Lantiopohjalihasten jumppa.
Onko joku oikeasti huomannut eron jumpatessaan aktiivisesti? Millaisia sarjoja teitte ja kuinka usein? ja miten olette konkreettisesti huomannut eron?
Mulla synnytyksen jäljiltä ollut virtsankarkailua ja olen yrittänyt treenalla mutta en kyllä huomaa mitää eroa.
Kommentit (7)
Minä aloin treenaamaan noin 1kk synnytyksen jälkeen. Ensin ihan vain jännittämällä lihaksia hetkeksi ja löysäämällä. Suurinpiirtein 10 toistoa tein kolme kertaa päivässä.
Sitten otin pallot käyttöön. Niitä pidin noin kolme tuntia päivässä, samaan aikaan yleensä jumppasin +siivosin.
Sitten otin mukaan sellaiset pallot jotka laitetaan sisään juoksulenkin ajaksi.
Minulla ei ole ollut virtsankarkailua tai muutakaan oireita, ihan seksuaalisessa mielessä olen treenaillut.
Alkuun huomasinesim että kun palloja veti ulos niin en saanut lihaksia jännittämällä paljoa pistettyä vastaan vaan aika helposti silti sai ne vedettyä ulos. Myöskään ilman palloja lihaksia jännittäessä en periaatteessa tuntenut oliko lihakset jännityynenä vai ei.
Nyt 3kk treenaamisen jälkeen tunnen lihasten jännittämisen hyvin ja koko emätin ns. pumppaa. Myöskään palloja en saa enään vedettyä kovallakaan voimalla vetäessä ulos, kun jännitän samaan aikaan lihaksia.
Ja turha varmaan edes sanoa kuinka paljon mies tuntee eroa. Selvähän se! Ja omat orgasmit ovat parantuneet!
Muuta en osaa sanoa enkä tiedä kuinka nopeasti treenamisen täytyisi vaikuttaa virtsan karkailuun..
Tsemppiä! :)
Palloja suosittelen. Ilman niitä voi olla vaikea löytää oikeita lihaksia.
Fysioterapeutilla (lantionpohjan toimintahäiriöihin erikoistuneella) voi käydä hankkimassa henkilökohtaiset ohjeet ja saada varmuuden, että treenaa oikein. Mielestäni jumpan hyödyistä on jo tieteellistä näyttöäkin, mutta en tiedä tutkimuksista enempää. Eli siis jatka vaan. Vaikeahan se on sanoa, mikä tilanne olisi ilman jumppaa, tai mikä se on 20 vuoden päästä, jos on tai ei ole harjoitellut.
Esimerkiksi virtsankarkailu naisilla johtuu huonoista lihaksista. Kyllä niitä ois hyvä treenailla.
6: mahtavaa, ehdin jo unohtaa mitä ap kirjoitti.. Mutta kertokaapa minkälaisia palloja jne olette käyttäneet? Olis tarkoitus hankkia.
Mä ostin aikoinaan smartballsit. Niillä taitaa olla nykyään joku toinen nimi. Ne on ainakin laadukkaat ja pinta kauttaaltaan silikonia, ei ole siis mitään pöpöjä keräävää narua tai muuta mitä halpiksissa usein on. Ei nuo smartballsitkaan silti mitkään kalliit olleet, taisivat lähteä alle parilla kympillä.
Up