Suosittele mulle kaunis klassisen musiikin kappale? :)
Heittäkääs ehdotuksia kauniista klassisen musiikin kappaleista?
Mitkä on teidän suosikkeja ja miksi?
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 22:22"]Piano leffassa se kappale on ihana. Mikähän sen nimi on? Tietääkö joku?
[/quote]
Michael Nyman - The Heart asks pleasure first
(?)
Gluck: J'ai Perdu Mon Eurydice (oopperasta Orfeus ja Eurydike)
Grieg: Solveigin laulu (Peer Gyntistä)
Pärt: Fratres + Tabula Rasa + Cantus in Memory of Benjamin Britten
Einaudi: Nightbook
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 22:53"]
Arvo Pärt: Tintinnabulum
[/quote]
Aika veikeä! Ihan uusi tuttavuus mulle tämä Arvo Pärt, nyt kuuntelen Tabula Rasaa häneltä. :)
Mozartin Don Giovannissa Donna Anna laulaa upean aarian Non Mi Dir. Se on ihana. Tässä on aika räpsäkän säväyttävä lavasovitus siitä. Eroottista vähintäänkin.
Bachin Matteuspassio, kun kuoro lauluu finaalin...
Rahmaninovista pitäville suosittelen All-night vigil -teosta, mystisen kaunista musiikkia! Sävelletty Venäjän vallankumouksen alla, teos huokuu vanhan keisarillisen Venäjän katoavaa loistoa.
http://m.youtube.com/?#/watch?v=UPJ3wxBxjAo (Ave Maria)
http://youtube.com/?#/watch?v=YvxpN3s3H1I (Nunc Dimittis)
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 22:42"]
Pavane For a dead princess. Kaunis. Ja nimi kertoo tarinaa.
[/quote]
Todellisuudessahan kappale ei kerro kenestäkään eikä ole omistettu kellekään tietylle kuolleelle prinsessalle. Onpahan Ravel vain valinnut raflaavan nimen.
En tiedä miksi mutta tämä on yksi suosikkini jota hyräilen paljon.
Tsaikovskin Iolanta oopperasta Ibn Hakian monologi
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 23:40"]
Mendellsohnin viulukonsetto. Tätä kuuntelin usein esikoista odottaessani, kun olin lukenut, että lapsi kuulee musiikin jo kohtuun ja voi myöhemmin rauhoittua kuunnellessaan tuttua musiikkia. Testi jäi vähän kesken, mutta viulisti tytöstä tuli :)
Aivan uskomattoman kiva ketju!
[/quote]
Meillä koira muuten oppi tuon konserton aivan täydellisesti ja komppasi kämppistäni joka epätoivoisesti yritti treenata viulullaan... tuutu- duu-du, tuu-tu duu- du-di dedadididuu.... :D
Terkkuja Mitjalta Marialle :)
Gounodin oopperasta Faust: sotilaiden kuoro . Hyräilen tätä kun olen erityisen reippaalla tuulella.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 23:37"]
Verdin Aida-ooppera on jotain niin huikeaa, että voisin katsoa/kuunnella sen aina vaan uudelleen.
[/quote]
Loppu varsinkin... kylmät väreet menee. "Pace t'imploro... pace t'imploro... pace... pace... pace."
Antonio Bazzini, La ronde des lutins :)
Oho, enpä tiennytkään että balladi All by Myself perustuu Rahmaninovin piano concerto 2:een!
Arvo Pärt - Summa
Yann Tiersen - La valse d´Amelie
Erik Satie - 3 Gnossiennes: Lent
Aika monta hyvää jo mainittu!
Sorry, kopioin linkin väärin.
t. 55