Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka paljon rahaa joululahjoihin per lapsi?

Vierailija
15.10.2014 |

ja ei tarvitse vastata "meillä ei vietetä joulua" koska sitä nyt ei kysytty.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi ikä 5v. Saa mitä on toivonut,kun ei juurikaan toivo vaikka kuinka utelisi. Rahasta ei ole kiinni, mutta tyytyväisiä ollaan. Vielä se päivä tulee kun ymmärtää pyytää.

Vierailija
62/80 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotain 160e/lapsi. Sukulaisilta tai tuttavilta ei tule paketteja. Lapset 4v. ja 8v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ihan tavallisia työssäkäyviä. Meillä on ykköstoiveena nukketalo, sellainen iso puinen, jonka saa kiinni. En tiedä vielä minkä ostan, mutta ne maksaa 200-300 euroa. Kyllä mä sen ostan, toki se on kallis hankinta. Mutta uskoakseni pitkäaikainen lelu.

Mä en tajua miksi mun pitäisi ostaa mieluummin jotain vähemmän toivottua vaikka 50 eurolla. Tässä kun moni kauhistelee summien suuruutta.

Mulla on raha kädessä, olen säästänyt sitä varten. Ei noin arvokasta lahjaa nyt varmastikaan joka joulu osteta. Mutta jos toinen toivoo nukkekotia ja mulla on mahdollisuus toive toteuttaa, niin miksi en toteuttaisi.,

Vierailija
64/80 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kohta 2v lapsi. Ei oo yhtään mietitty joululahjaa vielä. Veikkaan et ostetaan pari lahjaa satasella. Veikkaan et saa lahjan myös isovanhemmilta sekä tädiltä.

Sisarusten lapsia on kuusi ja lisäksi muutama kummilapsi. 20 euroa on pidetty maksimina heille, mielikuvitusta saa käyttää et keksii jotain muuta kuin krääsää. Ennen ostin lahjoja myös kavereiden lapsille, mut nykyään noita lapsia on jo liian paljon.

Vierailija
65/80 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v ensimmäisen kerran esittänyt spesifin toiveen ja se on päätetty toteuttaa. Noin 200€. Tiedän jo valmiiksi että tulee olemaan haltioissaan, tästä on puhuttu jo pari kuukautta päivittäin!

Vierailija
66/80 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 lahja, maks. 50€. Joko vien jo joulukuussa Titi-nalle konserttiin tai sitten ostamme jonkin kalliimman vaatteen. Krääsää ja kivaa tavaraa lapsi saa varmasti kummeilta mummoilta. Äiti toivoisi suoraa sanottuna, että sitä tulisi vähemmän, mutta en tohdi kieltää, kun isovanhemmat ovat niin innoissaan.
Lisäksi ostamme jotain pientä lähipiirin lapsille.(Ei sitä kuuluisaa krääsää!)

Vierailija
67/80 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000e varmaan menee teinin lahjoihin. Saa uuden tietokoneen, mikä nostaa hinnan korkeaksi.

Vierailija
68/80 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea arvioida etukäteen, ehkä noin 1000 € / lapsi. 

Vierailija
69/80 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime joulu meni ihan överiksi 3 vuotiaan joululahjojen suhteen, tuli ostettua paljon leluja ja myös halpaa krääsää joka hajosi pian ja lensi roskiin. Tänä vuonna käytetään järkeä joten ostetaan vain hyödyllistä ja kestävää, kun myös sukulaisilta tulee paketteja. Eli 4 vuotias saa kirjan ja lautapelin tai vaan jommankumman vanhemmilta. Hänellä on synttärit ihan joulun alla niin saa silloin toivomansa muumitalon jos löydän käytettynä kohtuuhintaisena. 

Vierailija
70/80 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä miettinyt lahjoja. 17v. tarvitsee uuden puhelimen, ehkä annamme siihen 100e, itse saa maksaa loput. Keskimmäinen saa puolen vuoden tilauksen Aku Ankkaa, nuorin ehkä jonkun legojutun. Ja nuoremmille yhteiseksi joku peli x-boksiin. Yhteensä menee n. 200-250e.

Vierailija
71/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso legopaketti maksaa noin 100 eur, joten yksi lego jo vie satasen ja jos lapselle laittaa useampia paketteja niin äkkiä sitä rahaa palaa per lapsi. Teinit toivovat kännyköitä ja tabletteja ja eipä ne sen halvempia ole kuin radio-ohjattavat autot, barbietalot tai lego paloasemat tai muut vastaavat. 

Mitä te annatte joululahjaksi te, joilla menee esim. 50 eur per lapsi? 

En laske paljonko menee mutta hyödynnän alekupongit ja tarjoukset. Annan myös vaatelahjoja, vaikka ostaisin ne muutenkin vaikkei olisikaan joulu.

Vierailija
72/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi teiniä, noin 1000-1500 €/lapsi. Vanhempi saa mm Mac Book Pro opiskeluja varten (kirjoittaa pian ja jatkaa sitten opiskeluja...), joten siigen menee jo tonni.

Tulevaa isoa matkaa ja taskurahoja ei ole tähän laskettu.

Vierailija
73/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari sataa menee lapsen lahjoihin itseltäni ja sitten sukulaisten lahjat päälle.

Vierailija
74/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan 7kk lahjoihin meni vaan 12e (muovilautanen ja yötutteja), koska vauva ei tällä hetkellä yksinkertaisesti tartte saatika osaa vielä odottaa mitään. Meillä on paljon leluja ja vaatteetkin jo olemassa ja hankittuna. Isoveljen 4v lahjoihin meni n. 100e. Ostettiin iso legopaketti, ja lisäksi muutama pieni halpa juttu (puuhakirja, penaali ja lyijykyniä sekä palapeli). Kummeilta ja isovanhemmilta saavat myös lahjoja.

Vierailija
75/80 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 00:22"]

Lapsi nyt n. 6v. ja ajattelin toteuttaa hänen toiveensa ja käyttää n. 200 e + pukin käynti 70-80e. Olen vuosia minimitoimeentulolla elänyt yh. ja olen säästänyt pitkään jouluun, kun useimmiten on ollut niin, ettei ole ollut oikein mitään lahjoja tai ruokaa jouluna. Yliopistotutkinnon opintovelan lyhennys on tyhjentänyt tilin joka joulu. Opiskelin lisäksi jatko-opintoja ja nyt vielä ammattitutkinnon mutta eipä näytä sekään töitä tuovan.

[/quote]

Ohis, sitä opintolainaahan voi lyhentää myös kuukausittain, ei tarvitse siinä joulun alla stressata sitä isoa summaa...

Vierailija
76/80 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär 14 v saa iPhone 5c:n, kunnolliset kuulokkeet musiikin kuunteluun ja sitten jotain pienempää, yöpaitaa yms. Rahaa menee n. 600€.

aikuisille lapsille on tavattu ostaa lahjat, jotka mahtuvat hintahaarukkaan 60-100€ jos ovat työssäkäyviä ja opiskelijoille n. 200€ rahana tai toivomanaan tavarana.

Vierailija
77/80 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään osta lapselleni välttämättä mitään. On molempien puolelta isovanhempien ainoa lapsenlapsi ja papoilla tuntuu vieläkin lähtevän lapasesta tuo pojan lahjonta. Tavaraa siis tulee ovista ja ikkunoista, ilman minun osallistumistakin. Olen opettanut lapsen siihen, että ennen joulua myös pitää luopua vanhoista, jotta uudet mahtuvat sisään.
Sukset, luistimet yms kamat ei meillä ole joululahjoja, vaan niitä ostellaan tarpeen mukaan.

Vierailija
78/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkkyjä summia ihmiset käyttää joululahjoihin! Meillä kolme lasta, 12, 6 ja 5. Lahjojen yhteissumma alle 100€. 

Vierailija
79/80 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 150 e meni (lapsi 10 v), tosin tossa oli rahaa myös isovanhemmilta. Yleensä heiltä on tullut läjä paketteja, mutta tänä vuonna ei päästä jouluna tapaamaan joten lähettivät rahaa. Lahjoina 2 isompaa lapsen toivomaa juttua ja muutama kirja ja DVD.

Vierailija
80/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni n.220€ kun tilattiin 10v lapselle tälläinen mikroskooppi, taitaa kyllä isäkin siitä tykätä :)

http://www.villenkello.fi/shop/kauppa4/products.php?&action=show&id=4064&show=all

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä