Hoitaja, KERRO REHELLISESTI miten elämä muuttuisi, jos saisit 1 500 euron palkankorotuksen?
Sellainen 1000 €/kk ylimääräistä "shoppailurahaa."
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Totuus on se, että eivät tekisi työtään yhtään sen laadukkaammin, tehokkaammin ja paremmin kuin aiemminkaan. Raha ei tuo jaksamista, osaamista ja moraalia!
Kuitenkin johtavissa asemissa bonusrahat koetaan hyväksi tavaksi kannustaa parempaan työsuoritukseen.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin mulle ja lapsille oman asunnon.
Ei tarvis kituuttaa vuokralla ja sitäkin rahoittaa asumistuella.T.lh 3 lasta, vuokra 900
asumisuki 700e
Vierailija kirjoitti:
Palkka on kyllä niin suhteellinen käsite - tiedän kavereita joilla nettopalkka on 3500, ja kipuilevat että raha ei riitä, ja sitten esim minä netto 2100, rahat riittää, enkä koe edes eläväni erityisen puutteessa. Toki joudun elämään rahan suhteen suunnitelmataloudessa, mutta taloudellisesti kaikki on ok.
Tosin avioeron myötä pääsin velattomaan asuntoon, josta maksan vastiketta 400, helpottaa jonkinverran asiaa
vuokralla asuessa saisit asumistukea
Tulisi olo, että työtäni arvostettaisiin, ja se motivoisi lisää käymään töissä =) Tottakai raha kannustaa, turha kenenkään kiistää. Vaikka kuinka ollaan kutsumushommassa.
Kyllähän se kieltämättä motivoisi etsimään jatkossakin alalta töitä (tällä hetkellä mietin uuden alan opiskelua).
Mielestäni palkka kertoo arvostuksesta.
Minä suunnittelen tietokoneen korjaus toiminimeä sittenkuntää paskapöly tasaantuu.
Todennäköisesti omaan tulevaan työ autoon pistäisin rahaa ja tarpeellisiin työvälineisiin.
Meinaan tarjota tietokoneiden kuljetuksia lisäpalveluna.
Käyn hakemassa ja tuomassa koneet, mutta alkuvaiheessa pitänee asiakkaiden vielä tuoda itse kunnes mulla varaa laajentaa.
En aio ottaa myrk kyä, jotenka mulla on tulevaisuus auki.
Vierailija kirjoitti:
Totuus on se, että eivät tekisi työtään yhtään sen laadukkaammin, tehokkaammin ja paremmin kuin aiemminkaan. Raha ei tuo jaksamista, osaamista ja moraalia!
Raha tuo kyllä motivaatiota ja sitä kautta varmasti myös parantaa jaksamista. Osaamista ja moraalia pitäisi olla ihan muutenkin.
On taas typerän oloista keskustelua. Hoitajille lisää palkkaa, raha ei ole indigaattori, joka lisää laatua. Ei palkkaa voi mekaanisesti nostaa, mikäli vastuut eivät kasva samassa suhteessa. Itse saan palkkaa sen mukaan miten vastuut ovat lisääntyneet, vaativuustaso noussut tai työnkuva oleellisesti vaikeutunut. Se on oikea tapa ja peruste maksaa palkkaa, eikä huutoäänestys, kenellä on korkein oktaavi.
Vierailija kirjoitti:
Minä maksoin joskus vuokraa ”luonnossa”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä maksoin joskus vuokraa ”luonnossa”
Miten jouduit tähän tilanteeseen, oliko mitään muuta vaihtoehtoa. Jäikö siitä trauma?
Kadutko ?
Onhan tuo noin 13 000 euroa vuodessa lisää nettona, kun huomioidaan lomaraha.
Kymmenessä vuodessa 130 000 euroa. Kyllä tuollaisella rahalla shoppailisi.
Merkittävä lisä tulisi sitä kautta, että voisi vapautua vuokra-asumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta 1500€/kk jäisi käteen verojen jälkeen noin 800€, ei 1000€, sairaanhoitajien palkkatasolla.
Aika fakiiri olet kun tiedät kaikkien hoitajien henkilökohtaiset veroasiat.
Vierailija kirjoitti:
Työtahti olisi inhimmillisempi, kun suurempi palkka houkuttelisi lisää nuoria alalle ja ehkä myös osan ex-hoitajista takaisin.
0
Mä tulisin takaisin sairaanhoitajaksi paremmalla palkalla.
Ja tosiaan, ihan tavallista keskipalkkaisen ihmisen normaalia elämää eläisin.
Ei tonni niihin sh:n palkkoihin mitään luksus-elämää vielä toisi, enkä kaipaisikaan.
Nuoret kiinnostuisivat alasta ja saisin muutamassa vuodessa uusia työkavereita niin ettei aina tarvitsisi painaa vajaamiehityksellä. Yhtäkään kesäsijaista ei olla saatu, edes vakituisiin työsuhteisiin ei ollut enää hakijoita kun kaikki ovat jo töissä.
Menisi enemmän rahaa säästöön ja tulevan eläkkeen määrä huolestuttaisi vähän vähemmän. Nytkin teen jaksamiseni vuoksi vain 80% työaikaa, mutta tulen hyvin toimeen ja joka kuukausi menee rahaa syrjään.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia olette alunperin lähteneet opiskelemaan hoitajaksi? Ettekö muka tiennyt palkkatasoa silloin?
Minkä takia hyvätuloiset opiskelivat sitä alaa, jonka avulla pääsivät töihin, kun saatu palkka ei koskaan tunnu heille riittävän? Jos tulee palkankorotus, heti naristaan av:lla, kun verottaja vie siitä osan. Eivätkö he tienneet palkkataloa tai mitään verotuksesta? Ilmeisesti eivät. On ikuinen mysteeri, miksi hyviä töitä saavat tyhmät ihmiset.