Mihin tyhjentää huussi?
Talvi tulossa ja paskahuussi pitäisi tyhjentää kesän jäljiltä. Voinko skipata tuon tunkion läheiselle pellolle vai minne sen vien?
Kommentit (18)
ei mitään hätää,kaks koppaa kaljaa,ja paskat pihalle,pikku pierussa on ihan sama,missä se kasa on,sinnehän se maatuu,risua ja oksaa sun muuta sulppua päälle,ei se enää sitte haise,ai nii,kalkkia=´?
Jos sulla olisi muutama vaihtoastia, niin voisit pistää täyden astian jonnekin vuodeksi pariksi seisomaan ja sitten kipata maahan. Ja ottaa tyhjän astian huussiin.
Mä kaivan aina kuopan ja tyhjennän sinne, maata päälle.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Ja lämmitä sauna jo valmiiksi ja ota pari olutta. Tuon homman jälkeen on pakko saada vaatteet vaihtoon ja päästä saunaan peseytymään!
Onko ihmiset oikeesti näin uusavuttomia ettei tiedä miten ulkohuussi toimii? Tai no kompostoivia käymälöitähän ne nykyään on, tai ainakin pitäisi olla. Semmoisesta tulee melkein valmista multaa, ei edes haise tyhjätessä. Bakteerien vuoksi kuitenkin tuotos laitetaan noin vuodeksi jälkikompostoitumaan, jonka jälkeen se on käyttökelpoista tavaraa puutarhaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla olisi muutama vaihtoastia, niin voisit pistää täyden astian jonnekin vuodeksi pariksi seisomaan ja sitten kipata maahan. Ja ottaa tyhjän astian huussiin.
Tämähän on erinomainen ajatus. Miksi joku ehti tätäkin jo alapeukuttamaan?
Meillä on mölyävät mökkinaapurit, joka loma on rauha pilalla kiljuvien lasten ja möykkäävien vanhempien takia. Paskahuussin tyhjennykselle on siksi aina vakio-osoite tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Ja lämmitä sauna jo valmiiksi ja ota pari olutta. Tuon homman jälkeen on pakko saada vaatteet vaihtoon ja päästä saunaan peseytymään!
Miten ihmeessä sä sen patskasaavin tyhjäät jos vaatteet pitää vaihtaa ja heti on saunaan päästävä?? Ikinä en oo roiskinut saavin sisältöä päälleni sitä tyhjätessä, toki rönttätakki on yllä jonka saa ottaa sitte pois. Ja hanskat kädessä ja ihan käsien pesu riittänyt. En ole heti tuon jälkeen olusien kanssa saunaan kipaissut.
Kippaa naapurin postilaatikkoon ja loput naapurin roskikseen. Osan voit jättää heidän kuistille.
Jos haluat toimia oikein, niin kippaa jälkikompostoriin pariksi vuodeksi ja sitten loppusijoituspaikan valintasi on täysin vapaa.
Suoraan maahan hautaamalla rikot lakia.
Mikäli huussisi on sellainen, että kävijän tavara losahtaa
pöllönsilmästä suoraan maahan/ rittosenrakennelmaan, niin tämä huussityyppikin on nykyään laiton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhjennätkö jollain lasten hiekkalapiolla, itse tunkiolla istuen ja tavaraa viskoen?
Vittumaisen naapurin kaivoon. Sinne kippaa koko saavillisen sitä itseään niin saa kerrankin mitä ansaitsee!
pienpuhdistamot ovat tehdasvalmisteisia jäteveden käsittelylaitteita, joista käsitelty jätevesi johdetaan purkupaikkana toimivaan pintaveteen. Useimmiten purku tapahtuu maaperään imeyttämällä, ja suoraa johtamista vesistöihin vältetään.
Mä olen kipannut aina naapurin metsään. Naapurin metsänomistaja jopa kannustaa siihen, kun saa ilmaista lannoitetta kuusilleen. "Sinne vaan kippaat, niin kuuset kasvaa".
Jemmaan huussin sisällön housunlahkeisiin ompelemiini salataskuihin, joiden pohjassa olevasta reiästä karistelen tavaran vaivihkaa lahkeen kautta maahan kävelyteiden ja jalkakäytävien reunamille tai puistoihin.
Vierailija kirjoitti:
pienpuhdistamot ovat tehdasvalmisteisia jäteveden käsittelylaitteita, joista käsitelty jätevesi johdetaan purkupaikkana toimivaan pintaveteen. Useimmiten purku tapahtuu maaperään imeyttämällä, ja suoraa johtamista vesistöihin vältetään.
Ei ne sovi ulosteen käsittelyyn. Pienpuhdistamot on tarkoitettu harmaalle vedelle.
Kompostoriin, itsetehty laatikko kelpaa. Parin vuoden päästä tuon voi kipata kukkapenkkiin.