En voi haluta miehiä, koska
koen itseni silloin saastaiseksi. Vaikuttaa siltä, ettei kellään muulla AV:llä tai tuskin muuallakaan maailmassa ole samaa. Tämä on tosi hirveää ja vaikeutti nuorena miehen etsintää todella paljon ja samoin rakastumista, ja rakkauden saamista. Olkaa onnellisia te, jotka haluatte ilman tunnetta saastaisuudesta. Olen aina ollut tällainen ja tiesin jo pienenä (en vain tajunnut syytä) etten tule koskaan pääsemään naimisiin.
Tämä aiheutti sitten häpeää miesten suhteen, että olen naisena viallinen, koska en voi haluta heitä ja siitä taas aiheutui katkeruutta, josta aiheutui se, etten ole kovin helposti lähestyttävissä tai tykättävissä. Vituttaa eniten se, etten saa rakastaa. Tajusin asian vasta aivan äskettäin, sitä aiemmin ihmettelin vain, miksi olen aina ollut sellainen seksivaikeilija. Olen päälle 4-kymppinen.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 23:25"]
koen itseni silloin saastaiseksi. Vaikuttaa siltä, ettei kellään muulla AV:llä tai tuskin muuallakaan maailmassa ole samaa.
[/quote]
Olen täysin varma, että maailmassa on monia jotka ajattelevat samalla tavalla kuin sinä. Syytä "saastaisuuteesi" en tiedä, mutta parasta olisi käydä jonkun ammattilaisen puheilla. Aseksuaalilta et ainakaan kuulosta, sillä heillä voi olla ihan hyvä itsetunto ja seksi ei välttämättä herätä heissä mitään negatiivista. Ilmeneekö saastaisuuden käsite mitenkään muulla tavalla kuin seksinä? Vai onko se koko läsnä joka elämäntilanteessa?
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 23:56"]
Koulun seksuaalivalistuksessa mainitaan jo homot ja muitakin poikkeavuuksia (kai), mutta siitä ei puhuta halaistua sanaa, että joltain voi estyä seksuaalisuus tai halut kokonaan koska tuntee itsensä saastaiseksi ja että sellainenkin on normaalia, eikä ihmisessä ole mitään vikaa. Itse ainakin olen kokenut itseni todella alamittaiseksi naisena tämän takia. Ja kun en ole tajunnut, mikä mulla siinä on.
Lisäksi seksuaaliterapeutitkaan eivät ymmärtäneet tätä, kun joskus kävin Sexpossa juttelemassa vaikeuksistani. Eipä he koskaan lehtijutuissakaan mainitse asiasta. Ihan kuin minunlaisiani ei olisi olemassa ollenkaan. Saamme hävetä ihan keskenämme vain.
Olenkin aina sympannyt homoja, nyt tajuan senkin, miksi.
Ap
[/quote]
Toivottavasti koulunkin seksuaalikasvatus muuttuu Setan Normikriittisen käsikirjan myötä. Se on suunnattu kasvatusalan ammattilaisille ja siinä pyydetään huomioimaan, että oppilaat voivat poiketa normeista monin tavoin ja silti heitä tulisi kohdella yhdenvertaisesti. Aseksuaalin kokemus sivulla 62 kertoo juuri siitä, miten ikävältä aseksuaalista tuntuu, kun alan ammattilainen (psykologi) kokonaan kieltää hänen olemassa olonsa: http://normit.fi/wp-content/uploads/2013/06/AlaOletaNormitnurin.pdf
En tosin tiedä, voiko ketjun aloittajaa pitää aseksuaalina, koska määritelmän mukaan aseksuaali ei vain ole kiinnostunut seksistä – sitä kohtaan ei välttämättä koeta inhoa tai saastaisuutta. Jos asia häiritsee itseä, siihen pitäisi kyllä pystyä löytämään ammattimaista apua, siis sellaista, että ammattilainen todella hyväksyisi ongelman, ottaisi sen vakavasti ja tietäisi, kuinka toimia.
Jos taas asia ei tunnu hankaluutena omassa elämässä (enää), turha kai siitä on stressata. Moni ihminen elää onnellisesti seksittä omasta halustaan.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:59"]
auttaisiko sen häpeän käsittley? Esim. Ben Malisen kirja Häpeän monet kasvot avasi minulle omia häpeään liittyviä ongelmiani.
Täällä yksi artikkeli ko. kirjasta:
http://www.voihyvin.fi/artikkeli/itsetuntemus-avain-hapeaan
[/quote]
lisään, että itseääni häpeä liittyi myös seksiin, olin jotenkin oppinut että seksi on naisen alistamista, vain miehet tahtovat sitä ja naiset sitten alistuvat siihen. Ei tätä minulle koskaan suoraan sanottu, mutta näin sen jostain äitini asiaa sivuavista kommenteista käsitin (ja noin äiti varmaankin ajatteli).
Itse kärsin tästä, koska se on ollut ainakin yksi, ja iso, syy avioerooni. Siksi olen yrittänty asiaa käsitellä ja tutustuntu mm. häpeää koskevaan kirjallisuuteen. En kaipaa seksiä, voisin hyvin elää ilman sitäkin, mutta en tahtoisi elää loppuelämääni yksin vain sen vuoksi, ettei tarvitsisi enää "alistua" seksiin