Olen lihava keski-ikäinen nainen
Eikä mulla ole mieheni kanssa seksiä eikä kenenkään muunkaan kanssa. Mieheni inhoaa jopa koskettaa minua. Kuitenkin meillä on yhteinen toimeentulo, raha-asiat ja lapsi. Yhdessä ollaan eikä riidellä. Löytyykö ketään muuta jolla näin
Kommentit (28)
Testosteronit alhaalla,mies lääkärin juttusille
Vierailija kirjoitti:
Testosteronit alhaalla,mies lääkärin juttusille
Kun häntä ei saa lääkärin juttusille näistä asioista.
karju kirjoitti:
Tarkista kilpparis ja rautas
Kilppari on ok. Anemia on koko ajan, kun mikään rauta ei sovi eikä infuusioon pääse.
Jos anemia vaivaa koko ajan ja mitkään rauta valmisteet ei sovi, niin sitten on muutama vaihtoehto.
Jos menkat vielä suht säännöllisesti tulee, niin todella varteenotettava vaihtoehto on Mirena hormonikierukka.
Itse vuodan 4,5-5,4 dl parin kolmen ensimmäisen vuotopäivän aikana. Menkkojen kesto 6-7 päivää.
Sitten mulle laitettiin hormonikierukka ja olen kuin itsestään laihtunut 1,5 kg/ 2 viikon aikana. Tätä tahtia olen n. 9 kiloa kevyempi jouluna.
Ilmeisesti mulla on jonkunlaista estrogeenidominanssia kropassani ja sitä tuo hormonikierukka korjaa. Usein pyöreillä pullukoilla naisilla on. Koska mitä enemmän kehossa rasvaa, sen enemmän kroppaan varastoituu estrogeeniä.
Nyt pitäs olla menkat, eikä tietoakaan vuodoista. Haluttaa, iho hehkuu, olo energinen. Ei mitään negatiivista sanottava hormonikierukkasta.
Sitten on kohdun lämpöpallohoito. Kohdun sisään viedään kapine, joka kuumennetaan ja se polttaa kohdun limakalvon. Vuodot vähenevät tai loppuvat kokonaan.
Vasta-aiheita lämpöpallohoidolle on kohdun lihaskasvaimet et eli myoomat. Tai kohdun seinämän arvet, esim sektioarvet.
Jos jompia kumpia näistä on, niin lämpöpallohoito ei onnistu.
Traneksaamihappo, kauppanimi caprilon. Lääkeaine joka vähentää vuotoa 20-60%.
Näitä syödään 6-9 kpl pahimpina vuotopäivinä. Jonkun verran tehoaa vuotoon, mutta ei korjaa anemiaa, jos sellainen on päässyt jo kehkeytymään.
Ja voi luoja. Mä niin rakastan tätä kierukkaa. Itsellä ferritiini arvot oli pahimmillaan 2. Kuin ois saanut elämänsä takaisin.
Mutta mitä tulee tohon mies asiaan. Yleensä nainen tekee ensin ja sitten mies perästä. Huolehdit ensin omasta voinnista. Meillä mä asensin kierukan, rupesin voimaan paremmin, oli aikaa ja energiaa huolehtia itsestään. Ostin uusia vaatteita, kun kierukka alkoi kuin itsestään hoikentaa mua. Mun hyvä fiilis alkoi säteillä kaikkeen. Ostin itse itselleni seksi leluja. Lasisia. Pidin hauskaa itsekseni. Lopulta miestä alkoi kiinnostaa miksi vietin tuntitolkulla aikaa kylpaammeessa. Ja paljon hyvää on tapahtunut sen jälkeen. Miehet on vähän hitaita. Ei millään pahalla miehiä kohtaan. Ja heillä on se asenne, että sitten vasta hoidetaan asioita kun on pakko. Eli esim. Jos miehellä on erektion kanssa pulmaa, kuten saattaa jo 45 vuotiaalla ja siitä yli olla. Niin vasta pakon edessä asiaan tartutaan.
Tsemppiä sinne, sinä ihana nainen. Pidä huolta itsestäsi, niin hyvät asiat seuraavat toinen toistaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos anemia vaivaa koko ajan ja mitkään rauta valmisteet ei sovi, niin sitten on muutama vaihtoehto.
Jos menkat vielä suht säännöllisesti tulee, niin todella varteenotettava vaihtoehto on Mirena hormonikierukka.
Itse vuodan 4,5-5,4 dl parin kolmen ensimmäisen vuotopäivän aikana. Menkkojen kesto 6-7 päivää.
Sitten mulle laitettiin hormonikierukka ja olen kuin itsestään laihtunut 1,5 kg/ 2 viikon aikana. Tätä tahtia olen n. 9 kiloa kevyempi jouluna.
Ilmeisesti mulla on jonkunlaista estrogeenidominanssia kropassani ja sitä tuo hormonikierukka korjaa. Usein pyöreillä pullukoilla naisilla on. Koska mitä enemmän kehossa rasvaa, sen enemmän kroppaan varastoituu estrogeeniä.Nyt pitäs olla menkat, eikä tietoakaan vuodoista. Haluttaa, iho hehkuu, olo energinen. Ei mitään negatiivista sanottava hormonikierukkasta.
Sitten on kohdun lämpöpallohoito. Kohdun sisään viedään kapine, joka kuumennetaan ja se polttaa kohdun limakalvon. Vuodot vähenevät tai loppuvat kokonaan.
Vasta-aiheita lämpöpallohoidolle on kohdun lihaskasvaimet et eli myoomat. Tai kohdun seinämän arvet, esim sektioarvet.
Jos jompia kumpia näistä on, niin lämpöpallohoito ei onnistu.Traneksaamihappo, kauppanimi caprilon. Lääkeaine joka vähentää vuotoa 20-60%.
Näitä syödään 6-9 kpl pahimpina vuotopäivinä. Jonkun verran tehoaa vuotoon, mutta ei korjaa anemiaa, jos sellainen on päässyt jo kehkeytymään.Ja voi luoja. Mä niin rakastan tätä kierukkaa. Itsellä ferritiini arvot oli pahimmillaan 2. Kuin ois saanut elämänsä takaisin.
Mutta mitä tulee tohon mies asiaan. Yleensä nainen tekee ensin ja sitten mies perästä. Huolehdit ensin omasta voinnista. Meillä mä asensin kierukan, rupesin voimaan paremmin, oli aikaa ja energiaa huolehtia itsestään. Ostin uusia vaatteita, kun kierukka alkoi kuin itsestään hoikentaa mua. Mun hyvä fiilis alkoi säteillä kaikkeen. Ostin itse itselleni seksi leluja. Lasisia. Pidin hauskaa itsekseni. Lopulta miestä alkoi kiinnostaa miksi vietin tuntitolkulla aikaa kylpaammeessa. Ja paljon hyvää on tapahtunut sen jälkeen. Miehet on vähän hitaita. Ei millään pahalla miehiä kohtaan. Ja heillä on se asenne, että sitten vasta hoidetaan asioita kun on pakko. Eli esim. Jos miehellä on erektion kanssa pulmaa, kuten saattaa jo 45 vuotiaalla ja siitä yli olla. Niin vasta pakon edessä asiaan tartutaan.
Tsemppiä sinne, sinä ihana nainen. Pidä huolta itsestäsi, niin hyvät asiat seuraavat toinen toistaan.
On mulla caprilonit käytössä. Kyllä suurin ongelma miehelläni on fyysisesti liian raskas ja epämukava työ. Ja vaikka on opiskellut, niin muuta työtä ei ole saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti mulla on jonkunlaista estrogeenidominanssia kropassani ja sitä tuo hormonikierukka korjaa. Usein pyöreillä pullukoilla naisilla on. Koska mitä enemmän kehossa rasvaa, sen enemmän kroppaan varastoituu estrogeeniä.Nyt pitäs olla menkat, eikä tietoakaan vuodoista. Haluttaa, iho hehkuu, olo energinen. Ei mitään negatiivista sanottava hormonikierukkasta.
Jos jompia kumpia näistä on, niin lämpöpallohoito ei onnistu.Traneksaamihappo, kauppanimi caprilon. Lääkeaine joka vähentää vuotoa 20-60%.
Näitä syödään 6-9 kpl pahimpina vuotopäivinä. Jonkun verran tehoaa vuotoon, mutta ei korjaa anemiaa, jos sellainen on päässyt jo kehkeytymään.Ja voi luoja. Mä niin rakastan tätä kierukkaa. Itsellä ferritiini arvot oli pahimmillaan 2. Kuin ois saanut elämänsä takaisin.
On mulla caprilonit käytössä. Kyllä suurin ongelma miehelläni on fyysisesti liian raskas ja epämukava työ. Ja vaikka on opiskellut, niin muuta työtä ei ole saanut.
No jos sulla on jo anemia, niin se ei capriloneilla korjaannu.
Lisäksi hoitamaton anemia jossain vaiheessa alkaa vaikuttaa kilpirauhasarvoihin.
Asia olisi syytä korjata.
Minulle sanoi naistenklinikan ylilääkäri, että ei ole normaali tila, että nainen joka kuukausi vuotaa. Luonto on suunnitellut, että nainen on suurimman osan ajasta raskaana tai imettää. Tällöin menkkoja ei tule. Mutta nykymaailman aikaan, kun naiset saa 1,2 lasta, niin suurin osa naisista vuotaa suurimman osan aikaa. Raudan menetys on todella suuri.
Itse olen 15 v popsinut capriloneja saamatta rautoja ylös.
Ihanasti huomioit miehesi työtilanteen.Stressi vaikuttaa haluihin.
Sinänsä hullunkurinen tilanne. Stressissä halut katoaa, mutta seksiä harrastamalla stressi lievenee.
Ymmärrät varmasti sen, että miehesi työtilanteeseen ei voi kukaan muu vaikuttaa kuin miehesi itse.
Jos työtilannetta ei voi syystä tai toisesta muuttaa, niin sitten elämää on hyvä yrittää jostain muusta kohtaa keventää.
Mitkä asiat tekisivät arjesta parempaa tai mielekkäämpää?
Toivon todella, että hoidat itseltäsi tuon anemian. Sen tilan ylläpitäminen ei tee naiselle muuta kuin hallaa.
Meillä sama tilanne toisinpäin. Vaimo teki täysstopin seksin suhteen. Onhan minulla 10 kg ylipainoa, mutta olen kelvannut silti muille. Eli minun seksitarpeeni hän on ulkoistanut kotimme ulkopuolelle eikä välitä, että olen yhden illan viikossa muualla. Näillä mennään, erota hän ei halua.
Tarkista kilpparis ja rautas