Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei opi ikinä potalle, aaargh!

Vierailija
16.10.2014 |

Mikä neuvoksi, kun potalla käynti ei lähde sujumaan? Reilu 2v poika suostuu kyllä istumaan potalla, mutta ei vahingossakaan tee sinne mitään. Ei edes pissaa. Pottailu aloitettiin jo vuosi sitten. Välillä on pidetty taukoja ja odotettu, että lapsi olisi valmis. Nyt syksyn ajan pottailtu aktiivisesti. Istutan potalle aina ruuan jälkeen, mutta aina kuuluu "ei tuu". Yritän tarkkailla pojan kakkausmerkkejä ja kehoitan potalle. Sitten kun olen itse varattuna hetken, esim. tiskaamassa tai imettämässä vauvaa, poika käyttää tilannetta hyväkseen ja pian jo leijailee kakan haju nenään.. On kokeiltu lahjontaa (saa naksuja palkkioksi), ei taida ymmärtää vielä. Yhtenä päivänä annoin pojan olla ilman vaippaa ja housuja, tuloksena kakat ja pissat lastenhuoneen lattialla (itse imetin toisessa huoneessa). Kerhossa poika käy muiden lasten kanssa istumassa potalla, mutta ei sielläkään tee tarpeitaan pottaan.

Tuntuu, ettei tämä homma etene yhtään. Tällä menolla poika kulkee vaipoissa vielä koulussakin.. Mitä voisin tehdä toisin vai voinko tehdä mitään?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:01"]Meillä tyttö kategorisesti kieltäytyi tekemästä mitään pottaan tai pönttöön 2,5 -vuotiaaksi asti, vaikka vuotta aikaisemmin harjoittelu sujui hyvin. Sanoi, ettei pissaa pottaan. Jos annettiin olla ilman vaipaa, kävi itse hakemassa vaipan, kun tuli hätä tai pidätteli, kunnes vaipan antoi. Saattoi pidätellä koko päivän, mikä ei sekään ole kamalan terveellistä, joten sai vaippansa. Kukaan ei ainakaan tiedä, että potalla / pöntöllä olisi joskus tapahtunut jotain ikävää.

Eräänä päivänä 2,5,-vuotiaana ilmoitti, että hän haluaa nyt käydä potalla ja oli siitä lähtien päivä- ja yökuiva. Yhtään vahinkoa ei sen jälkeen tullut. Ehkä teidänkin poikanne päättää luopua vaipasta ennen kouluikää. Vielä on vähän aikaa odotella. ;)
[/quote]
Sama juttu. 2,5 vuotiaana lopetti vaipankäytön seinään ja alkoi käymään potalla. Vahinkoja toki tuli alkuun viikoittain, parin kk jälkeen harvemmin. Lapsi on valmis kun on valmis. Itse en alle kolmivuotiaan vaippailuista olisi huolissani.

Vierailija
22/25 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehkä meilläkin on parempi vaan antaa ajan vielä kulua :), meillä ei pönttöhomma toimi koska pelkää pönttöä, alkaa kauhuitkuhuuto jos siihen nostaa, varmaan pelkää että tippuu, supistajaa ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2,5-v poika vielä vaipoissa. Nykyään tekee osan pissoista pönttöön, pitkään kammoksui pottaa sekä pönttöä yli kaiken. Meillä auttoi päiväkodin mallioppiminen, sääntö että hammaspesut tehdään aamuin illoin wc-pöntöllä supistajan kanssa istuen sekä rankka lahjonta. Parempaan suuntaan mennään koko ajan, joskus on jopa mennyt oma-aloitteisesti pissalle.

Vierailija
24/25 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkkahousuja löytyy monia merkkejä esim Myllymuksut, ImseVimse, Tirsokas ym. Huutonetistä uusia ja käytettyjä, nettikaupoista, ebaystä (hae training pants), fb kirppareilta.

Vierailija
25/25 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ajan kulua. Ei ole vielä valmis. Mä en ole koskaan jaksanut tressata tuota. Otollisen ajan tultua olen ottanut vaipan pois ja siitä se on lähtenyt. Potta oli turha ja ostin pönttöön supistajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän