Sijaisäiti kantaa lasta kantorepussa? Outoa minusta
Tiedän että yhdellä vanhalla yläastetutulla on sijoituslapsi, omiakin ymmärtääkseni mutta ovat jo paljon vanhempia. Tänään näin kun tuo tyyppi kantoi sitä sijoituslasta kantorepussa etupuolella. Jotenkin vähän kummallista minusta, kun eihän se ole sen oma lapsi eikä siitä ole tarkoitus sellaista tehdä, se ei siis ole mikään adoptoitu. En mä ainakaan tykkäisi sijaislapsen biologisena vanhempana, jos joku hoitaisi mun lasta noin läheisellä tavalla...
Kommentit (50)
Et varmaan tykkäisi olla se lapsikaan, joka ei saa omalta biologiselta äidiltä hoitoa ja huolenpitoa rakkaudella eikä saisi läheisen hoitajan/sijoitusäidinkään tarjota lämpöä ja läheisyyttä.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:11"]
Eikö se ole juuri tarkoitus tarjota hoivaa lapselle?
[/quote]
Hoiva on mun mielestä eri asia kuin tollanen läheisyys/hellyys :s En mä sijaislasta pusuttelisikaan, tai ottaisi viereen nukkumaan.
Ap, et ole tainnut ymmärtää lainkaan millaista hoitoa ja hoivaa mahdollisesti laiminlyöty lapsi tarvitsee, onneksi ystäväsi tietää mitä tekee.
Biologisena vanhempana sun mielipiteelläsi ei olisi väliä, koska todennäköisesti olisit kussut vanhemmuutesi aika pahasti mikäli sijoitukseen olisi päädytty
T. Viinipäissään oleva ls-sos.tt
No miten läheistä hoitoa on yhdessä saunassa käynti, vaipan vaihto, iltasadun lukeminen ja suukottelu unille?
Minun vanhemmilla on sijaislapsia useampikin kappale, rakastan heitä kuin omia sisaruksia. Suoraan synnäriltä ovat meille tulleet ja ihan yhtä perhettä ollaan. Käyvät tietysti tapaamassa biologisia vanhempiaan säännöllisesti.
T.20v
Ööö.. siis sen pienen lapsen pitäisi pärjätä kokonaan ilman läheisyyttä mahdollisesti vuosia tai pysyvästi, ettei vaan äidille tulisi paha mieli?? Haloo! Mieti nyt vähän
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:11"]
[/quote]
Hoiva on mun mielestä eri asia kuin tollanen läheisyys/hellyys :s En mä sijaislasta pusuttelisikaan, tai ottaisi viereen nukkumaan.
[/quote]
Mikset? Olisko se niinkuin lapsipuolen asemassa.
Et taida ap olla ensimmäisiä jotka sijaisvanhemmaksi hyväksyttäisiin. Ei ole kyse mekaanisesta hoidosta vaan sijaisÄITINÄ tai -ISÄNÄ olosta. Ei minään karjankasvattajana.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:15"]
No miten läheistä hoitoa on yhdessä saunassa käynti, vaipan vaihto, iltasadun lukeminen ja suukottelu unille? Minun vanhemmilla on sijaislapsia useampikin kappale, rakastan heitä kuin omia sisaruksia. Suoraan synnäriltä ovat meille tulleet ja ihan yhtä perhettä ollaan. Käyvät tietysti tapaamassa biologisia vanhempiaan säännöllisesti. T.20v
[/quote]Tää aphan nimenomaan ei suukottelisi sijaislapsia :(
Haluaisiko ap, että oma lapsi sijoitetuksi joutuessaan saisi kylmää ja kolkkoa, tunteetonta kohtelua? Ap:lla ei itseasiassa varmaankaan edes ole lasta. Eikait kukaan vanhempi voi ajatella noin.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:15"]
No miten läheistä hoitoa on yhdessä saunassa käynti, vaipan vaihto, iltasadun lukeminen ja suukottelu unille? Minun vanhemmilla on sijaislapsia useampikin kappale, rakastan heitä kuin omia sisaruksia. Suoraan synnäriltä ovat meille tulleet ja ihan yhtä perhettä ollaan. Käyvät tietysti tapaamassa biologisia vanhempiaan säännöllisesti. T.20v
[/quote]Tää aphan nimenomaan ei suukottelisi sijaislapsia :(
[/quote]
Niinhän se sanoi, minusta tuo on ihan normaalia tuossa työssä, niistä pitää huolehtia ihan samalla lailla kuin omistaan. Minua "siskoni" ei kutsu etunimeltä laisinkaan kuten toisia biologisia sisaruksiani, hänelle olen aina sisko :). Miten paljon ylipäätään mahtaa loukata että oma lapsi annetaan toiseen perheeseen hoidettavaksi ja kutsuu toisia isäksi ja äidiksi?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:11"]
[/quote]
[/quote] Oletko ihan terve? Minkä ikäinen olet?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:13"]
[/quote]
[/quote]
Sen takia onneksi sä et saakaan toimia sijaisäitinä.
Muistatteko sen vanhan kokeen jossa apinavauva otettiin emoltaan pois? Sillä oli pehmeä ja lämmin keinoemo jolta ei saanut ruokaa ja toinen kova ja kylmä jolla oli tuttipullo josta poikanen sai maitoa. Apinanpoikanen meni aina sen pehmeän syliin ja kurotti niin että ylettyi imemään kylmiksen käsissä olevasta pullosta. Ohmisenkin perustarve on saada läheisyyttä ja lämpöä. On huomattu että pieni lapsi sairastuu ja voi jopa kuolla läheisyyden ja hellyyden puutteesta.
Vieläkö sinusta ap on outoa kanta mitä tahansa lasta rintarepusa?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:13"]
[/quote]
[/quote]
Miksi et? Olen minäkin kantanut ystäväni lasta kantorepussa ja olen lasta suukotellutkin( poskelle).
Oletpa sinä rajoittunut :( Hyvähän se on, jos kykenee antamaan PALJON läheisyyttä lapselle, joka ei sitä ehkä ole saanut.
Voi pojat, mä olen kantanut perhepäivähoitajana hoitolasta kantorepussa. Vanhempien toiveesta! OMG!
Avaisitko ap tuota logiikkaasi? Miten sitä sijaisladta pitäisi hoitaa?