Apua!!! RASKAUSTESTISTÄ!!!
Eli eilen (dpo9) testasin Prisman pregent testillä.. Ja juuri testiajan lopulla/tai ulkopuolella pärähti toinen haalean punainen viiva.. Tein perään toisella testillä ja selkeä nega!! :-o mitä ihmettä.. Tänä aamuna ehkä hyvällä tahdolla näkyvä viivanpaikka, jonka tulkitsen negaksi. Olenko voinut tehdä eilisen plussatestin jotenkin väärin? Voiko tulla "väärä plussa"? Auttakaa kuumeista!! esikoinen olisi toiveissa!
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 09:25"]Plussa ei tule koskaan ilman raskaushormonia. Prisman testit ovat muistaakseni herkempiä kuin esim apteekin digitestit. Noin aikaisin testatessa voi toki käydä niin, että ensin tulee haamu ja enää myöhemmin ei, koska suuri osa raskauksista menee kesken noin alussa. Ts et edes tietäisi raskaudesta ja menkat alkaisivat ajallaan, jos et testaisi. Prisman testikään ei siis voi näyttää väärää positiivista. Itselläni haamut ovat näkyneet aina ensin Prisman testeissä ja vasta päiviä myöhemmin Clearbluessa, se ei ole yhtä herkkä. Toisaalta se ei myöskään silloin herätä turhaa toivoa, kun ei havaitse noin pieniä hormonimääriä. Muistaakseni Clearbluen herkkyys olisi 20-25, muistankohan väärin...? Osa testeistä on kuitenkin herkkyydeltään 10. (Tuo siis vertailuksi, kun moni ostaa apteekista juuri sen CB:n.)
[/quote]
Tuossa Prisman testissä ei näkynyt mitä herkkyyttä on. Mutta jooh, apteekki siis tänään ;-)
Ap.
Apteekin oma testi ja pregcheck on sama testi eri paketissa. Sama valmistaja.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 09:36"]Apteekin oma testi ja pregcheck on sama testi eri paketissa. Sama valmistaja.
[/quote]
Preg chekillä sain negan ja preg testillä sen plussan....ap.
Ohhoh! Mittasinpa huvikseni lämmöt. 37,25!!! Tavallisesti 36,6! Eikä yhtään kipeä olo. Normaalisti olisin tuolla lämmöllä sängynpohjalla..hmm.. Kumpa vain olisi hyvä merkki kun näin koholla<3
Ap.
Kaikki testit kyllä toimivat, toiset ovat vain herkempiä. Apteekin oma -merkkinen ei muistaakseni ole herkimmästä päästä.
Apteekin oman herkkyys on 25, eli ei kaikista herkin.
Voisiko joku suositella jotain luotettavaa herkkää testiä? Mikä on kaikkein herkin testi?
Ap.
Kannattaisi mieluummin testata koko ajan sillä samalla, niin tulokset ovat vertailukelpoisia. Jos hormonipitoisuus nousee, ei se viiva siitä häviä. Jos testaatkin nyt perään ei niin herkällä testillä, sekoitat vain tilannetta, etkä ole yhtään viisaampi. Pregcheck on herkkä.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 10:33"]Voisiko joku suositella jotain luotettavaa herkkää testiä? Mikä on kaikkein herkin testi?
Ap.
[/quote]
Pregcheck ja netistä tilattava joku kympin herkkyyden testi, en muista nimeä. Digitestit eivät ole yhtä herkkiä.
Mulla tuli testiajan jälkeen haalea viiva ja oli kohdun ulkoinen. En tiedä sit oliko sen takii hormonia jotenkin vähemmän kuin normisti.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 10:42"]Mulla tuli testiajan jälkeen haalea viiva ja oli kohdun ulkoinen. En tiedä sit oliko sen takii hormonia jotenkin vähemmän kuin normisti.
[/quote]
Tarkoitus ei ole sua pelotella, näin kävi minun tapauksessa. Suosittelen että haet saman testin kuin edellinen oli ja teet samaan vuorokauden aikaan, toivottavasti on jo selkeä punainen viiva :)
Mulla Pregcheck on näyttänyt kaksi raskautta jo tosi monta päivää ennen menkkoja, jotka ovat alkaneet yleensä jo kp 28. Eli todella aikaisessa vaiheessa olen testannut ja aina haamut saanut. Tuon lisäksi mulla on kokemusta varmaan markkinoiden kaikista testeistä, kärsittiin siis vuosia lapsettomuudesta. Varhaiset plussatkin ovat tuttuja, jotka sitten hävisivät, kun raskaudet eivät jatkuneetkaan paria päivää pidemmälle.
Googleta kemiallinen raskaus. Ehkä yritti kiinnittyä mutta ei onnistunut, siitä värihäivähdys.
Kaupasta tai apteekista et herkempää testiä saa. Jos nyt testaat epäherkemmälllä, ei se tieto auta sinua yhtään. Voi tulla haamu tai sitten ei. Odota huomisaamuun ja testaa samanmerkkisellä testillä uudestaan. Ja sitten seuraavana aamuna taas.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 09:26"]Osta apteekin oma testi. Ei niin kallis mutta kuitenkin varma.
Itse testasin haalean plussan 3 päivää ennenkuin menkkojen olisi pitänyt alkaa ja aika selkeät 2 viivaa oli jo silloin.. testasin uudestaan sitten kolmen päivän päästä ja kaksi selkeää viivaa tuli :)
Tsemppiä odotukseen ja toivottavasti saat toivomasi viivat :)
[/quote]
Kiitos<3
Ap.