Onko intuitiosi koskaan osunut väärään?
Eräs YouTubessa oleva intuitiota käyttävä näkijä väitti kesällä, että rokotekuolemia tulee rysäyksellä viimeistään syyskuun ekalta viikolta alkaen.
Eipä tullut.
Onko oma intuitiosi koskaan pettänyt kuten hänen?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatont ona etteivät ihmiset pysty tässä ketjussa myöntämään ettei intuitio ole 100% luotettava. Jos myöhemmin käy ilmi että intuitiivisesti koettu tunne ei ollutkaan hyvään ja tiedollisesti oikeaan lopputulokseen ohjaava, niin se kuitataan selittämällä ettei se sitten ollut oikeaa intuitiota tai se oli valeintuitiota.
Huomaatteko että siirrätte maalia aina jälkikäteen?
Olen itse intuitiivinen mutta olen myös rehti ja myönnän etten ole virheetön.
Mutta kysymys on, mikä on hyvää elämässä? Ehkä intuitio aiheuttaa tapahtumaketjun, jonka tarkoitus on eri kuin alkuperäinen päämäärä. Sitä ei tiedosta ennenkuin tarttuu intuitioon.
Tuo on jo eri kysymys, siis tuo että mikä on hyvää tarkoittamallasi tavalla. Aloituksessa oli kyse tiedollisesta oikeaan tai väärään osumisesta.
Yleensä ne huonotkin päätökset on tehty intuitioon luottaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatont ona etteivät ihmiset pysty tässä ketjussa myöntämään ettei intuitio ole 100% luotettava. Jos myöhemmin käy ilmi että intuitiivisesti koettu tunne ei ollutkaan hyvään ja tiedollisesti oikeaan lopputulokseen ohjaava, niin se kuitataan selittämällä ettei se sitten ollut oikeaa intuitiota tai se oli valeintuitiota.
Huomaatteko että siirrätte maalia aina jälkikäteen?
Olen itse intuitiivinen mutta olen myös rehti ja myönnän etten ole virheetön.
Mutta kysymys on, mikä on hyvää elämässä? Ehkä intuitio aiheuttaa tapahtumaketjun, jonka tarkoitus on eri kuin alkuperäinen päämäärä. Sitä ei tiedosta ennenkuin tarttuu intuitioon.
Tuo on jo eri kysymys, siis tuo että mikä on hyvää tarkoittamallasi tavalla. Aloituksessa oli kyse tiedollisesta oikeaan tai väärään osumisesta.
Intuitio on tunne, joka ei perustu ennakoitavaan tietoon. Jos sen lopputuloksen tietäisi, se ei olisi enää intuitio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin vaikeus taitaa olla siinä, miten voi tunnistaa intuition. Usein sen tajuaa vasta kun on liian myöhäistä, mikä oli se intuitio jota olisi pitänyt kuunnella. Tapahtumahetkellä se voi tuntua vain järjettömältä ja merkityksettömältä ajatukselta, joka jostain syystä tulee mieleen ja johon ei kannata kiinnittää huomiota.
Minulla on koulutuksen suomaa etua. Olen opiskellut epäloogisia asioita ja osaan heittäytyä. Intuitio on minulla sellainen jännittävä ilon tunne, Vähän kuin olisi ihastunut. Tietää jotain hyvää tapahtuvaksi.
Mutta entä jos se intuitio liittyy johonkin epämiellyttävään asiaan?
Sitten pitää olla menemättä mukaan siihen. Kieltäytyä. Sanoa ei.
Minulla ei intuitio useinkaan toimi! Varmaan useammin mennyt metsään kuin oikeaan, kun intuitiivisesti päättää, mitä tekee tai mitä mieltä asioista on. Ja ei ole kyse siitä, että olen vain päättänyt sen mitä haluan, vaan tilanteita, etten edes tiedä mitä toivoisin.
Kiva, että on muitakin, jotka myöntävät, ettei intuitio ole aina oikeassa. Jos olisi, niin kaikki asiathan menisivät aina tosi hyvin, kun vain tekisi intuition mukaan!
Mulla tuli viimeksi (taas) kerran ihan hirveä intuitio, tutustuin ihmiseen mistä pidin heti ensinäkemältä ja en oo saanut kaivettua itsestäni mitään hyviä tunteita ketään kohtaan oikeastaan vuosiin, silti heti ensinäkemältä mun päähän tuli jostain syystä ajatus et tää ihminen tulee kuolemaan, en tietenkään voinut puhua tästä tuntemuksesta kenellekään vaikka tiesin sen?, yritin sivuuttaa sen tunteen ja tiedon? kokoajan mut samalla pelkäsin et millon. Meni päälle 3kk ja tää henkilö menehtyi :( En vaan ymmärrä vieläkään mitä tapahtui. Miten ja miksi? :(
En voinut mennä toiselle sanomaankaan et mul on semmonen fiilis et sä kuolet pian, jotenkin samalla tulee syyllinen olo.
Ja täällä edelleen nro 47 viestin kirjoittaja, miksi tuntuu et mun intuitio toimii vaan melkeen ainoastaan huonojen asioiden suhteen? Osaako joku viisaampi kertoa?
Siksi ei kannata kuvitella mitään etukäteen. Antaa asioiden tulla sellaisena kuin tulevat.