Voiko 45-vuotiaana jo luottaa siihen, että ei tule raskaaksi
Kommentit (33)
Ellei muita raskauksia ole ollut niin tuskin tulet luonnollisella tavalla enää raskaaksi.
Älkää riskeeratko. Eikös kuukautiset ole merkki
Ei automaattisest vielä kannata luottaa. Ehkä kannattaa käydä gynellä tseukkauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Voi, koska tuskin kukaan normaali mies haluaa nussia niin vanhaa naista.
Minä tulin 48-vuotiaana raskaaksi, kun katsoin kuvaa Blind Channelista.
Jos on mies, niin voi... Mutta jos tuon ikäisellä naisella kuukautiset on olleet viimeisen vuoden (tai pitempään) yhtäjaksoisesti spontaanisti poissa, niin sitten voi jo aika varmasti luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on mies, niin voi... Mutta jos tuon ikäisellä naisella kuukautiset on olleet viimeisen vuoden (tai pitempään) yhtäjaksoisesti spontaanisti poissa, niin sitten voi jo aika varmasti luottaa.
Aika harvinaista tuon ikäisellä, että kuukautiset olisivat loppuneet, mutta mahdollista toki. Yleensä menopaussi tulee päälle 50-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Ellei muita raskauksia ole ollut niin tuskin tulet luonnollisella tavalla enää raskaaksi.
Kun oma kuopukseni syntyi, huonetoverina oli esikoistaan synnyttämässä ollut 50 täyttänyt nainen. Lapsi oli ollut täydellinen yllätys, gynekologille oli mennyt valittamaan pahoja vaihdevuosivaivojaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei automaattisest vielä kannata luottaa. Ehkä kannattaa käydä gynellä tseukkauksessa.
Sitä gyneä tarjotaan tällä palstalla joka ratkaisuksi, mutta yksinkertaisuudessaan: jos tulee kuukautiset, voi tulla raskaaksi.
Ei se pelkkä ikä suojele.
Raskaaksi voi tulla, mutta myös keskenmenojen ja komplikaatioiden riski on olemassa. Itsellä on kaksi hyvin mennyttä raskautta, joten kierukka on paikallaan niin kauan kuin käyttöpäiviä riittää koska en halua rasittaa elimistöäni keskenmenolla, tuulimunasta tai kehitysvammaisesta sikiöstä puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, koska tuskin kukaan normaali mies haluaa nussia niin vanhaa naista.
Olin juuri sanomassa ihan samaa eli alottaja voi olla huoleti. Tuon ikäinen kurttu ei kelpaa enää edes puliukolle:)
Hyvä tietää! Nyt täytyykin n*ssia kuin pieni eläin, kuten tietää että 5 kk päästä se loppuu.
N44.
Niin kauan kuin on kuukautiset on teoreettinen mahdollisuus tulla raskaaksi. Kuitenkin kuukautiset eivät kerro munasolujen tilanteesta onko niitä ja toimivatko ja voiko muu osa elimistöä viedä raskautta loppuun.
Kun on edellisiä raskauksia on seuraavan raskauden mahdollusuus suurempi sillä elimustö on jo tavallaan käynnistetty mahdollisen raskauden alkamiseen. Ellei edellisiä raskauksia ole niin raskaaksi tulo on hankalampaa. Tähän pohjautuu esimerkiksi se kuinka keskenmenon jälkeen on helpompaa tulla raskaaksi kuin ennen sitä.
Niin kauan kun on kuukautiset ja hormonitoiminta pelaa niin voi tulla raskaaksi ja se on vielä yksilöllistä eli ei ole mitään ikärajaa, milloin ei tarvitse ehkäisyä. Ihmettelen tätä tietämättömyyttä, netti on käytössä.
Ja hyvä ehkäisy on laittaa jalat ristiin tai paeta, jos mies yrittää lähestyä.
Hedelmällisyys loppuu käytännössä jo ennen kuin kuukautiset loppuvat. Mutta yksilöön eivät päde yleissäännöt, joten varoisin, jos ei halua raskautua. Itse olen 42-vuotta enkä ole käyttänyt vuoteen mitään ehkäisyä, koska raskaus ei olisi katastrofi. Ei ole kuitenkaan mitään tapahtunut. Minulla on kaksi täysi-ikäisyyttä hipovaa lasta jo ennestään ja parikymppisenä raskauduin käytännössä heti kun jätin ehkäisyn.
Ei. Itse kävin 48v ikäisenä gynellä ja hän totesi, että "ihan normaali ovulaatio kehittymässä, jatketaan varmaankin ehkäisyä?" Nyt, kaksi vuotta myöhemmin, edelleen ihan säännöllinen kierto ilman mitään välivuotoja tms.
Ei