Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ystävän huoli painonnoususta ärsyttää?

Vierailija
15.10.2014 |

Rakas ystäväni odottaa ensimmäistä lastaan ja on ihan alkuviikoilla. En ymmärrä miksi, mutta olen huomannut hieman ärsyyntyväni, kun hän on jo nyt huolissaan painostaan ja kuinka huhkii kunhan liikuntakielto on ohi, ettei paino nouse. Minulle ei jäänyt kiloja raskaudesta tai mitään, että olisin mitenkään katkera. Palauduin hyvin ja lisäksi jotenkin löysin entistä hyväksyvämmän suhteen vartalooni. Mitä ärsyttävää siinä edes on, että muut haluavat pitää linjoistaan huolta? Jotenkin muutenkin viime aikoina ihmisten kohkaaminen laihdutuksesta on vain ärsyttänyt. Ja siis vaan ulkomuodon takia kohkaaminen.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, luulin että olit arvostellut kaverisi painoa, ja nyt ihmettelet että miksi se ärsyyntyi, minähän vain huolehdin...

Luulisi että edes lapsen saannissa olisi jotain muuta miettimistä kuin oma paino. En jaksa kuunnella laihojen enkä läskien valitusta läskeistä. Laihat haluavat meiltä läskimmiltä kehuja, ja läskeistä en tiedä mitä ne valituksellaan haluavat. Itse keskeytän armotta läskeistään valittajat ja vaihdan aihetta. Ja jos vielä yrittää valittaa, totean etten ole kiinnostunut.

Vierailija
2/9 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole ylipäätään ihminen, joka hirveästi jaksaa puuttua toisten asioihin tai ärsyyntyä tällaisista asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se vaan on niin hiton ärsyttävää. Ärsytti jo teininä kaikki "mä oon niin läski" vouhkaajat ja ärsyttää edelleen. Enkä minäkään ole lihava joten turha mitään kateuskortteja heitellä.

Vierailija
4/9 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 23:49"]No se vaan on niin hiton ärsyttävää. Ärsytti jo teininä kaikki "mä oon niin läski" vouhkaajat ja ärsyttää edelleen. Enkä minäkään ole lihava joten turha mitään kateuskortteja heitellä.
[/quote]

Ehkäpä se on se. Jotenkin vaan itse mielsi raskausaikana, että pitää nyt terveydestään huolta ja jättää turhat ulkonäköpaineet taakseen. Se oli vapauttavaa. Toivoisi samaa muille. Ei tarkoita että levittää vaan persettään, mutta voi vähän ottaa rennommin välillä. Ja kun lähipiirissä on muutamia hoikkia ihmisiä, joille se paino on kaikki kaikessa, niin vastareaktiona itsellä etoo ajatuskin. Ehkä se muistuttaa itseäkin menneestä jolloin oli timmi kroppa, mutta huono itsetunto, jota paikattiin vatsalihastreenillä. Litteän vatsan pakkomielle katosi kyllä raskausaikana, vaikka hoikkaan kuntoon palasikin.

Vierailija
5/9 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä toisen stressaaminen painosta tuo sullekin kuitenkin alitajuisesti ulkonäköpaineita, vaikka niitä kiloja ei jäänytkään?

Vierailija
6/9 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 00:16"]Ehkä toisen stressaaminen painosta tuo sullekin kuitenkin alitajuisesti ulkonäköpaineita, vaikka niitä kiloja ei jäänytkään?
[/quote]

Ehkäpä. Saattaa muistuttaa niistä paineista, joiden en halua palaavan enää. Elämä on ihanan rentoa näin.

Vierailija
7/9 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkökeskeisyys on todella tuskastuttava piire ihmisessä. Sellaiset ovat jotenkin koko ajan vailla kehuja ja nostatusta. Raskaana olevan laihuusvimma tuntuu erityisen itsekkäältä ja mielenkiinnon kohde vinoutuneelta, kun tärkeintä olisi tarjota vauvalle hyvät "kasvuolot kropassaan" ja keskittyä henkiseen kypsyyteen peilikuvan sijaan. Ulkonäkökeskeisen ajankuvan oireita tuollaiset.

Vierailija
8/9 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan luonnollista. Ei oo mitään ärsyttävämpää, kun itseä laihempi ystävä puhuu koko ajan laihduttamisesta ja siitä kuinka läski on. Periaattessa siis haukkuu muakin läskiksi. Haha. Kyllähän siitä tulee aina itselle hirveät paineet kun toiset vouhkaavat laihdutuksesta.

Vierailija
9/9 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt hirveää jos ei halua lihoa sen lapsen painon lisäksi 30 kiloa koska "on raskaana" niinkuin monet tekevät. Kun ei päästä itseään plösöksi on helpompi pysyä hoikkana kaikissa elämänvaiheissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän