Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se Sharonin kissa kupsahti!

Vierailija
07.10.2014 |

http://sharon.indiedays.com/2014/10/rip-ringo/comment-page-1/#comment-24384

Laitoin tällaisen kommentin;

"Haluaisin sanoa sulle pari asiaa, kommenttia ei tietenkään ole pakko julkaista…

Tämän vuoksi pentutehtailua ei kannata tukea, vaan se tuleva rakas perheenjäsen kannattaa ostaa vastuuntuntoiselta rekisteröityneeltä kasvattajalta terveystutkituista vanhemmista, eli aivan toisin kuin Ringo parka. Tässäkin olisi sulla ollut hyvä sauma kertoa trokauksen ja tehtailun ikävästä puolesta.

Toisekseen, muistan kun hankit Ringon, muistan kun sanoit että aiot teetättää kissoillasi myöhemmin pennut. Mun mielestä se oli karua kuultavaa jo silloin, risteyttää kaksi pentutehtailun tuotosta joista toisella on myös kosmeettista epämuodostumaa. Mutta se, että et edes terveystutkinut kissojasi, vaan olet antanut niiden paritella. Munuaisviat persialaisilla (sinun tapauksessa “persialaisilla” ovat periytyviä ja ne saadaan selville eläinlääkärin suorittamista testeistä, joita et kissoillesi ollut tehnyt ennen astutusta. Mitä jos Luna on tiineenä? Myytkö sairaat paperittomat pennut eteenpäin?

Tässä toivottavasti on sinulla nyt pohtimisen paikkaa.."

Mykäksi vetää ihmisen tyhmyys! En kiellä ettei ois ollu rakas lemmikki ja varmasti menetys koskettaa, mutta tuo silmitön eläinrääkkäys pentutehtailun merkeissä vois jo loppua!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vastuutonta.

Vierailija
2/19 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:59"]

Siis tekikö se noilla kissoilla oikeasti pentuja?

[/quote]

Muakin kiinnostaa! Ainakin avoimesti ja julkisesti yritti. Jos on onnistunut niin en usko että kehtaisi siitä huudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi miten rumia elukoita

Vierailija
4/19 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:42"]

Mä en ole ikinä ymmärtänyt, että jos pitää saada oikeasti rotueläin (oli se kissa tai koira) niin ei olla silti valmiita säästämään rahaa siihen rekisteröityyn ja terveeseen lemmikkiin.

[/quote]

Ja siis muutenkin että lemmikin terveyttä pitää sitoutua hoitamaan ja seuraamaan, vaikka se on kallista, yleensä paljon kalliimpaa kuin itse lemmikki.

Vierailija
5/19 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätit sitten pois Sharonin vastauksen:

Sharon

7.10.2014 23:10

Ringo on kylläkin luotettavalta kasvattajalta hankittu ja täysin puhdas persialainen. Se on rekisteröity ja sillä on sukutaulukko yms. Sillä törrötti vain pienenä maitohammas suusta joka sekin korjaantui itsestään vanhempana. Kannattaa ottaa selvää ennen kuin alkaa syytellä ja tehdä mulle entistä pahemman mielen turhasta. Lisäksi Luna ei ole tiineenä.

Vierailija
6/19 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisänä vielä kaikkeen muuhun on todettava, että Sharon ei ymmärrä kissoista mitään. Ei niiden käytöksestä tai luonteesta tai mistään ja mua alkaa vaan suututtaa, jos luen/näen jotain noista kissa-paroista.
No, nyt niitä on sitten enää yksi!

Vierailija
7/19 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 00:08"]

Jätit sitten pois Sharonin vastauksen:

Sharon

7.10.2014 23:10

Ringo on kylläkin luotettavalta kasvattajalta hankittu ja täysin puhdas persialainen. Se on rekisteröity ja sillä on sukutaulukko yms. Sillä törrötti vain pienenä maitohammas suusta joka sekin korjaantui itsestään vanhempana. Kannattaa ottaa selvää ennen kuin alkaa syytellä ja tehdä mulle entistä pahemman mielen turhasta. Lisäksi Luna ei ole tiineenä.

[/quote]

Ap tässä, en tahallaan jättänyt, koska mulle näkyi että kommentti hävisi. Jos Sharon on vastannut niin hyvä kun linkitit tänne, mutta asia ei aivan silti noin mene. Kissa on epämuodostunut aivan kasvoistaan ja sen näkee kuvista suoraan plus on silti väärin tehdä sairailla kissoilla pentuja. Aika jännä että Ringo on nyt rekattu, kun aiemmin ei ole ollut, mutta en ala siitä tappelemaan koska Sharon tietää sen paremmin. Se ei silti muuta pointtia, heikko puolustus.

Vierailija
8/19 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 23:55"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:42"]

Mä en ole ikinä ymmärtänyt, että jos pitää saada oikeasti rotueläin (oli se kissa tai koira) niin ei olla silti valmiita säästämään rahaa siihen rekisteröityyn ja terveeseen lemmikkiin.

[/quote]

Ja siis muutenkin että lemmikin terveyttä pitää sitoutua hoitamaan ja seuraamaan, vaikka se on kallista, yleensä paljon kalliimpaa kuin itse lemmikki.
[/quote]

Totta. Tosin yleensä ihan rekisteröidyt ja ell-tarkastamat eläimet, joilla hyvät vanhemmat ovat terveempiä kuin tuollaiset pentutehtailun tulokset. Toki täysirotuiset voivat olla sairaita, allergisia ym, mutta sen riskin saa ainakin pois omalta kontoltaan kun ottaa kunnon jälkeläisen.

Vierailija
9/19 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja Ap lisää (kävin Sharonillekin omaan kommenttiini lisäämässä) ettei ole tarkoitus naureskella, ilkeillä tai lyödä lyötyä vaan pointtina tässä oli tavallaan se että kun alusta asti kaikki on mennyt pieleen ja mönkään niin seuraus on tämä, että ehkä siitä voisi nyt ottaa oppia ja kasvaa vähän ihmisenä, toimia tulevaisuudessa toisin. Toi on ollu kaoottista alusta asti ja kauhulla sitä oon seurannu kuinka huonoa esimerkkiä vielä Sharon käytöksellään antaa lukijoilleen, vieläpä eläinten kustannuksella. En jotenkaan jaksanut yllättyä että tässä kävi näin.

Ja tarkoitan nyt sitä tuolla "oppimisella" jotta jatkossa tietää perusasiat, että hankkii kissan luotettavalta kasvattajalta, ei pennuta kissoja jos ei ole kasvattaja, ei pennuta terveystutkimatonta sukulinjaa, teettää myös omille kissoilleen terveystutkimukset jos nyt silti on pakko pennuttaa, leikkauttaa kissansa jos ei ole aikomus pennuttaa ja niin edelleen, maalaisjärjellä aikuisella mielellä ajateltavissa olevia asioita.

Niin ja Sharon muuten mainitsi että Luna ei ole tiineenä. Tuo kissojen paritteluvideohan on 9kk takaa (jolloin Ringo on ollut 1vuotias jonka ikäistä persialaista ei edes suositella jalostuskäyttöön, ei ole valmis eikä kaikkia tarvittavia testejä ole voitu tehdä) eli en tiedä onko välissä ollut pentuja. Mutta tuskin ois malttanu olla kuvia laittamatta.

Vierailija
10/19 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuulemma röhissytkin tuo kissa??! Tutullani on persialaisia eivätkä ne mitään röhise, ei kai niiden kuuluisikaan??? Hienoa toimintaa taas kotimaiselta bloggarilta!!

Vierailija
11/19 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:23"]On kuulemma röhissytkin tuo kissa??! Tutullani on persialaisia eivätkä ne mitään röhise, ei kai niiden kuuluisikaan??? Hienoa toimintaa taas kotimaiselta bloggarilta!!
[/quote]

Kyllä monet persialaiset röhisee, kiitos ylijalostuksen

Vierailija
12/19 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:23"]On kuulemma röhissytkin tuo kissa??! Tutullani on persialaisia eivätkä ne mitään röhise, ei kai niiden kuuluisikaan??? Hienoa toimintaa taas kotimaiselta bloggarilta!! [/quote] Kyllä monet persialaiset röhisee, kiitos ylijalostuksen

[/quote]

Ok itse en vaan ole kuullutkaan!! Luulisi että jos yksilö röhisee niin sillä ei pennuteta ettei passata ei toivottua piirrettä eteenpäin???

Vierailija
13/19 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://instagram.com/p/jRzTDpMQ7j/?modal=true

Tällaistahan se on ihan julkisesti jakanutkin, että ei taida blogitarta kovin eläinten hyvinvointi kiinnostella.. (linkissä on siis Sharonin insagram video, jolla sen kissat parittelee).

Vierailija
14/19 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/19 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

TÄMÄ! Kiitos. Tän kun sais ihmisille päähän. 

Vierailija
16/19 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja kun "sian säkissä" ostamisessa ei säästä mitään! Ihan kuin venäläistä rulettia pelaisi. Suomalaiselta kasvattajalta saa persialaisen 1000e-1500e hinnalla (johon sisältyy terveystutkimuskulut jotka kasvattaja myöhemmin maksaa, pentupaketti ruokineen ja leluineen, madotukset ja rokotukset, jne). Jos ostat 300e-500e pentutehtailijalta "vastaavan tuotteen", uppoaa eläinlääkäriin kuitenkin tuo "hinnan erotus" tai pahimmassa tapauksessa kuten tässäkin, lemmikki kuolee ennen aikojaan.

Sharon itsekin mielestäni syyllistyy tuohon tehtailuun kun teetättää sairailla vanhemmilla paperittomia pentuja ilman syytä.

Vierailija
17/19 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ilmoittelee vielä että kommentti meni suoraan poistoon, kuinka yllättävää. Varmasti Sharon on suruissaan, mutta ei paha mieli ole silti mikään syy olla kantamatta omaa vastuuta. Sitä saa mitä tilaa, kun trokarilta ostaa. Toivottavasti oppi tästä, harmi vaan kun ei myönnä toilailujaan ja siirrä tietoutta eteenpäin, hänellähän olisi hyvä bloggarina saada ääni kuuluviin.

Vierailija
18/19 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tekikö se noilla kissoilla oikeasti pentuja?

Vierailija
19/19 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin oikeesti surullinen tuosta postauksesta, joskin mieleen juolahti sekin, että Sharon on matkustellut viime aikoina ihan älyttömästi, eikä ehkä olis ehtinytkään huomata, jos kissalla on joku ollut hätänä.

Toiseksi toi paritteluvideo... apua. Koko kissakuvio on ollut niin hämärä, että ainakin mulle tuli sellanen olo, että ovat hämäristä olosuhteista kumpikin. Lunahan ei ole puhdas persialainen, sen Sharon joskus myönsi. Tuskin siis Ringokaan.

Toivottavasti ei tule kolmatta pentutehtailukattia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi