Minkä auton ostaisit kymppitonnilla?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Käytetyn Teslan
En ikinä. Ei oo varaa uuteen akkuun.
Dacia Sandero ja Citroen C4 ovat edullisia ja todella luotettavia autoja. Osta jompi kumpi.
Riippuu vähän minkälaista auton käyttö olisi, kaupunkia vai maantietä pääasiassa. Joku Astra vois olla aika sopiva molempiin.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän minkälaista auton käyttö olisi, kaupunkia vai maantietä pääasiassa. Joku Astra vois olla aika sopiva molempiin.
Maantie.
Ap
Vanhempi mersu tai volvo. Kone kestää sen 400 000 helposti. Jos osaat itse vaihtaa kuluvia osia, etkä hätkähdä polttoaineen kulutusta. Kaupungissa voi olla helposti 12-15l/100km. Maantiellä ihan siedettävät lukemat. Volvon V70 kaasu/bensa kompensoi kivasti.
Honda Accord. On yhtä luotettava kuin Toyota mutta paljon laadukkaampi muilla osa-alueilla. Itse asiassa on kyllä jo menny tojosta ohi tuossa luotettavuudessakin.
Pari vuotta ajetun japsin, Toyotan tai vastaavan. 3-4 vuotta ajetun jossa olisi kilometrejä maksimissaan 40-50.000. Välttäisin leasing-moisia koska niissä heittämällä vähintään 25-30.000 per vuosi.
Jonkun alle 10v vanhan ja max 7000 euroa, laitan sen 3000 sivuun tulevia korjauksia varten
Vierailija kirjoitti:
Lentävän maton. Niitä saa halvalla Puotiharjun suunnalla.
Vastaajana Ninni 4v
Riippuu mitä autolta tarvitsee. Renault Clio farmarin.
Tarvitsen 7h auton.
Kymppitonnilla saa sellaisen ison tila-auton, joka on parin vuoden päästä 2000€ arvoinen tai siinä voi olla 5000€ remontti.
Siispä en osta yli 2000€ autoa.
Tämä maksoi 3v sitten 1200€, olen korjannut sitä n. 700€:lla.
Oletan ainskin vuoden tällä pärjääväni.
Toyota Yaris tai Auris. Kestää isältä pojalle ja varaosat edullisia. Vaihtoehtoisesti myös Ford Fiesta, pikkumoottorilla niin saat aika uuden pelin
Minä ostin eläkepäivien iloksi n. 8 000 € auton, japsin, ajettu vähän ja sisältä kuin uusi, ei myöskään ruostetta. Paljon lisävarusteita. Tykkään kuin pölijä, minulla ei ollut autoa liki 20 vuoteen kun keskustassa asun.
Tutuille terkut.
😅
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin eläkepäivien iloksi n. 8 000 € auton, japsin, ajettu vähän ja sisältä kuin uusi, ei myöskään ruostetta. Paljon lisävarusteita. Tykkään kuin pölijä, minulla ei ollut autoa liki 20 vuoteen kun keskustassa asun.
Tutuille terkut.
😅
Ai niin, riittävä iso kone, litrasilla on vain tien tukkona.
Vai niin. Minä tarvitsen autoa.
Ap