Opiskelijalle ruoka-apupaketti
Mitä kannattaisi ostaa? Paketti menee postitse, joten ei siis mitään kylmäsäilytystä vaativaa.
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 09:08"][quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 09:01"]Matkahuollon kautta voi kannattaa lähettää.
teetä, tummaa kaakaota, kasvis/lihaliemikuutioita, maitojauhetta, pähkinöitä, ...
[/quote]
Mitä ihmettä on maitojauhe? Jotain äidinmaidonvastiketta vai. Minä 35v en osaisi sitä käyttää. Tuskin parikymppinen opiskelijakaan.
[/quote]
Mitäs jos googlaisit mitä maitoj.on....
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 09:08"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 09:01"]Matkahuollon kautta voi kannattaa lähettää. teetä, tummaa kaakaota, kasvis/lihaliemikuutioita, maitojauhetta, pähkinöitä, ... [/quote] Mitä ihmettä on maitojauhe? Jotain äidinmaidonvastiketta vai. Minä 35v en osaisi sitä käyttää. Tuskin parikymppinen opiskelijakaan.
[/quote]
Tosi kätevä aine. Jauhemuotoista maitoa. Itse käytän kahviin, teelusikallinen kuppiin ja hyvä tulee. Ei tartte ostaa jatkuvasti maitoa, mitä muuten ei käytetä, eikä mene pilalle niinku tuoretuote.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 23:23"]
Mitä kannattaisi ostaa? Paketti menee postitse, joten ei siis mitään kylmäsäilytystä vaativaa.
[/quote]
eikö voi lähettää rahaa, jolla ostaa paikallisesti
miksi pitää lähettää painavia tavaroita ympäri maata kun ne voi ostaa parin sadan metrin päästä yleensä...
vai pelkäättekö että opiskelija ostaa kaljaa rahoilla
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 09:22"][quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 09:08"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 09:01"]Matkahuollon kautta voi kannattaa lähettää. teetä, tummaa kaakaota, kasvis/lihaliemikuutioita, maitojauhetta, pähkinöitä, ... [/quote] Mitä ihmettä on maitojauhe? Jotain äidinmaidonvastiketta vai. Minä 35v en osaisi sitä käyttää. Tuskin parikymppinen opiskelijakaan.
[/quote]
Jos ei osaa käyttää, opettelee. Siis jos on nälkä. Jos taas ei ole nälkä, niin voi heittää roskikseen.
[/quote]
Kuivia muroja ja kuivaa maitojauhetta. Nami.
Olen jo yli 30v. opiskelija, mutta en osaisi käyttää maitojauhetta. En tekisi sillä mitään. Ja jonkin verran osaan kokata, mutta yleensä tuollaiset hätävaroiksikin tarkoitetut aineet saattavat mennä minulta roskiin, en kannata mitään sellaisia "jos tulee ydinsota"-tyyppisiä ruoka-aineita tuonne.
Mun mielestä turvallisia valintoja:
-laadukasta kahvia (ja/tai teetä)
-laadukasta pastaa tai riisiä (ei se 30 sentin pasta, mitä opiskelija itsekin ostaisi)
-suola- ja pippurimyllyt
-mausteita
-joku kalliimpi öljy: kylmäpuristettu oliiviöljy, kylmäpuristettu rypsiöljy
-pähkinäsekoitus ja/tai suklaata
Lisään vielä:
pieni purkillinen D-vitamiinia (tai monivitamiinipillereitä)
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 08:55"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 08:39"]
Laitoin joskus opiskelevalle tyttärelleni postissa ruokapaketin! Laitoin sinne juurikin kahvia, perusmausteita, kaakaota, suklaata, leseitä, pähkinöitä, hapankorppuja, kuivahiivaa jne. Maitojauhepaketti oli joltain tosi hyvä idea! Laitoin lisäksi 20 e arvosta plussaseteleitä mukaan.
[/quote]
Plussasetelit ei käy vieraalle. Eri plussakortille.
[/quote]
Minäkin ensin ihmettelin. Sitten hoksasin, että tytöllä on tietenkin rinnakkaiskortti.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 09:08"][quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 09:01"]Matkahuollon kautta voi kannattaa lähettää.
teetä, tummaa kaakaota, kasvis/lihaliemikuutioita, maitojauhetta, pähkinöitä, ...
[/quote]
Mitä ihmettä on maitojauhe? Jotain äidinmaidonvastiketta vai. Minä 35v en osaisi sitä käyttää. Tuskin parikymppinen opiskelijakaan.
[/quote] mä olen 20 ja maitojauhetta on kyllä aina löytynyt kaapista sekä isän kodissa että äidin. Se että sinä et jotain ruoka-ainetta käytä ei tarkoita sitä, etteivät muutkaan edes osaisi käyttää.
Mahdollisimman perusjuttuja, kun on tuntematon.
Teetä/kahvia/kaakaota
Pastaa ja riisiä
Ketsuppia
Suolaa/pippuria/grillimaustetta
Sokeria
Esipaistettua leipää/patonkia (säilyy)
Tonnikalaa, ananasta
Tomaattimurskaa
Kaurahiutaleita/uuniriisipuuroon riisiä
Mysliä/muroja
Kuivattuja herneitä/hernekeittoa
Keksejä tms herkkua
Vehnäjauhoja
Vessapaperia
Pyykinpesuainetta
Makeisia
Hammastahnaa
Luksusta ois myös esim bonnen hedelmä/marjasoseet, opiskelijalla harvoin varaa marjoihin.
Ainiin, mehutiivistekin voisi olla mukava.
[/quote]
No maitojauheesta, kun tekee litran maitoa, niin voi käyttää vaikka kahviin, teehen. Maistuu muuten kahvissa ihan kermalta. Ja onhan siinä paketissa OHJE miten käytetään esim. leivonnassa. Mun mielestä erittäin kätevää, kun ei ole vaikka rahaa ostaa sitä maitopurkkia. (On muuten pirun kallistakin vielä, joten harvoin tulee ostettua.) Etkö muuten 35 vuotiaana osaa seurata pakettien/pussien ohjeita, kummallista.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 23:23"]
[/quote]
eikö voi lähettää rahaa, jolla ostaa paikallisesti
miksi pitää lähettää painavia tavaroita ympäri maata kun ne voi ostaa parin sadan metrin päästä yleensä...
vai pelkäättekö että opiskelija ostaa kaljaa rahoilla
[/quote]
Hahaa ite ostin lähestulkoon poikkeuksetta viiniä ja menin baariin! Sit rupesin saamaan eirahana :)
Maitojauhe oli korvaamatonta opiskeluaikana! Sinä yksi mamma joka et osaa sitä käyttää: miten olisi vilkaisu jonnekin oman navan ulkopuolelle?
Itse en lähettelisi mitään suolaa ja pippuria. Ne yleensä löytyy, vaikka rahat olisi täysin finito.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 12:53"]
Maitojauhe oli korvaamatonta opiskeluaikana! Sinä yksi mamma joka et osaa sitä käyttää: miten olisi vilkaisu jonnekin oman navan ulkopuolelle? Itse en lähettelisi mitään suolaa ja pippuria. Ne yleensä löytyy, vaikka rahat olisi täysin finito.
[/quote]
Tai vastavuoroisesti sinäkin voit vilkaista oman navan ulkopuolelle. Vaikka sinulle maitojauhe olisi ollut korvaamaton, niin monelle opiskelijalle voi tulla maitojauhepurkista wtf-fiilis.
Tai voisihan esim lähettää s-ryhmän lahjakortin?
[/quote]
Jos ei osaa käyttää, opettelee. Siis jos on nälkä. Jos taas ei ole nälkä, niin voi heittää roskikseen.