Tietääkö kukaan autoista jotain?
Tarvitsen apua!
Olen ajatellut yllättää mieheni ostamalla hänelle lahjaksi auton. Ollaan kuitenkin suhteellisen köyhiä, eli ihan käytettyä autoa ajattelin. Tiedän minkä auton hän haluaisi mutta mistä tietää onko myynnissä oleva auto varmasti hyvä? Mikä mittarilukema olisi esim. sinulle maksimi?
Tiedän, olen hieman avuton autojen suhteen mutta siksipä apua kaivattaisiin. Kiitos!
Kommentit (36)
Miksi miehellä ei ole omaa autoa? Jos hänellä ei ole varaa ostaa sitä, niin silloin hänellä ei ole vara ylläpitääkään sitä. Jos hän taas ei tarvitse autoa, niin sitten hän ei tarvitse lahja-autoakaan.
Kuvissa näyttää hyvälle, voortiksi paljon ajettu, jakohihna? Ei mainintaa onko kohta vaihto?
Kaverilla oli farmari ja siinä ei mitään kallista vikaa ollut ikinä.
Koeajolla pistä terävä kärkiset kengät ja kylmästi potkit helmojen alaosat takapyörien etupuolelta, ei kovaa mutta kuitenkin, jossain avoimella paikalla renkaat täysin linkkuun ja kokeilet eteen ja taakse vedättää molempiin suuntiin, murrokset ei saa rutista/runksaa.
Itse en tuollaista haluaisi, mutta jos muuhun ei ole rahaa ja jolloin pitää ajaa niin ennemmin voorti kuin mikään ranskis.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:40"]Ymmärrän toki huolenne. Ehkä lahjakortti olisi sitten järkevämpi. Olisi vaan niin kiva yllättää ihan konkreettisella lahjalla.
http://www.nettiauto.com/ford/focus/6750550 Toimiiko tämä linkki? Onko tuossa PALJON vikoja? Varmasti joitain kun käytetty mutta huolisitko itse moisen?
Ap
[/quote]
No ei sitä voi tietää pelkän kuvan ja noiden tietojen perusteella! Sinäkö koeajaisit, tutkisit tärkeimmät asiat? Onko miehellä nyt auto? Vakuutus? Bonuksia?
Huono idea, unohda. Eri asia jos ostaisit uuden auton..
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:40"]
Ymmärrän toki huolenne. Ehkä lahjakortti olisi sitten järkevämpi. Olisi vaan niin kiva yllättää ihan konkreettisella lahjalla.
http://www.nettiauto.com/ford/focus/6750550 Toimiiko tämä linkki? Onko tuossa PALJON vikoja? Varmasti joitain kun käytetty mutta huolisitko itse moisen?
Ap
[/quote]
Äkkiseltään näyttää ihan mukavalta, mutta pitäisi tietysti livenä nähdä. Onkohan miehesi miten tarkka moottorista? Monille miehille on tärkeää, että koneessa on edes jonkin verran potkua. Itse voisin 1,4l koneellakin suhata, kun olen pihi mieheksi, mutta monelle ei sellainen passaisi.
Osta sille fordin avaimenperä ja kiinnitä se lahjakortti siihen. Tuo on kuitenkin ilmeisesti teille sen verran iso hankinta, että parempi antaa miehen valita jos sinä et autoista ymmärrä mitään.
Onko hankinnan jälkeen vielä rahaa vakuutukseen, katsastukseen, bensaan, huoltoihin, renkaisiin, lasinpesunesteeseen, pyyhkijänsulkiin, polttimoihin, jääskrabaan.... lista on loputon :)
Mittarilukema on tuo mikä tuossa Fordissa mietityttää itseä, muuten ne on ihan OK menopelejä. Lisäksi jos ostat autoliikkeestä, niin niihin saa jonkin sortin takuun.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:40"]
Ymmärrän toki huolenne. Ehkä lahjakortti olisi sitten järkevämpi. Olisi vaan niin kiva yllättää ihan konkreettisella lahjalla.
Ap
[/quote]
Tuokin auto on reksiteröity 21.10.1999, vaikka sitä kaupitellaan vuosimallina 2000. Auto on siis rippikouluikäinen.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 11:16"]
Mittarilukema on tuo mikä tuossa Fordissa mietityttää itseä, muuten ne on ihan OK menopelejä. Lisäksi jos ostat autoliikkeestä, niin niihin saa jonkin sortin takuun.
[/quote]
Todennäköisesti mittarilukema on totta, kun on noin paljon. Hieman epärehellisempi myyjä olisi ottanut satatonnia pois.
Kettu mitä stereotypioita taas: ihan kun se ap:n mies jotain autoista ymmärtäisi. Jos ei sillä ole pienestä asti ollut moottorivehkeitä, niin on se neiti mikä ei niistä mitään ymmärrä. Vain siksi että on mies, pyh!
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 11:19"]
Tuokin auto on reksiteröity 21.10.1999, vaikka sitä kaupitellaan vuosimallina 2000.
[/quote]Aika monella automerkillä seuraavan vuosimallin autot tulevat tuotantoon heti kesälomien jälkeen, eli suunnilleen elokuun alusta. Siten lokakuussa 1999 rekisteröity on usein jo 2000 vuoden mallia.
Mittarilukema sinänsä kertoo auton kunnosta tosi vähän.
Ja naiset itkee, kun saa vääränlaisen sormuksen ;)
Jätä se autonosto miehellesi, ihan oikeasti. Anna lahajkortti sille.
Kepillä toki 200kertaa pohja ruostumisen varalta. Siis toki töki terävällä . Iskarit ja tulpanjohdot uusiksi?
Kun siihen auton mieluisuuteen vaikuttaa niin 10000 asiaa. Ihan jo väri, varusteet, moottorin koko, onko vetokoukkua, blahblahblah.. ja lisäksi kaikki mahdolliset viat ja osien kunto, milloin niitä on vaihdettu jne. Joten en uskaltaisi ottaa riskiä ettei olisi mieluinen varsinkin jos teille tuo on iso raha. Joo, voisihan sen epämieluisan auton myydä ja ostaa paremman mutta hirveä säätö ja ei välttämättä edes mene kaupaksi tai jos menee niin tappiolla.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 11:23"]
Kettu mitä stereotypioita taas: ihan kun se ap:n mies jotain autoista ymmärtäisi. Jos ei sillä ole pienestä asti ollut moottorivehkeitä, niin on se neiti mikä ei niistä mitään ymmärrä. Vain siksi että on mies, pyh!
[/quote]
Mutta mikä sota siitä tulee, jos vaimo, joka ei ymmärrä autosta mitään, ostaa jotain ns. ainoilla rahoilla ja ostos osottautuu pommiksi. Perheriita on pienenpi jos sen pommin mies (joka ei myöskään taida autoista ymmärtää) on itse valinnut jonkun autoista ymmärtävän tutun kanssa.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 11:57"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 11:23"]
[/quote]
Mutta mikä sota siitä tulee, jos vaimo, joka ei ymmärrä autosta mitään, ostaa jotain ns. ainoilla rahoilla ja ostos osottautuu pommiksi. Perheriita on pienenpi jos sen pommin mies (joka ei myöskään taida autoista ymmärtää) on itse valinnut jonkun autoista ymmärtävän tutun kanssa.
[/quote]
Juuri näin. Tuskin mies itsekään pystyy virheetöntä autoa löytämään, mutta silloin vastuu ei ole sinulla.
Ok, unohdan tämän yllätyksen. Keksin jotain muuta :D Ap
Joo älä osta, osta rahoilla ennemmin osakkeita pörssilaskun jälkeen. Haluaako miehesi Focuksen, kun sitä niin linkität? Focus on melko turvallinen valinta, mutta ruoste ja vetonivelongelmat ovat keskimääräistä pahempia. Noin pieni moottori on rasite sekä miehesi itsetunnolle että autoa eteenpäin kaupitellessa. Tuossa kun joku valopää sanoi että ennemmin voorti kuin ranskis, niin neljä "voortia" ja viisi ranskista omistaneena olen sitä mieltä että ranskalainen osaa tehdä parempia autoja kuin voorti, joka onnistuu esim. ruostumaan siitä huolimatta että moottori puhaltaa öljyä joka raosta ruosteenestoksi. Mutta en suosittele ranskalaista, koska matalan ÄO:n markkinat ovat määrittäneet niiden haluttavuuden, sille ei voi mitään.
Kun en tiedä miehesi autonkäyttötarpeesta mitään niin sanon että älä osta tai jos auto on saatava satunnaiseen käyttöön niin museoautossa ei arvo niin laske ja vakuutus ym. maksut ovat olemattomia:
http://www.nettiauto.com/volvo/240/6739978
http://www.nettiauto.com/fiat/1100/6780715
Ap