Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset asiakkaina kaupassa

Vierailija
15.10.2014 |

Olen töissä pienessä liikkeessä ja tänään alkoi ihan tosissaan ärsyttää. Olin kassalla palvelemassa n. 10-vuotiasta tyttöä, kun kauppaan tuli toinen asiakas, suunnilleen viisikymppinen nainen. Nainen ei noteerannut tyttöä käytännössä mitenkään, vaan alkoi kysellä neuvoa omaan asiaansa. Sanoin kohteliaasti, että hetkinen, tulen kohta palvelemaan, yritin samalla jatkaa kassalla olevan tytön kanssa asiointia. Ja eikö nainen koko ajan huutele sieltä hyllyiltä, että onko täällä sitä ja tätä ja missä niitä on, vaikka sanoin uudestaan, että tulen hetken kuluttua avuksi.

Siis, miksi niitä lapsiasiakkaita ei voi arvostaa edes sen vertaa, että annettaisiin asiointirauha? Tämäkin tyttö oli todella mukava ja kohtelias, aivan toista kuin hänen jälkeensä tullut aikuinen nainen. Ja käytti muuten ostoksiinsa enemmän rahaa kuin aikuinen, jos sillä nyt mitään merkitystä on.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle, ap. Useissa liikkeissä lapset mitätöidään myös henkilökunnan toimesta, kiva että et sortunut samaan.

Vierailija
2/10 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vastaa näille väliin kysyjille mitään. sitten kun olen saanut asian hoidettua edellisen asiakkaan kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 22:05"]

Kiitos sinulle, ap. Useissa liikkeissä lapset mitätöidään myös henkilökunnan toimesta, kiva että et sortunut samaan.

[/quote]

Minulle on itsestään selvää, että lapset ovat asiakkaina samanarvoisia kuin aikuisetkin. En sitten tiedä johtuuko se osittain siitä, että työpaikallani lasten ja aikuisten ostokset ovat usein suht samaa tasoa. Voi olla että jossain ruokakaupassa en suhtautuisi yhtä karkkipussia ostavaa lapseen samalla tavalla kuin täyden kärryllisen ruokaa ostavaan aikuiseen. Tai sitten suhtautuisin, vaikea sanoa.

ap

Vierailija
4/10 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 22:06"]

Mä en vastaa näille väliin kysyjille mitään. sitten kun olen saanut asian hoidettua edellisen asiakkaan kanssa

[/quote]

Minä yleensä vastaan juuri niin, että palvelen hetken kuluttua. Tuntuisi tosi epäkohteliaalta olla täysin huomioimatta, vaikka asiakas käyttäytyykin huonosti.

ap

Vierailija
5/10 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse asisassa me valitsimme aikanaan lähikaupaksi sen, jossa myyjä otti katsekontaktia lapseen kassalla ihan kuin kehen tahansa ihmiseen. Se oli oikeasti tärkeää, koska se kaupassa käynti, ostosten latominen hihnalle ja maksaminen on sille lapselle iso asia, häntä jännittää että saako kaiken hoidettua ja osaako maksaa. Toisessa kaupassa kassatyöntekijä katsoi aina lapsen "läpi" välinpitämättömästi ja hymyttömästi, jätti vastaamatta lapsen tervehdykseen ja kohteli lasta kuin tämä olisi ollut näkymätön. Tämä oli lapsesta hämmentävää ja loukkaavaa, ja niin meistä vanhemmistakin. 

Joten tuollainen ap:n kaltainen asiakaspalvelija jää kyllä ihan aikuisten mieleen, on kiva lähettää lapsi kauppaan ja mennä lasten kanssa kauppaan, kun tietää että siellä on ihan asiallinen ja ehkä jopa mukavakin aikuinen kassalla.:)

Vierailija
6/10 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 22:23"]

[/quote]

Minulle on itsestään selvää, että lapset ovat asiakkaina samanarvoisia kuin aikuisetkin. En sitten tiedä johtuuko se osittain siitä, että työpaikallani lasten ja aikuisten ostokset ovat usein suht samaa tasoa. Voi olla että jossain ruokakaupassa en suhtautuisi yhtä karkkipussia ostavaa lapseen samalla tavalla kuin täyden kärryllisen ruokaa ostavaan aikuiseen. Tai sitten suhtautuisin, vaikea sanoa.

ap

Ehdin jo ajatella että ap on ihana ihminen, palvelee asiakkaitaan samanarvoisesti, mutta nämä lauseet romuttivat koko ajatuksen :( 

"Voi olla että jossain ruokakaupassa en suhtautuisi yhtä karkkipussia ostavaa lapseen samalla tavalla kuin täyden kärryllisen ruokaa ostavaan aikuiseen. Tai sitten suhtautuisin, vaikea sanoa."

Vierailija
7/10 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä vähän vanhempiakaan ei oteta huomioon.
Eilen kaupassa kydyin neuvoa, kesken keskustelun myyjän kanssa siihen pamahtaa joku 70-80v mummo noteeraamatta minua ollenkaan ja alkaa kyselemään myyjältä omia juttuja ja ei ole eka kerta! Ikää minulla 24v

Itse asiakaspalvelijana kyllä otan huomioon kaiken ikäiset. Ikävä vaan huomata kun vanhempi ikäpolvi jyrää kaikki muut, koska heillä on oikeus. NOT!

Vierailija
8/10 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 22:23"]

[/quote]

ap

Ehdin jo ajatella että ap on ihana ihminen, palvelee asiakkaitaan samanarvoisesti, mutta nämä lauseet romuttivat koko ajatuksen :( 

"Voi olla että jossain ruokakaupassa en suhtautuisi yhtä karkkipussia ostavaa lapseen samalla tavalla kuin täyden kärryllisen ruokaa ostavaan aikuiseen. Tai sitten suhtautuisin, vaikea sanoa."

[/quote]

Ai, ikävä kuulla. En ole koskaan ollut töissä ruokakaupassa tai vastaavassa liukuhihnakassatyössä, joten en oikeasti tiedä, osaisinko kohdella sellaisessakin kaikkia asiakkaita samanarvoisesti. En siis tiedä, onko tämä luonnekysymys vai onko työpaikalla vaikutusta asiaan.

ap

Vierailija
9/10 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ihanassa lähikaupassa lapsia kohdellaan asiakkaina täysin samanarvoisesti kunnioittaen, vaikka ostaisivat vain karkkiaskin.  

Nämä lapset ovat vähän suurempina isompia ostoksia tekeviä asiakkaita:)

Vierailija
10/10 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 22:06"]

[/quote]Tämä on justiinsa mikä mättää suomalaisessa asiakaspalvelussa. Ei mikään estä sinua huomioida seuraavaa asiakasta. Omalla menettellylläsi menetät sen asiakkaan. 

Vaikka sinulla on asiakas, otat uuteen asiakkaaseen katsekontaktin ja vaikka edes nyökkäät. Ei voi olla liian vaikeata?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän