Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vastata ihmiselle, joka aina sanoo, että ois kiva nähdä. Mutta ei sitten kuitenkaan mitään konkreettista..

Vierailija
08.09.2021 |

Eli tällainen ihminen on ystäväpiirissä. Hän on jo vuosikausia ollut tällainen, että saattaa laittaa viestiä, että ois kiva nähdä. Tai jos törmäämme jossain niin sanoo, että ois ihana nähdä. Kuitenkaan mitään konkreettista ehdotusta ei koskaan tule. Someen hän kuitenkin laittaa alituisesti jokaisen kahvilakäynnin muiden ystävien kanssa ja kaikki juhlat. En halua olla hänelle epäystävällinen, mutta on tämä vähän rasittavaa. Kannattaakohan olla vain vastaamatta mitään? Tähän asti olen hänelle aina jotain vastannut...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/21 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, "kiva"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano "aijaa".

Vierailija
4/21 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no laitahan suoraan viestiä niin kahtotahan.

Vierailija
5/21 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/21 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota ens kerralla, että joo tollon olis vapaa hetki, että nähdään sillon sitten. Todennäköisesti ei hänelle käy.

Vierailija
7/21 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastaisin jotain "joo, täytyypä joskus sopia jotain" tms. ympäripyöreää.

Nykyään osalla Suomessakin on tuo amerikkalaistyylinen tapa sanoa noin vain kohteliaisuutena, ilman että tarkoittaa oikeasti että haluaa tavata.

Vierailija
8/21 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinäkään et ole ehdottanut mitään konkreettista? Meidän kuormittuneiden ihmisten elämä on juuri tuollaista. Todellakin olisi ihana nähdä, mutta elämä on niin täyttä ja on niin väsynyt, ettei jaksa kalenteroida.

Vierailija
9/21 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko ehdottanut itse jotakin konkreettista aikaa ja paikkaa? Mitä hän siihen vastasi? Vai oletko ihminen, jolle ensin toisen pitää sanoa, että olisi kiva nähdä, sitten toisen pitää ehdottaa aika ja paikka ja sinä olet vain mukana valuva välittäjä?

Vierailija
10/21 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oletko ehdottanut itse jotakin konkreettista aikaa ja paikkaa? Mitä hän siihen vastasi? Vai oletko ihminen, jolle ensin toisen pitää sanoa, että olisi kiva nähdä, sitten toisen pitää ehdottaa aika ja paikka ja sinä olet vain mukana valuva välittäjä?

Olen ehdottanut vaikka kuinka monta kertaa. Mutta koskaan ei käy. Ja tämä "ystävä" tosiaan laittaa jatkuvasti someen kaikki mahdolliset kahvilakäynnit muiden ystävien kanssa. Joten aikaa hänellä on.

Ap

Vierailija
11/21 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/21 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ehdottanut vaikka kuinka monta kertaa. Mutta koskaan ei käy. Ja tämä "ystävä" tosiaan laittaa jatkuvasti someen kaikki mahdolliset kahvilakäynnit muiden ystävien kanssa. Joten aikaa hänellä on.

Ap

Sittenhän tuo kuulostaa ikävä kyllä sille, ettei halua oikeasti viettää aikaa kanssasi mutta haluaa esittää kunnon ystävää. Itse heivasin tuollaisen "ystävän" hissukseen pois elämästä. En katkaissut välejä mitenkään dramaattisesti mutta emme ole tosiaan nähneet sen jälkeen kun viimeisen kerran yritin ehdottaa jotain tapaamista eikä yllättäen taaskaan käynyt.

Vierailija
13/21 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sittenhän tuo kuulostaa ikävä kyllä sille, ettei halua oikeasti viettää aikaa kanssasi mutta haluaa esittää kunnon ystävää. Itse heivasin tuollaisen "ystävän" hissukseen pois elämästä. En katkaissut välejä mitenkään dramaattisesti mutta emme ole tosiaan nähneet sen jälkeen kun viimeisen kerran yritin ehdottaa jotain tapaamista eikä yllättäen taaskaan käynyt.

Jep, näin se taitaa olla. Minulla on onneksi muitakin ystäviä, joten ei tämä ole niin dramaattista. Mutta on aika rasittavaa. Kävin juuri tältä vuodelta vanhoja viestiketjuja läpi ja niissä aina tuo sama viesti... pitää yrittää nähdä...

Vierailija
14/21 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että sopisko tässä kuukauden aikana? Mulle käy ilta-aikaan hyvin. Ehdota joku ilta, kun tiedät menoistasi.

Vierailija
15/21 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin yhdeltä kiireiseltä, laita mitkä päivät lähiviikkoina kävisi että meennää kahville?  Nyt en ole kuullut hänestä mitään, eli se siittä.  Muutoinkin olen "karsinut" asioita elämästäni paljon, menköön siis tämäkin.  Äitini aikoinaan käytti sanontaa "tyhjää saa pyytämättäkin":).

Vierailija
16/21 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on niin ettei "normaalit, maksetaan kumpikin omamme" kahvit riitä nykyään edes ystävyydessä.  Jos olisi varaa tarjota jotkin "brunssit" tms, vaikka vielä teatterilipuilla, a vot, johan aikaa löytyisi.

Vierailija
17/21 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jep, näin se taitaa olla. Minulla on onneksi muitakin ystäviä, joten ei tämä ole niin dramaattista. Mutta on aika rasittavaa. Kävin juuri tältä vuodelta vanhoja viestiketjuja läpi ja niissä aina tuo sama viesti... pitää yrittää nähdä...

Hän kuuluu siihen ihmistyyppiin, jonka puheita ei pidä ottaa täysin totena vaan joka haluaa esittää asiat haluamallaan tavalla. Siis vähän semmoinen kaveri, jolla on puheiden tasolla selvät tulevaisuuden visiot, mutta ne voivat muuttua jo seuraavalla viikolla milloin mistäkin mitättömästä syystä eikä hän todellisuudessa ole valmis näkemään vaivaa niiden toteuttamiseksi.

Vierailija
18/21 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin yhdeltä kiireiseltä, laita mitkä päivät lähiviikkoina kävisi että meennää kahville?  Nyt en ole kuullut hänestä mitään, eli se siittä.  Muutoinkin olen "karsinut" asioita elämästäni paljon, menköön siis tämäkin.  Äitini aikoinaan käytti sanontaa "tyhjää saa pyytämättäkin":).

Mulla on yksi kaveri joka itse aina kyselee että milloin nähtäis. Kun vastaan että mulle kävis esim. silloin ja silloin, mites sulle? niin hän laittaa vastauksena kuvakaappauksen omasta kalenteristaan, johon on merkitty kaikki mahdollinen salitreeneistä ja lenkeistä ja (kulloisenkin) miesystävän työvuoroista lähtien. Siitä sitten kai pitäisi osata itse valita sopiva päivä, koskaan hän ei itse ehdota mitään selkeää ajankohtaa, vaikka itse tosiaan ensin kyselee milloin nähtäisiin. En tiedä onko tuon kalenterin esittelyn tarkoitus jotenkin näyttää että katsopas kun olen näin kiireinen ihminen tms, mutta todella outoa on, kun laittaisi vaan itse ne päivät jolloin pääsee tapaamaan. Ja ei siis useinkaan saada sovittua tapaamista kun menee aina tuommoiseksi säätämiseksi. Vähän nyt ohis, mutta jotkut ei siis saa tosiaan mitenkään sanottua suoraan mikä päivä kävisi, en tiedä mistä johtuu.

Vierailija
19/21 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tein samoin. Olin sitä ennen 8kk yrittänyt häntä aktiivisesti nähdä. Laitoin viestiä ja ehdotin kaikkea. Aina vastaus oli ei. Lopulta viimeinen niitti oli, kun hän vastasi miehen valmistujaiskutsuun ettei jaksa tulla. Loukkaannuttiin verisesti, sillä valmistujaiset olivat pienet ja vain lähimmille. Eikä toinen jaksanut tulla. Perään hän laittoi vielä viestiä ja pyysi laittamaan viestiä, kun MEILLE sopisi nähdä. Vastasin hänelle ystävällisesti, että ois kiva nähdä ja pitää yrittää nähdä tässä joskus. Tarkoitin sitä, mutta en aio tehdä sen toteuttamiseksi mitään. Olen väsynyt ehdottamaan ja saamaan kielteisiä vastauksia joka kerta. Saa nähdä näemmekö enää koskaan. Hän ei itse koskaan ehdota tapaamista tai kutsu kylään. Tai kutsui viime heinäkuussa kahville, kun olin laittanut synttärionnittelut. Yllättäen en mennyt. Ei meitä sinne haluttu. Muuten kutsu ois tullut jo ennen onnitteluita. Epäilen ettei uutta kutsua enää tule. Tavallaan olen helpottunut. Meidän tapaamiset ovat olleet viime vuosina hyvin väkinäisiä. Meidän ystävyys on kai kuihtunut kokoon.

Vierailija
20/21 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sano ens kerralla että niinhän sä olet ehdottanutkin.