Loukkaannutteko jos mies viheltelee perääsi kadulla?
Välillä kadulla kävellessä miehet viheltelevät perään auton ikkunasta. Näin on käynyt aika monta kertaa. Tänään kävelin noin 1km ja matkan aikana kahdesta autosta mies tunki ikkunasta päätä ja vihelteli perään. Näytti olevan jokin latinlaisamerikkalainen raksamies se yksi, toista en ehtinyt oikein hahmottaa. Mun kaveri sanoi että se on enemmänkin halventavaa, että se viheltelijä näkee mut halpana naisena kuin kauniina. Asun etelä-euroopassa. Miten tulkitsette viheltelyn?
Kommentit (14)
olen au-pairina ja kun kuljen lapsen kanssa, ei koskaan vihelletä mutta yksin liikkuessa viheltelyjä tulee välillä. Pukeudun ihan tavallisesti ja hiuksetkin ovat tummat. Normaalisti minua luullaan englantilaiseksi tai saksalaiseksi. En oikein tiedä mitä tästä viheltelystä tulisi ajatella. Kerran pyöräilemässä ollessani, yksi pakettiauto hiljensi tahtia kohdallani (ei muita eikä muuta liikennettä) keski-ikäinen mies työnsi päänsä ikkunasta sanoi jotain ja heilutteli kulmakarvojaan hymyssä suin, pistin vain polkemaan. näkeekö ne mut sitten maksullisena tai helppona nakkina???
En loukkaantuisi. Sen sijaan ärsyynnyn paljon, jos miespuolinen asiakas iskee silmää töissäni.
En pidä sitä minään. Siinähän viheltää, ei käännä mun päätä kun en ole koira.
No en kyllä tykkääkkään. Tulee ahistava olo, ja joo halpakin. Mun kaveri kerran sano kun joku vihelteli perään et "mä mikään koira ole, kiitos vaan"
En koskaan katso kuka viheltää. Ei kiinnosta.
Viheltely on ihan yhtä tyhjän kanssa. Mies luulee olevansa vitsikäs. Antaa luulla.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 15:34"]
No en kyllä tykkääkkään. Tulee ahistava olo, ja joo halpakin. Mun kaveri kerran sano kun joku vihelteli perään et "mä mikään koira ole, kiitos vaan"
[/quote]Onpa sinulla huono itsetunto..
En minäkään reagoinut mitenkään. Näin kun auto läheni ja mies työnsi ikkunasta päätään, vihelsi kohdalla. Toinen kerta saman matkan aikana, en kiinnittänyt huomiota edes mistä autosta vihellys kuului. Kiinnostaisi tietää mitä tällä viheltelyllä tarkoitetaan sen kohteelle. Etenkin etelä-euroopassa/latinalaisessa amerikassa kun näitä nämä viheltelijät ovat olleet. ap
alapeukkuja..onko se sitten kohteliaisuus "näytät hyvältä"? ap
Nuorempana, kun sitä oli aiemmin luulllut olevansa ruma kuin perse, tuollainen suorakin huomio imarteli. Nykyään päällimmäinen tunne on ehkä ärtymys, ei oikein tiedä mitä siitä ajattelisi. Kun tavallaan se on vähän halventavaa, ikään kuin ei olisi mitenkään vakavasti otettava vaan sellainen.. noh, en mä tiedä.
Se on sitten ihan toinen juttu mitä se jossain muissa kulttuureissa tarkoittaa. Uskon, että ainakin jos ap on vaalea suomalainen, niin pelkästään se voi innostaa miehiä.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 15:24"]
Välillä kadulla kävellessä miehet viheltelevät perään auton ikkunasta. Näin on käynyt aika monta kertaa. Tänään kävelin noin 1km ja matkan aikana kahdesta autosta mies tunki ikkunasta päätä ja vihelteli perään. Näytti olevan jokin latinlaisamerikkalainen raksamies se yksi, toista en ehtinyt oikein hahmottaa. Mun kaveri sanoi että se on enemmänkin halventavaa, että se viheltelijä näkee mut halpana naisena kuin kauniina. Asun etelä-euroopassa. Miten tulkitsette viheltelyn?
[/quote]
vihaa ja rakastaa samaan aikaan, hivelee itsetuntoa mutta voi esittää loukkaantunutta prinsessaa.... naiselle ihannetilanne