Mitä ehkäisyä käytät?
Kommentit (85)
Kondomi. On ollut pillerit ja ehkäisyrengas, mutta ei noi hormonaaliset ehkäisyt oikeen sovi. Hankin kuparikierukan, kunhan ensin odottelen, millaiseksi tää mun luonnollinen kierto tasaantuu. Toivottavasti mulle se suostutaan pistämään kun en ole synnyttänyt...
Kokeilin parikymppisenä montaa eri pillerimerkkiä sekä myöhemmin ehkäisyrengasta. Eivät kertakaikkiaan sopineet, joten pitkään ehkäisynä oli keskeytetty yhdyntä tai kondomi. Nykyään on essurella tukittu munasarjat.
Moni tuntuu ajattelevan että se vaahto riittää yksinään. Sehän on tarkoitettu kondomin lisänä käytettäväksi.
Femcap + peruslämmön mittauksen avulla lasketut varmat päivät + keskeytetty yhdyntä tarvittaessa. Hormoniehkäisyt teki hirviöksi, ei ikinä enää.
ehkäisykapseli. Tätä ennen cerazette pillereitä muutama vuosi, tosin näiden syömisestä huolimatta raskauduin kun oksennustauissa olin ilmeisesti oksentanut pillerin ulos. Tämän cerazette-esikoisen syntymän jälkeen mentiin ihan keskeytetyllä, sillä haluttiin lapset pienellä ikäerolla mutta eivielä varsinaisesti aloitettu yrittämään toista (ajatus "ehkäisyn" pettämisestä oli siis kuitenkin ihan okei). keskeytettyä ehdittiin käyttää vähän yli vuosi, kunnes tulin raskaaksi. Lapsille tuli ikäeroa melko tasan 2v, ja nyt siis kuopuksen syntymän jälkeen otin tämän kapselin sillä nyt ei haluta kolmatta lähivuosina. Olen ollut tyytyväinen kyllä.
Miksi jälkiehkäisy kerää alapeukkuja?
Kondomi, e-pillerit, laastari ollut käytössä. Tällä hetkellä minipillerit siihen asti että saan kierukan (kunhan synnytyksestä kulunut 6kk).
Kondomit aka kortsut on käytössä meillä.
E-pillereitä käytin ennen mutta lopetin niin pitää tyytyä noihin kumeihin.
Ei haittaa yhtään käyttää niitä, ei vaikuta kummankaan osapuolen tuntoon ja tulee vähemmän sotkua seksistä joten tosi JEES. =) Ei ikinä enää pilsuja, meinas henki lähteä viimeksi.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:21"]Hormonikierukka+kondomi [/quote] Miksi vielä kondomi?
[/quote]
Ei tauteja. Miehellä matkatyö ympäri maailmaa.
[/quote]
Miehen matkatyö ympäri maailmaa syynä kotoiseen kondominkäyttöön? Jos se siellä reissuissaan paneskelee, niin miksi ihmeessä sä sille vielä annat?
[/quote]
Jep. Hyi saatana.
Ennen e-pillerit, mutta veritulpan jälkeen jouduin siirtymään kuparikierukkaan. Nyt kuitenkin hormonikierukka testissä. Kondomi tietysti uusien kumppanien kanssa, jos sellaisia olisi. Pitkässä parisuhteessa kumille ei ole ollut tarvetta.
Nuorempana söin e-pillereitä, sitten oli kuparikierukka, joka ei sopinut mulle, tiputteluvuoto ei loppunut koskaan. Lopullinen ratkaisu tuli, kun mies meni vasektomiaan. Ei hormoneja, ei raskaudenpelkoa. Toimii.
Keskeytettyä... Viimeinen 5 vuotta toimittu näin. Jos tulen raskaaksi niin sitten tulen. Ikää minulla ja miehellä 30 vuotta.
Kondomi. En tykkää ku mälli valuu reisille.
Käytössä hormonikierukka ja olen tyytyväinen. Kokeillut olen kortsuja, e- pillereitä ja jotain vaahtoa, joka pantiin emättimeen ennen yhdyntää.
Sterilisaatio.
Sitä ennen kokeilin e-pilleritä, kuparikierukkaa ja hormonikierukkaa. Viimeinen oli ehdottomasti paras.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 21:27"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:21"]Hormonikierukka+kondomi [/quote] Miksi vielä kondomi?
[/quote]
Ei tauteja. Miehellä matkatyö ympäri maailmaa.
[/quote]
Miehellä naisia ympäri maailmaa?
[/quote]
No ei mulla ole ketään, töissä käyn ja lapsista huolehdin. En kuitenkaan 100% luota mieheen, joten siksi kondomi. Gynellä pyydän aina kaikki kokeet ja olen ollut puhdas, joten ei kai mies sitten petä.
[/quote]
Oletko nyt tosissasi...? Provo..? Tai tuskin vastaat totuudenmukaisesti jos olet...
Miehelle tehtiin vasektomia joten ei tarvitse käyttää enää mitään, jeeeeee :)
Ite en kyllä uskaltais olla käyttämättä mitään, varsinkin kun nykyään esim. pillereitä on niin helppo tilata ihan laillisesti jopa netistä. Esim. healthexpressistä saa tilattua helposti.
Käytin tyytyväisenä yhdistelmäpillereitä yli 20 vuotta kunnes keuhkoveritulpan jälkeen jouduin "puolipakolla" siirtymään Mirenaan. Asennus sattui aivan tajuttomasti ja se supistelu sen jälkeen oli jotain ihan hirveää! Nyt sitten odotellaan että koska tää jatkuva tippavuoto loppuu... :(