääliminen" on vain tapa osoittaa ylemmyyttään. Jos tuntee myötätuntoa, se on eri asia.
Audimies on jo täällä, samoin Arjalainen diplomi-inssi, tautipelottelija myös ja muutama muu vakihysteerikko. Läskiensäälijä enää puuttuikin. Tervetuloa sinäkin, nyt saatiin taas yks vakiväännön aihe lisää.