En tajua lantionpohjalihasten harjoituksia
Kauhean vaikeaa saada mitään tuntumaa koko juttuun, en edes tiedä olenko nyt tehnyt yhtään mitään vai en. Onkohan mulla vaan niin huonot ne lihakset?
Kommentit (19)
Näköjään. Nyt kuule Raimo Silakalle annetut ohjeet käyttöön: purista perseellä. Siitä aloitat. Kyllä sieltä jotain alkaa löytyä jossain vaiheessa.
Sama lihas kuin jos pidättäisit kesken kaiken pissatessa. Kokeile vaikka seuraavan kerran vessassa.
No onhan niitä sellaisia treenivälineitä, joissa on esim. "indikaattori", joka näyttää, kun teet oikein.
Mulle opetti äiti ne liikkeet jo yläasteikäisenä, eikö sulle äiti puhunut näistä?
Äiti siis sanoi, että näitä kannattaa tehdä niin elämä on mukavampaa eikä tule keski-ikäisenä pissa housuun.
Vierailija kirjoitti:
No onhan niitä sellaisia treenivälineitä, joissa on esim. "indikaattori", joka näyttää, kun teet oikein.
Sen nimi on mies :)
Mä voin olla indikaattori. Indikaattori sisään ja kerron tuntuuko kun puristat lihasta.
Ei ne oo vaikeita ollenkaan. Kokeile pissatessa pysäyttää virtsasuihku kesken kaiken, niin löydät oikeat lihakset. Myös miehet voivat harjoittaa lantionpohjan lihaksia. Estetään virtsainkontinenssi!
Mä ostin apteekista geishakuulat tms, ja en tiedä mikä mussa tai niissä on vika kun ei ne kyllä mitään harjoitusta ainakaan anna. Väärä koko tai jotain? Ennaltaehkäisevässä mielessä ostin.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin apteekista geishakuulat tms, ja en tiedä mikä mussa tai niissä on vika kun ei ne kyllä mitään harjoitusta ainakaan anna. Väärä koko tai jotain? Ennaltaehkäisevässä mielessä ostin.
Siis mistä tiedät, ettei anna harjoitusta? Siinähän sinulla on harjoitusta, kun pidät niitä sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä tiedät, ettei anna harjoitusta? Siinähän sinulla on harjoitusta, kun pidät niitä sisällä.
Kun ei niitä tarvitse mitenkään pitää. En ymmärrä, eikö niiden sisällä pysymiseen pitäisi aktiivisesti jännittää niitä lantionpohjanlihaksia?
Vierailija kirjoitti:
Mulle opetti äiti ne liikkeet jo yläasteikäisenä, eikö sulle äiti puhunut näistä?
Äiti siis sanoi, että näitä kannattaa tehdä niin elämä on mukavampaa eikä tule keski-ikäisenä pissa housuun.
Mun mutsi ei puhunut edes kuukautisista, saati jostain lantionpohjanlihaksista :(
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Minäkin kokeilin myös geisha-kuulia perinteisten harjoitusten lisäksi. Mutta ne vaan on siellä sisällä, ei tunnu miltään eikä putoa pois vaikka en yritä jännittää mitään lihaksia.
Vierailija kirjoitti:
Katselin tuollaisia, mutta oli niin kalliita etten raaskinut ostaa.
ap
Hei joku muukin 😅
Mä olen jo 4-kymppinen, kaksi lasta synnyttänyt, enkä lukuisista yrityksistä ja harjoitteista huolimatta tajua vieläkään, mitkä ovat lantionpohjalihakset.
Olen tullut jo siihen tulokseen, että mussa on jotain rakenteellista poikkeavuutta. Esim toi että en ole ikinä osannut pysäyttää virtsasuihkua. Muistan jo joskus mukulana, alle 10-vuotiaana, kun olin serkkuni kanssa vessassa ja hän pysäytteli virtsasuihkuaan pytyllä istuen. Yritin samaa, enkä osannut silloinkaan.
Noo, ei nyt vielä ainakaan mitään vakavaa virtsankarkailua ole esiintynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Minäkin kokeilin myös geisha-kuulia perinteisten harjoitusten lisäksi. Mutta ne vaan on siellä sisällä, ei tunnu miltään eikä putoa pois vaikka en yritä jännittää mitään lihaksia.
Sama homma. Varmaan pitää katsella jotain toista mallia, mulla nyt tämä https://www.yliopistonapteekki.fi/rfsu-geishakuula-hold-1-kpl-71506 ja aivan hyödytön, kai.
Vierailija kirjoitti:
Hei joku muukin 😅
Mä olen jo 4-kymppinen, kaksi lasta synnyttänyt, enkä lukuisista yrityksistä ja harjoitteista huolimatta tajua vieläkään, mitkä ovat lantionpohjalihakset.
Olen tullut jo siihen tulokseen, että mussa on jotain rakenteellista poikkeavuutta. Esim toi että en ole ikinä osannut pysäyttää virtsasuihkua. Muistan jo joskus mukulana, alle 10-vuotiaana, kun olin serkkuni kanssa vessassa ja hän pysäytteli virtsasuihkuaan pytyllä istuen. Yritin samaa, enkä osannut silloinkaan.
Noo, ei nyt vielä ainakaan mitään vakavaa virtsankarkailua ole esiintynyt.
Mielenkiintoista. Koska pidättelethän silloinkin, kun on hätä, mutta et pääse vielä pytylle. Tosiaan tuo virtsasuihkun pysäyttely ei saisi olla mikään "treenitapa", se ei tee hyvää, mutta sillä ne etsityt lihakset on hyvä tunnistaa.
Onhan niitä ihan fysioterapeuttejakin, joilla lp-lihasten kunnon voi käydä testaamassa, sieltä saa myös harjoitteluohjeet ja sitten tietyn ajan jälkeen voi käydä ihailemassa tuloksia. Ihan nopsaan muutos ei tietty tapahdu, mutta jo 3 kuukaudessa huomaa eron kyllä.
Virtsankarkailu uhkaa.