Liikkeen ovessa lappu "palaan pian", mitä mieltä olette?
Mitä ajatuksia herättää, kun menette vaikka kiskalle ja siinä onkin lappu että "palaan pian" ja ovi lukossa?
Kommentit (51)
Minä on yksityisyrittäjä ja käyn lounaalla lähellä olevassa ravintolassa. Laitan oveen lapun, jossa on tarkka aika, sillä koen sen kohteliaampana asiakkaita kohtaan. Esimerkiksi että olen lounaalla, palaan klo 12.30.
Minun tuttuni (parturikampaaja) lounaalle lähtiessään (asiakkaiden välissä) laittaa lapun esim. "Olen lounaalla, palaan klo 12.30" ja mun mielestä tuo on hyvä, ei mikään epämääräinen "hetken kuluttua".. :)
Näin luki juuri viime viikolla parturin ovessa. Vein pojan toiseen parturiin, ei todellakaan jääty odottamaan.
On se myyjäkin vain ihminen. Kuvitelkaa olevanne yksin vuorossa ja kamala ripulikohtaus yllättää? Paskotteko housuun ja hymyssä suin jatkatte asiakkaden palvelua vai laitatteko lapun ovelle siksi aikaa kun menette vessaan?
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 10:51"]
No eihän tuo kauhean kiva ole jos firman pitäisi olla auki. Odottelisin muutaman minuutin ja lähtisin pois.
Jos joudun tuollaisen lapun laittamaan oman firmani oveen, niin kirjoitan siihen kellonajan koska palaan ja pidän siitä kiinni. "Pian" kun on niin erilainen käsite eri ihmisille, toisille se on minuutti, toisille tunti. Eikä voi edes tietää koska se "pian" on alkanut.
[/quote]
Itse olin töissä pari vuotta kioskintapaisessa ainoana työntekijänä. Jouduin laittamaan ovet lukkoon aina käydessäni vessassa, jottei kassa sillä aikaa häviäisi. On aika mahdotonta kirjoittaa lappu oveen, jossa ilmoittaisin tarkan kellon ajan milloin ovi avataan. Palaan pian, klo 11.44 tai Suljettu 11.39-11.44. Kun lappua oveen laittaessani tulisikin asiakas, palvelisin hänet ensin ja tekisin uuden lapun palaan 11.50.
Kyllä palaan pian tarkoittaa alle 10 minuuttia. Myyjä on tosiaan joko vessassa tai esim. apteekissa hakemassa buranaa.
Jos myyjä on ruokatauolla, silloin hän toki laittaa toisenlaisen lapun.
[/quote]
Mitä jos ajateltaisiinkin sitä asiakasta eikä myyjää itseään? Se "palaan pian" ei oikeasti kerro mitään ja pahimmillaan asiakas tosiaan lähtee meneen kun hänellä ei ole mitään käryä että koska tämä takaisin palaaminen toteutuu. Se "pian" kun on aika häilyvä käsite eri ihmisillä ja mistäs se asiakas sen tietää että oletko vessassa vai kilometrin päässä lounaalla. Mutta jos tulet paikalle 12.21 ja ovessa lukee "pian" niin milloin se sitten on? Mä henkilökohtaisesti jäisin odottamaan, jos ovessa lukisi 12.25, mutta en jäisi jos lukee "pian".
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 12:19"]
On se myyjäkin vain ihminen. Kuvitelkaa olevanne yksin vuorossa ja kamala ripulikohtaus yllättää? Paskotteko housuun ja hymyssä suin jatkatte asiakkaden palvelua vai laitatteko lapun ovelle siksi aikaa kun menette vessaan?
[/quote]
Laitan oveen lapun ja palaamisajan esim. 10 minuutin päähän.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 05:31"]
"No onpahan sentään jättänyt lapun, pitänee tulla kohta takaisin, polttaa odottaessa tupakka, tai mennä viereiseen putiikkiin hoitamaan ostokset." Jos siihen oveen laittaisi lapun, että olen poissa klo 10:00-10:15, olisi oven takana jo 10:10 koputtelemassa porukkaa, ja auta armias jos vahingossa avaatkin oven vasta 10:16 saati 10:17, niin varmasti tulee noottia asiakkailta myöhästymisestä. Nimimerkillä kokemusta on. Siksi mielummin tuo ympäripyöreä 'palaan pian'. :)
[/quote]
tai sitten laittaa lapun 5-7 min yläkanttiin :)
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 10:51"]
No eihän tuo kauhean kiva ole jos firman pitäisi olla auki. Odottelisin muutaman minuutin ja lähtisin pois.
Jos joudun tuollaisen lapun laittamaan oman firmani oveen, niin kirjoitan siihen kellonajan koska palaan ja pidän siitä kiinni. "Pian" kun on niin erilainen käsite eri ihmisille, toisille se on minuutti, toisille tunti. Eikä voi edes tietää koska se "pian" on alkanut.
[/quote]
Itse olin töissä pari vuotta kioskintapaisessa ainoana työntekijänä. Jouduin laittamaan ovet lukkoon aina käydessäni vessassa, jottei kassa sillä aikaa häviäisi. On aika mahdotonta kirjoittaa lappu oveen, jossa ilmoittaisin tarkan kellon ajan milloin ovi avataan. Palaan pian, klo 11.44 tai Suljettu 11.39-11.44. Kun lappua oveen laittaessani tulisikin asiakas, palvelisin hänet ensin ja tekisin uuden lapun palaan 11.50.
Kyllä palaan pian tarkoittaa alle 10 minuuttia. Myyjä on tosiaan joko vessassa tai esim. apteekissa hakemassa buranaa.
Jos myyjä on ruokatauolla, silloin hän toki laittaa toisenlaisen lapun.