Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en saa asuntoa?

Vierailija
16.10.2014 |

Olen 20-vuotias nuori nainen ja olen etsinyt yksiötä. On tullut käytyä kymmenissä asuntonäytöissä ja ei vaan nappaa. Töissä käyn, tienaan noin 1000€ kuussa ja olen siisti, savuton, ei lemmikkejä. Yritän kysellä kysymyksiä näytöissä ja antaa hyvän vaikutelman itsestäni. Joko johtuu siitä että olen hyvin nuori tai että tähän aikaan vuodesta ei vaan saa asuntoja millään. Niin joo ja saisin asumistukeakin. Neuvoja?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No markkinoilla vaan on vähän ahdasta. Ei se vältämättä johdu kun huonosta tuurista.

sun kannattaa kuitenkin miettiä sitä, että ylensä vukranantaja etsii vuokralaiseksi mahdollisimman helppoa ja luotettavaa, siis köytännössä mahdollisimman itsensä kaltaista ihmistä. Ka ymmärtää vuokrasopimuksen vuokraehdot ja yleiset asumiskäytännöt mahdollisimman samalla tavoin kuin hän. Mieti siis, mitä ne sun kysymykset on. Osoittaako ne, että et tajua, mitä vuokranantaja jo on sulle jossain muodossa suullisesti tai kirjallisessti kertonut? Osoittaako ne, että näet vuokranantajan kapitalistipaskiaisena, jolta sun pitää kyniä kaikki mahdollinen iti? Osoittaako ne, että pelkäät vuokranantajan huijaavan sua ja varaudut siihen lakimiesarmeijan kanssa? Vai millaisen kuvan ne susta antaa?

Vierailija
2/7 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin Suomea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se nuoruus ja pienet tulot vaikuttaa. Oletko laittanut omaa ilmoitusta mihinkään nettisivuille tms?

Vierailija
4/7 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereelta, juuri tänään laitoin..

ap

Vierailija
5/7 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan hakenut VTS:n, VVO:n, Saton ja Yh-rakennuttajien asuntoja myös. Ja kaupungin. Itse olen saanut Tampereelta aina suht helposti asunnon, myös työttömänä ollessani. Yksiötä en ole hakenut koska mulla on lapsia. Yksiöt ovat varmaan tiukassa, niitä rakennetaan aivan liian vähän. Yksityiseltä en kyllä vuokraisi asuntoa kuin pakon edessä.

Vierailija
6/7 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut Pirkkalasta, Nokialta, Kangasalalta, Lempäälästä yms. Vai pelkästään Tampereelta? Itse olen 19v odotin uutta asuntoa Tampereelta miltein 2vuotta. Nyt onneksi laajensin vaihtoehtoja ja sain asunnon Pirkkalan suunnalta. Kannattaa soitella myös. Ja kai sinulla on luottotiedot kunnossa? Se vaikuttaa todella paljon jos VVO/VTS/YH-Kodeilta yms haet asuntoa. :) Tsemppiä! :)

Vierailija
7/7 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä, haluaisin kuitenkin muuttaa lähemmäksi työpaikkaani eli Tammelaan. Kun kuitenkin on rahaa asua alueella. En oikeen ole koskaan tykännyt mennä busseilla edes takas. Varsinkin kun teen yövuoroa ja ei ole kiva mennä bussilla aina öisin.. Ja luotot on kunnossa! Ja olen hakenut mutta kukaan ei vastaa tai mitään ei kuulu.. Voivoi, kai se joskus nappaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi