Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos näkee ja kuulee harhoja niin voiko myös...

Vierailija
08.09.2021 |

....maistaa, haistaa ja tuntea harhoja? Harvemmin kuulee kerrottavan että haistoin harhoja. Onko teille käynyt koskaan näin. Itse luulen että tunnen harhoja, kun välillä tuntuu että kännykkä värisee taskussa vaikka se ei ole edes mukana.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harhoja on monenlaisia, ja ne kaikki ovat traumaperäisiä. Mulla on ollut maku- ja hajuharhoja, johtuen traumatakaumista ja dissosiaatiosta.

Vierailija
2/10 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harjojeni suudelmia oon "tuntenut" kaulallani, ollessani psykoottisessa tilassa.

Omat harhani ovat siis pääosin demonisia olentoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No harjojeni suudelmia oon "tuntenut" kaulallani, ollessani psykoottisessa tilassa.

Omat harhani ovat siis pääosin demonisia olentoja.

* Harhojeni, jopa. 👍

Vierailija
4/10 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin sairauksien jälkeen tai tiettyjen lääkkeiden jälkeen tulee makuharhoja. esim. kaikki maistuu raudalta.

Vierailija
5/10 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo puhelin homma on melko yleistä eikä varsinaisesti harhaa. Hajuharhat ovat suhteellisen harvinaisia psykoosisairautta sairastavilla mutta tietysti niitä löytyy.

Vierailija
6/10 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No harhoja on monenlaisia, ja ne kaikki ovat traumaperäisiä. Mulla on ollut maku- ja hajuharhoja, johtuen traumatakaumista ja dissosiaatiosta.

Mitä tarkoitat tummennetulla lauseella? Mulla on ollut harhoja, mutta ei traumaa.

Psyykkinen trauma syntyy tilanteessa, joka on poikkeuksellisen järkyttävä, elintärkeitä asioita uhkaava tai katastrofaalinen. Traumaattinen tilanne voi olla esimerkiksi läheisen ihmisen kuolema, itsemurha lähipiirissä, vakava sairaus tai vammautuminen, onnettomuudet tai väkivallan kohteeksi joutuminen.

Vierailija
7/10 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkasvaimissa nuo kaikki on mahdollisia.

Vierailija
8/10 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kahdella ihmisellä voi olla yhtäaikaa tai erikseen se että kuulevat haamukännykän äänen, se voi johtua siitä että nykyaikana kuullaan paljon piippauksia ellei hiljennä puhelinta, aivot odottavat melkein tuota äänimaailmaa ja sille on ehdollistunut. Meedioilla on selväkuulo, selvänäkö, selvätuoksut ja maut - jos on harjoiteltu niitä kykyjä. Osalla ihmisistä voi vaikuttaa stressi, alkoholi, lääkeaine, väsymys, mielikuvitus eli aivot luovat jotain tai jokin muu tila. Kummittelu? 

Vierailija
9/10 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös värinä jäi tuosta edellisestä pois. Selvätunto on myös meedioilla /muilla ihmisillä tai sitten jokin harha-aistimus joka ei ole vaarallinen. Alkoholia kannattaa välttää kuitenkin.

Vierailija
10/10 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo puhelin homma on melko yleistä eikä varsinaisesti harhaa. Hajuharhat ovat suhteellisen harvinaisia psykoosisairautta sairastavilla mutta tietysti niitä löytyy.

Miksi puhelimen värinän harha tuntemus on yleistä? Oliko sitä jo ennen kännykkä aikaa, eli tuntui samalta, mutta kukaan ei tietenkään osannut yhdistää sitä mihinkään. Tuskin kenestäkään tuntui siltä että lankapuhelin pirisee taskussa vai tuntuiko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme