Liikkeen ovessa lappu "palaan pian", mitä mieltä olette?
Mitä ajatuksia herättää, kun menette vaikka kiskalle ja siinä onkin lappu että "palaan pian" ja ovi lukossa?
Kommentit (51)
Samaa mieltä: pitää olla kellonaika milloin palaa, muuten en jää odottamaan!
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 04:06"]
"Mitä tuo pian tarkoittaa? Heti, 5min, 10 min vai ikuisuuden? Kannattaakohan jäädä odottamaan? Taidan hoitaa muut asiat ensin. Niin mun tyypillistä tuuria. Missähän myyjä on? Pissalla? On se aika hankalaa, kun on yksin töissä. Pakkohan sitä on välillä pissalla käydä. Tai enhän minäkään aina töissä pissalla käy. Pitääkin muistaa juoda enemmän. Ja syödä terveellisemmin. Miksiköhän minä olen ollut viime aikoina niin väsynyt? Mitä muita asioita mun pitikää hoitaa? Pitäisi pitää töistä vapaapäivä niin kerrankin olisi aikaa hoitaa asioita ihan rauhassa. Kiva pusero tossa ikkunassa. Jaksaisikohan sovittaa?.....
[/quote]
Jeesusksenkin piti palata pian ja sitä on vettattu pari vuosituhatta.
Mä ajattelen, että kun MÄ olen niin tärkeä ei myyjän tarvitse pissiä. Kasvattakoon hehtorakon, sillä Mä oon aina Mä ja Mulle!
Ajattelen, että myyjä on yksin töissä ja tuli joku pakollinen meno. Olin aiemmin myös vastaavasti yksin pitämässä putiikkia pystyssä, eli jos oli pakko lähteä esimerkiksi asiakkaalle toimittamaan tavarat poikkeuksellisesti kesken päivän tai vain halusin käydä pissalla, piti jättää lappu milloin tulen paikalle. Minusta on hyvä jos lapussa lukee puhelinnumero josta tavoittaa jos on pitempään pois tai ainakin kellonaika milloin on takaisin.
Ajattelen, että pitää lakisääteistä taukoaan tai sitten on paskahätä yllättänyt ja käynyt niin hyvä tuuri, että on voinut laittaa lapun oveen.
Tietysti, jos on kyseessä joku liike, jonka palveluksia olisin tarvinnut niin harmittaa, mutta toisaalta hyvä työntekijälle, jos ei tarvitse ilman taukoja työskennellä.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 05:24"]
- on ruoka/vessa/röökitauolla, en jää odottamaan - avoin kutsu piripäille tulla ryöstämään kassa, sillä myyjä on ilmeisesti yksin töissä
[/quote]
Röökille voi mennä laittamatta liikkeen ovia lukkoon mutta on vaikeampaa myydä makaroonilaatikkoa suussa mutustaen tai palvella jotakuta, kun on just kerinnyt vessaan ja housut kintuissa.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 04:06"]"Mitä tuo pian tarkoittaa? Heti, 5min, 10 min vai ikuisuuden? Kannattaakohan jäädä odottamaan? Taidan hoitaa muut asiat ensin. Niin mun tyypillistä tuuria. Missähän myyjä on? Pissalla? On se aika hankalaa, kun on yksin töissä. Pakkohan sitä on välillä pissalla käydä. Tai enhän minäkään aina töissä pissalla käy. Pitääkin muistaa juoda enemmän. Ja syödä terveellisemmin. Miksiköhän minä olen ollut viime aikoina niin väsynyt? Mitä muita asioita mun pitikää hoitaa? Pitäisi pitää töistä vapaapäivä niin kerrankin olisi aikaa hoitaa asioita ihan rauhassa. Kiva pusero tossa ikkunassa. Jaksaisikohan sovittaa?.....
[/quote]
Mä oisin voinu kirjoittaa tän! Mies kun kysyy, mitä mietin, niin joskus kysyn, et haluutko tosiaan tietää, koska vastaus on kuitenkin tällainen romaani :) Ei voi ajatella vaan yhtä asiaa tai vaihtoehtoisesti rönsyilee tällaiseksi stooriksi. Heh.
Meilläpä oli kotikylän valokuvaamon ovessa lappu: "Olen USAssa, palaan 2 viikon päästä".
No eihän tuo kauhean kiva ole jos firman pitäisi olla auki. Odottelisin muutaman minuutin ja lähtisin pois.
Jos joudun tuollaisen lapun laittamaan oman firmani oveen, niin kirjoitan siihen kellonajan koska palaan ja pidän siitä kiinni. "Pian" kun on niin erilainen käsite eri ihmisille, toisille se on minuutti, toisille tunti. Eikä voi edes tietää koska se "pian" on alkanut.
Harmittelen ja lähden pois. Etsin toisen vastaavan kaupan. Suututtaa, varsinkin jos tulin sille seudulle vain tuon kaupan takia. Jos ovessa mainitaan kellonaika, jolloin ovi on taas auki, sitten voisin ajatella, että odottelen, jos myyjä palaa ihan parin minuutin päästä.
Myyjä on WC:ssä.Onhan hänelläkin oikeus vessa-asiointiin. Voi olla kakalla tai pissalla.
T myyjä joka yksin töissä kaupassa,ja jolla chrohnin tauti, eli sitä vessakäyntiä varten laitan lapun oveen.
Vaikka myyjä palaisi pian, minä en jää odottamaan enkä myöskään palaa uudestaan ainakaan siinä tapauksessa, jos haluamani ostos on saatavissa jostain muualtakin.
Mun mielestä ei kannatakkaan laittaa niin niukkaa tuloaikaa. Lisää lupaamaansa aikaan reilusti tressivaraa. Ei asiakas tiedä milloin on lähtenyt. Alueella missä aikoinaan asuin, ei ollut viereistä liikettä. Seuraavaan palvelupaikkaan olisi pitänyt mennä bussilla. Ei mulla ainakaan ollu lippua mukana kun piipahdin kioskilla. Kaikkeen tottuu, jopa huonoon palveluun joten bussilippu ym. vaatevarustus olikin useimmiten kunnossa varmuuden vuoksi jos kiskalla olisi lappu "tulen pian"
Aikaisempi mielipide nrolla 13