Testaamiseen ja jäljittämiseen kuluu satoja miljoonia!
Pelkästään Vantaalla koronan pakonomaisen testaamisen ja jäljittämiseen kulut ovat yli 30 miljoonaa vuodessa, samalla rahalla pyöritetään kaikkia alueen terveysasemia. Ja tämä pelkästään Vantaalla, kertokaa tuo summa uudelleen ja uudelleen eri kaupunkien ja sairaanhoitipiirien kohdalla. Puhutaan sadoista miljoonista, kaikki veronmaksajien pussista ja velkarahana.
Koronahysteerikot ja hallitus voisivat pikkuhiljaa herätä todellisuuteen: valtavan taloudellisen ja inhimillisen (muun hoidon viivästyminen) hinnan maksavaa testauskoneistoa on ihan turha enää pyörittää. Korona ei ole enää sen arvoinen.
Lakatkaa käymästä testeissä.
Kommentit (26)
Ei se ole ollut missään vaiheessa sen arvoinen. Tauti josta selviää yli 99%, mukaanlukien riskiryhmäläiset.
Minua haukuttiin foliohatuksi kun puhuin tuon asian järjettömyydestä.
Eiköhän se lopeteta hissun kissun. Silleen matalalla profiililla, ettei koronapelkoiset pääse nekastamaan vastuuttomuudesta. Kyllä hallituksessakin osataan laskea.
Itse en ole käynyt kertaakaan testissä, mutta tiedän ihmisiä jotka ovat ravanneet niissä aina kun on tuntunut vähän "oudolta" (eivät ole edes olleet mitään terveydenhuollon työntekijöitä, vaan kaiken etänä tekeviä yliopisto-opiskelijoita) ja testit olleet aina negoja. En tiedä mitä kiksejä siitä nenän ronkkimisesta saivat, mutta kankkulan kaivoon lorisivat nekin rahat.
Hybridistrategian piti perustua kattavaan testaamiseen ja tehokkaaseen altistuneiden jäljittämiseen. Ei toiminut, tartunnat lähtivät kasvuun eikä testaus/jäljittäminen enää käytännössä onnistu. Seuraavaksi kokeillaan pään työntämistä pensaaseen ja leikkimistä, ettei koronapandemia taaskaan koske lainkaan Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole käynyt kertaakaan testissä, mutta tiedän ihmisiä jotka ovat ravanneet niissä aina kun on tuntunut vähän "oudolta" (eivät ole edes olleet mitään terveydenhuollon työntekijöitä, vaan kaiken etänä tekeviä yliopisto-opiskelijoita) ja testit olleet aina negoja. En tiedä mitä kiksejä siitä nenän ronkkimisesta saivat, mutta kankkulan kaivoon lorisivat nekin rahat.
Meillä töissä pakotetaan yksityiselle työterveysasemalle testiin aina kaikki, kun jonkun tuttavalla on ollut tartunta. Olen itsekin joutunut testiin kun olen ollut altistuneen altistunut. Aina tietysti nega kaikilla.
Onneksi tämä on nyt nostettu tapetille ja terveydenhuollon henkilökunta herättelee järjenkäyttöön. Ei yksi tauti voi määrittää kaikkea.
Juu, ei mitään järkeä.
Kaikki tutut, joilla se on ollut, ovat sairastaneet lievän taudin, eikä se ole tarttunut.
Toki kaveri sanoo, että hänen lähipiirissä joku hyväkuntoinen joutui sairaalaan asti.
Lapsi ei pääse päivähoitoon ilman testausta, joten ehkä pitää myös päiväkoteihin laittaa tietoa siitä, että aivastuksesta ei tarvitse lasta kotiin laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä pakotetaan yksityiselle työterveysasemalle testiin aina kaikki, kun jonkun tuttavalla on ollut tartunta. Olen itsekin joutunut testiin kun olen ollut altistuneen altistunut. Aina tietysti nega kaikilla.
Miksi te kerrotte altistuksista työpaikalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs juoruutte tuttavienne tartunnoista / altistumisista työpaikalla. Ei työnantaja sitä muuten tiedä ja omaa tyhmyyttä jos tommosta ohjetta tottelee. Ihan turhaa resurssien tuhlaamista testata varmuuden vuoksi. Ihmisistä tullut ihan ihme lampaita koronan myötä suomessa, kun ei sais olla enää yksityiselämää jos on töissä/koulussa vaan kaikki pitäis juoruta eteenpäin yhteisen hyvän nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Hybridistrategian piti perustua kattavaan testaamiseen ja tehokkaaseen altistuneiden jäljittämiseen. Ei toiminut, tartunnat lähtivät kasvuun eikä testaus/jäljittäminen enää käytännössä onnistu. Seuraavaksi kokeillaan pään työntämistä pensaaseen ja leikkimistä, ettei koronapandemia taaskaan koske lainkaan Suomea.
No, miksi väkisin jatkaa jotain joka ei toimi, tai ainakin on hinta/hyöty-suhteeltaan huono? Älyäthän, että koronan suitsimisen työkalupakki on kasvanut sitten alkuaikojen ja rokotusten edistyminen on rauhoittanut tilanteen siihen pisteeseen, että tieto tartuntojen ja altistumisten määrästä ei ole enää relevantti. Miksi jatkaa miljoonien syytämistä toimintaan, joka on nykyisellään suhteellisen hyödytöntä?
Tottakai strategioita päivitetään tilanteen kehittyessä, sehän vasta typerää olisikin paahtaa eteenpäin samoin reseptein vaikka maailma ympärillä muuttuu.
Samaan aikaan valitellaan resurssipulaa mutta edes osaa noista rahoista ei laiteta hoitajien palkankorotuksiin ja houkutella ihmisiä alalle kun "hoitojärjestelmä kuormittuu joten on pakko pitää yhteiskunta suljettuna". Kai noilla summilla muutaman lisätehohoitopaikankin olisi saanut. Jotenkin kaikesta huokuu että tämän pandemian isoin ongelma on huono rahankäyttö, toki hassaillaan miljardeja myös ulkomaille ja ihmetellään miten terveydenhoitoa ei ole varaa tukea.
Eläkeläiset haluaa että jäljitystä jatketaan, ettei heihin vain tartu.
Tätä olen myös ihmetellyt, että ihmiset silkkaa nöyryyttään ja tottelevaisuuttaan jatkavat testeissä laukkaamista ja altistumisten raportointia. Tästä on tullut omanlaisensa teatteri: ihmiset raportoivat velvollisuudentuntoisuudesta ja työnantajat reagoivat velvollisuudentunteesta, käytännön järki on unohtunut.
En vie lapsia enää kairattaviksi. Päiväkodilla tai koululla ei ole lähetteenkirjoitusoikeutta.
Jokuhan täällä kirjoitti, että oma perheensä on käynyt testeissä jo 30 kertaa.
Käytettäisiin nekin rahat vaikka korona neurootikkojen mt ongelmien hoitoon.
Niin siis Vantaallakaan ei ole varaa laittaa 35 miljoonaa koronapotilaiden hoitoon tai sairaanhoitoon mutta turhiin nenän tikuttamisiin rahat löytyy tuosta vain? Vielä kun se nenän tikutus ei edes vaikuta mitenkään sairaalahoidon tarpeeseen. Ne jotka sairaalahoitoon päätyy on ainoa ryhmä joka pitäisi testata. Kaikkien muiden testit on turhia.
kauan meni ennenkuin joku huomasi tämän järjettömyyden.