Miten loisesta eroon?
Pojan tyttökaveri 22v tulee meille silloin kun sattuu huvittamaan, ja poistuu kotiinsa sitten kun siltä tuntuu.
Poikani siis asuu meidän kanssa, ja käy vuorotyössä.
Tyttö saattaa syödä ja lutrata puolen tunnin suihkuja pari kertaa päivässä.
Päivät makaa sängyllä tai läsöttää sohvalla laittamatta tikkua ristiin.
En tarkoita, että koko ajan pitää mopin heilua, mutta minusta olisi varsin kohtuullista, että edes imuroisi lattiat, mutta ei tarvitse pelätä.
Samoin syödessä jättää leivänmurut pöydälle, edes niitä ei voi pyyhkiä.
Jos tulee viikonlopuksi, niin se on ok, mutta se, että se makaa täällä pari viikkoa syömassä tekemättä yhtään mitään ruokansa ja suihkujensa eteen menee minulla yli.
Vesi ei ole ihan halpaa, ja kun sen veden lämmität sähköllä, niin alkaa suomeksi sanottuna vituttamaan tuollainen lutraaminen, ja eipä tuo jääkaappikaan pyhällä hengellä täyty.
Taidan oikeasti kysyä, että mitäpä arvelet, milloin olisit kotona, jos nyt lähdet..
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 20:08"]
"Aika moni tajuaa ja haluaa jo tuossa iässä asua omillaan. Mun lapsi jo nyt 18 vuotiaana haluaa muuttaa pois ja ymmärrän sen ettei vanhempien nurkissa ole enää mukava olla."
-Se voi olla jossain kerrotalokorsussa olla tuollaista, että jos katsoo siitä ampuma-aukosta ulos, niin näkyy toinen vastaava ampuma-aukko, mutta tässäkin ok-talossa on asuin-neliöitä 185, niin kyllä tänne kolme ihmistä jotenkuten mahtuu.. -ap-
[/quote]
En nyt ihan kirjaimellisesti tarkoittanut tilaa/neliöitä missä olla, vaan, että ei ole kiva pyöriä vanhempien "nurkissa", eli haluaa jo itsenäistyä ja olla omassa kodissa. Tajuatko, että suurin osa noin vanhoista (ja nuoremmistakin) haluaa jo päästä huolehtimaan omista asioista ihan yksikseen, tekemään kotia ja olla siellä miten tahtoo, eikä vanhempien silmien alla, sori "silmien alla" ettet taas käsitä tätä tilanpuutteeksi. Mutta kukapa poika haluaisikaan tuollaisesta täysihoitolasta, paapomiskeskuksesta yhtään mihinkään lähteä, niinkuin teidän koti on. Toisaalta ihmettelen kuinka poikas viitsii/kehtaa vielä luuhata teidän "nurkissa", eikö mitään halua itsenäistymiseen ole tullut...
Sori vaan, vaikutat oikein perusanopilta: oma jälkeläinen saa olla miten mielii, mutta hänen kumppaniltaan vaaditaan pyytämättä työntekoa. Entä, jos sukupuolijakauma menisikin toisin päin, teillä kävisikin vävy?
Eihän sun poikasikaan tee mitään, jos ei erikseen käsketä!
Mikset laita niitä kotitöihin yhdessä? Ei kai teillä ole pintytty miesten ja naisten töihin. Varsinkin, kun niitä naistentöitä riittää joka päivä kaikille, mutta rankempia miesten hommia tehdään hyvinkin harvakseltaan.
Olipa kerran mulla anoppi ehdokas. Jos et tehnyt olit laiska. Jos teit, kaikki oli väärin. Sä et vissiin puhu tytölle mitään? Keskustele? No turha kuvitella että mikään muuttuu. Ja 23 asuu kotona!? Juu..asuu varmaan loppu elämän tolla passauksella!!
Voisit puhua suoraan ja ystävällisesti tilanteesta molempien kanssa. En ymmärrä mitä vaikeaa tuossa on. Itse olin nuorena ujo, enkä olisi uskaltanut alkaa vieraassa talossa siivoamaan eikä ollut kotona opetettu että niin pitäisi tehdä...
Ettet vaan olisi mustasukkainen kun poikasi on ihastunut? Varo ettei käy niin että kohta on välit poikki molempiin turhan draaman vuoksi, kyllä lapset osaa itse omat rakkaussuhteensa hoitaa;)
Miten joku pystyy asumaan kotona vielä 23 vuotiaana?! :D Kuulostaa kamalalta, itse lähdin kotoa neljä vuotta sitten kun olin sen 17.. En kyllä mistään hinnasta olisi asunut kotona sen pidempään :D
Mietin kuinka kauan tyttöystävä jaksaa katsella peräkammarin poikaa.
Muuta ap pienempään asuntoon ja anna nuorten jäädä asumaan taloa. Ne sitä enemmän tarvitsevat kuin sinä, kun alkavat pian tehdä lapsia.
Mitä tuo curling-juttu tarkoittaa?
Minä pääsin loisesta eroon ihan käräjäoikeuden ja avioerohakemuksen kautta. Tähän tapaukseen soveltaen monon kuva takalistoon ja soronoo.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:18"]
Siis miten ton ikäset asuu vielä vanhempiensa nurkissa?
[/quote]
Ihan hyvin. Nykyisin pankit haluavat 10-15% asunnon hinnasta säästöjä ennenkuin myöntävät asuntolainan. Nopeammin rahan saa kasaan asumalla ilmaiseksi lapsuudenkodissaan muutaman vuoden kuin asumalla vuokralla vieraalla.
Taitaa eukko pitää kynsin hampain pojasta kiinni ettei vaan jäisi yksin. Poika ei uskalla olla tyttöystävänsä luona kun äityli vetäisee sydäntäriipivän shownsa kun toinen yrittää lähteä.
Komppaan muita. Ajattelen itseni tuohon tilanteeseen tuossa iässä, jos poikaystävä ei tee mitään kotitöitä ja jättää astiat pöydälle niin ei olisi minullekaan tullut mieleen alkaa siivoamaan jälkiä. Ja toivottavasti tyttö ei alakkaan pojan jälkiä siivoamaan jo tässä vaiheessa. Mitä se on sitten kun muutetaan yhteen ja äiti on kotona opettanut, että mitään ei tarvi tehdä, kyllä nainen hoitaa?
Kuulostaa jotenkin oudolta kuviolta, että aikuinen ihminen lojuu seurustelukumppaninsa vanhempien kotona päivät pitkät. Ymmärtäisin ehkä hyvin nuorelta (alaikäiseltä tai alle kaksikymppiseltä) sen paremmin. Toisaalta ihan yhtä erikoista on se, että ap ei ilmeisesti vaadi pojaltaan samaa kuin hänen tyttöystävältään.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 20:04"]
"Miten muten, viettäväkö he aikaa tytön vanhempien luona?"
-Heh, ei todellakaan, poikani ei ole astunut heidän asuntoonsa tytön vanhempien kotona ollessa.
Tytön isä on poikani mukaan laatinut ihan omat sääntönsä, miten sillä tontilla käyttäydytään, mutta en rupea niitä tässä erittelemään, ja toisaalta nyt lähden muihin hommiin ja huominen menee töissä, eli en vastaile yhtään mitään ennen lauantaita.
Hyvää viikonloppua kaikille.
[/quote]
? Onko tämä provo vai joku täydellinen sosiaalinen idootti :D. Mene töihisi ja pysy siellä, ketään EI kiinnosta.
Apua. Ihan sama kuin jos lapsille tulisi kavereita, heidän pitäisi siivota keittiö mutta oman ei... eihän kukaan kehtaisi niin tehdä. Ei vierailta oleteta kotitöitä, jos omatkaan eivät tee... apua, onko tuollaisia sovinisteja oikeasti olemassa, kuuluuko tytön tehdä töitä koska on tyttö vai koska on vieras? Kuulostaa poikasi oikein curling-pojalta.
2