Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei kaikki hieman pihit ihmiset, kertokaa pienistä iloistanne

Pihihöpö
07.09.2021 |

Olen aina ollut aika pihi luonteeltani ja nautin kaikesta pienestäkin säästämisestä. Aina terveys edellä toki, eikä pihistelyni vaikuta negatiivisesti muihin ihmisiin.

Tuli vaan mieleen kun kävin koiran kanssa iltalenkillä ja parin eri talon portilla oli tarjolla omppuja otettavaksi. Otin kummankin talon omenakorista muutaman ja nyt iloitsen ilmaisista omenoista! Omaa puuta mulla ei ole ja rakastan kotimaisia omenoita, joten helpotan taakkaa mielelläni. Hassua miten näin pienestä tulee hyvä mieli.

Toinen pieni juttu mikä tulee mieleen on se, että firma tarjoaa kahvit ja teet työntekijöilleen. Täytyyhän se kupillinen kahvia ottaa kun ilmaiseksi saa. Juon kyllä kotonakin.

Kolmas mikä tuli mieleen. Meillä on kaksi pientä lasta ja saadaan aina välillä vaatetta nuoremmalle. Suurimmaksi osaksi oikein käyttökelpoisia vaatteita, ulkovaatteitakin! Oon näistä todella iloinen enkä ole tyylistä supertarkka (joku raja tietty), sillä mikäs sen suurempi menoerä kuin nopeasti kasvavan jätkänpätkän vaatteet.

Kertokaa toki muutkin näitä pieniä pihistelyn iloja!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaiken alennuksesta, vaikka olisi varaa normihintaankin. Vaatteet kirpputorilta ja ajan käytetyllä autolla, jota korjataan itse. Osat tilataan saksasta tai virosta monta kertaa edullisempaan hintaan. Suunnittelen paljon sisustusta ym eteenpäin ja katson mitä torissa on annetaan palstalla. Rakennustarvikkeita haemme Uudeltamaalta saakka purkua vastaan.

Hienointa on se kierrätys ja hävikin estäminen tässä tpiminnassa, vaikka päätavoite on pihistellä, jotta jää rahaa kaikkeen muuhun🤓

Vierailija
2/4 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina repussa ja takin taskussa muovipussi. Jos näen pullon tai tölkin maassa, otan talteen ja vien kauppaan. Luonto kiittää ja harrastuksesta saa muutaman ylimääräisen kympin vuodessa. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostelen todella vähän mitään ylimääräistä. Yleensä ostan ja maksan vain aivan pakolliset, eli asumiskulut, ruoan, lääkkeet.

Kun ostohalu iskee, mietin aina ensin, onko kyseessä oikeasti tarve vai vaan halu. Pelkän halun osaan sammuttaa jo vuosikymmenen harjoittelun tuloksena ilman mitään tuskia, ja iloitsen säästöstä. Silloin tällöin harvakseltaan (noin joka toinen kk) kyllä sallin jotain kivaa itselleni, eilen esimerkiksi ostin kirpputorilta aivan ihanan esineen 10 eurolla, jota en olisi tarvinut, mutta halusin.

Ilahduttava kirppiskierros oli sikälikin, että löysin "saa ottaa ilmaiseksi" - laatikosta kaksi vähänkäytettyä, sopivankokoista peruspuseroa itselleni.

Jokin aika sitten pengoin sieltä itselleni kahdet kesäkengät (ensi kesäksi).

Vaatteeni ostan muuten aina pelkästään kirppikseltä, enkä sieltäkään kuin tarpeeseen.

Vierailija
4/4 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkään kallimpien ostosten suunnitelu ja edullisimman/itselle sopivimman etsiminen. Juuri eilen ostin netistä n. 250e tuotteen, josta olisin näköjään paikallisessa kivijalkakaupassa maksamaan vähintään 300€. Sama tuote, eikä siihen kuulu mitään palveluita. Summa ei ole edes minulle suuri, mutta se säästön mielihyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi