Minkä auton ostaisit kymppitonnilla?
Kommentit (66)
Meneppäs tutkimaan : Nettiauto tarkka haku” .
Tekisin Nettiautosta tai vastaavasta 'mahdottoman' haun: löytyykö hiukan vanhempia mutta hyvin vähän ajettuja hiukan isompimoottorisia autoja. Tämä sulkisi pois pikkuautot ja saattaisit löytää jonkin helmen.
Vierailija kirjoitti:
Ford Fiesta, Citroen C3 tai Renault clio.
Kaikista kokemusta ja hyviä autoja ovat olleet.
Tuolla hinnalla saa muutaman vuoden vanhan ja kohtuu vähän ajetun.
Itse ajelen lyhyitä matkoja, enkä halua isoa autoa!
HInta markkinoilla määräytyy joskus aika ikivanhojen laatumielikuvien mukaan. Siksi sanoisin että toyotasta joudut maksamaan liikaa ja nuo ranksikset puolestaan menee vähän alihintaan. Siksi etenkin käytettyjen markkinoilla miettisin ranksiksia. Paljon uudemman saat samaan rahaan. Noista yllämainituista on kaikista kokemusta, muista ajo- ja citikka on ollut itsellänikin. Pienin kone ja manuaalilaatikko on vähän ankeita, mutta turbokoneella ja automaatilla jo sangen kelvollinen. Myös Cliosta olen tykännyt, samoin Ford Fiesta on ihan ok.
En mitään. Pistäisin tuon käsirahaksi ja ostaisin jonkun uuden, näppärän sähkiksen. Vaikkapa pösön e-208 tai volkkarin id.3. Kia E-Nironkin saattaisi saada hyvällä tarjouksella ja se olisi oikeasti jo pitkän matkan kulkine.
Kyllä minä nyt ehkä Teslan tai VW id4:een kääntyisin. Riippuu tietty onko latausmahdollisuus kotona.
niin uuden kun sillä rahalla saa, oletuksena ettei ole ihan loppuun ajettu. Jotkut Daciat ehkä jättäisin pois listalta.
Vierailija kirjoitti:
Mikan faijan BMW:n
Toivottavasti se kammottava vikinä"musiikki" ei tule kaupan päälle
Ostin vuoden 2009 farmarimersun tuolla hinnalla. Tosin nyt tuntuu kalliiden huoltokustannusten jälkeen vikasijoitukselta jo puolen vuoden omistamisen jälkeen.
En mitään. Periaatepäätökseni on, että en osta enää koskaan autoa. Käytän polkupyörää. Minulla oli 5000 € auto, mutta myin sen pois, kun huomasin, että en iloitse autoilusta. Autoilu vei minulle tärkeää aikaa.
Heikommassa kunnossa on mahdotonta olla iloinen. Pyöräily on sopivan fyysistä ja pitää kuntoa yllä. Pyöräillessä on paremmin yhtä ympäristönsä kanssa, mutta silti riittävän turvassa esim. koronalta. Jos olisin työpäivinä julkisen liikenteen armoilla, niin silloin varmasti harkitsisin tässä koronatilanteessa väliaikaisen auton ostoa.
Osta vähän ajettu, yhdellä vanhalla omistajalla ollut ja mieluiten maalla ajettu auto, jota kuolinpesä myy? Harvoin vanhukset hurjastelevat edes iskareita hajalle, ei ole ryvetetty tiesuolassa jne!
Vierailija kirjoitti:
Toyota Avensis on pomminvarma 👍
Mulla oli -99vm Avensis joskus 2008-2013 ja aina meni katsastuksesta läpi. Vikoja ei autoon 5 vuodenvomistukseni aikana ilmaantunut.
En mitään. 10 000 on ihan tolkuton hinta maksettavaksi autosta. Ainakin jos on vain tarkoitus liikkua paikasta A pisteeseen B. Sen hoidan alle tonnin arvoisella laitteella, ja pari omistamaani museoautoakin on vain n. 5000 /kpl.
Vierailija kirjoitti:
Mauton!
Lisää mausteita!
ostaisin 8 tonnin auton ja loput pari rempparahaksi.
Tutustu katsastustilastoihin, niin ei tarvitse epäröidä: Totota on kirkkaasti vähävikaisin. Tuolla rahalla saat mallista riippuen melko tuoreen yksilön, jolla ajelet huoletta pitkään.
Mersu kääntää aina katseet ja hyvä kyyti.
Toyota voi olla tuore mutta yleensä paljon ajettuja tuohon hintaan jollei yaris.
Eipä kannata Suomessa luottaa autoveroasioissa yhtään mihinkään ennen kuin muutos tapahtuu. Se kaasuautovero voi toki laskea tai olla laskematta, mutta samalla voi sitten kaasun "bensavero" nousta huikeasti tai vähän vähemmän (laske se ei varmasti).